Trwałość współczesnych samochodów

24 Sie 2019, 18:01

Czytałem kiedyś jak ten test startował, a teraz mamy finał :mrgreen:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... cs&utm_v=2
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sie 2019, 18:08

Ciekawy artykuł, dzięki za linka
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 969
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Sie 2019, 19:39

yeti65 napisał(a):Trwałość współczesnych samochodów

Nie współczesnych samochodów, a Volkswagena. Mercedes dalej jedzie. I wiele innych też by dalej jechało.
aGradory
 

24 Sie 2019, 22:10

Prawda jest taka ze teraz wszystkie wytrzymają 100-150 tys bez większych napraw a później niech się dzieje co chce
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16107
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Sie 2019, 06:44

Dla mnie zastanawiające jest to, że ten VW silnik to niewysilona, do tego poprawiona wersja. Przecież na logikę biorąc, po początkowych dużych wpadkach, powinni stanąć na wysokości zadania i zrobić w końcu przynajmniej dobry silnik. Fakt, Vag nigdy nie był doskonały w produkcji silników, ale przecież gdyby to było możliwe(w akceptowalnych kosztach), to w końcu po tylu poprawkach zrobiłby dobry silnik.
Wniosek nasuwa się jeden, mały (Merc ma 1,6 122KM- tyle to mają przeciętne wolnossaki) wysilony silnik to jednorazówka.
Teraz przydałoby się porównanie 3cyl 1 litrówek.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 07:33

Zauważcie że koncerny odchodzą od downsizingu który jeszcze dwa trzy lata był bardzo powrzechny. Okazało się że takie jednostki raz że są mało trwałe a dwa że są bardzo wysilone. Podczas użytkowania takich jednostek okazało się że nie są takie oszczędne jak zakładano i silniki z podobną mocą ale większą pojemnością potrafią spalić mniej paliwa i być trwalsze.

Zobaczcie z ciekawości jakie silniki benzynowe trafiają do hybryd :) które dodatkowo potrafią pracować w dwóch trybach Otto i Atkinsona.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu
    Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, ...

25 Sie 2019, 07:58

Cichy77 napisał(a):Zauważcie że koncerny odchodzą od downsizingu

No nie wiem. Ja tam widzę wręcz wysyp mocnych 3 cyl 1.0 silników. Suzuki, Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Vag, a teraz jeszcze Renault.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2019, 11:17

yeti65 napisał(a):No nie wiem. Ja tam widzę wręcz wysyp mocnych 3 cyl 1.0 silników. Suzuki, Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Vag, a teraz jeszcze Renault.
No dobra to też zadaj sobie pytanie dlaczego w hybrydach nie montują takich silników skoro przecież są takie fajne małe?

Zauważ, że w nowym Yarisie masz przykładowo silnik benzynowy o pojemności 1.5L :)

Te kosiarki 3 cylindrowe sprawdzą się w najmniejszym segmencie samochodów w jeździe po mieście ale jaki będzie ich stan po przebiegu 150tkm?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Sie 2019, 11:18

Wszystko przenosi się na eko, w stanach nie spotkasz takich silników, tam nawet hybrydy są z 3.0 :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16107
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2019, 09:05

Ciekawy test... myślę, że stawiałbym na mercedesa od początku patrząc na dawne modele.
grzegorek22
Początkujący
 
Posty: 96

28 Sie 2019, 09:53

To i tak te 300 tyś. km jak na 1.4 TSI to myślę że niezły wynik :) Słyszałem że z nimi są już problemy po przekroczeniu 150 tkm jak się normalnie użytkuje.

Czasem mam wrażenie że w pewnym momencie dojdziemy do tego że silnik z Fiata 126P będzie można porównać trwałością do nowego silnika np. trzycylindrowego ;/

Produkowanie trwałych samochodów koncernom nie opłaca się ale z drugiej strony zobaczcie jak by to było jak byśmy mieli dobre samochody które wytrzymywałyby bez problemu 20 lat eksploatacji? Jakie to by było zdrowe dla środowiska bo niej nowych by było produkowanych, a nie tak jak w tej chwili co kilka miesięcy zmiany w modelu i ciężko się w tym wszystkim połapać a jakość ;/ cóż często pozostawia wiele do życzenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sie 2019, 10:42

Cichy77 napisał(a):To i tak te 300 tyś. km jak na 1.4 TSI to myślę że niezły wynik Słyszałem że z nimi są już problemy po przekroczeniu 150 tkm jak się normalnie użytkuje.


Ale nie zwróciłeś uwagi że od 220k.km.chlał oliwę a napraw do 200k.km. według cen raziela było na równowartość auta :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2019, 18:39

Cichy77 napisał(a):Produkowanie trwałych samochodów koncernom nie opłaca się

Raczej klientom nie opłaca się płacić więcej za trwałe samochody. Ludzie kupują zwykle nowe samochody na kilka lat. Zobacz, jak znikomo mało jest już aut na czarnych blachach. To auta, które nie zmieniły właściciela od 20 lat. Aut 20-letnich i starszych jest jeszcze trochę na drogach, ale zwykle już na białych tablicach.
aGradory
 

07 Wrz 2019, 17:12

Gradory napisał(a):Raczej klientom nie opłaca się płacić więcej za trwałe samochody.
Jak by były droższe i trwalsze to na pewno by ludzie rzadziej zmieniali auta a to by na pewno miało pozytywny wpływ na ekologię. Tak samo z innymi rzeczami jak np. smartfony i ich aktualizacje nikt by nie zmieniał telefonu co dwa lata tylko co trzy lub cztery jak by przez ten czas były aktualizacje. Dzisiaj hardware smartphone jest na tyle mocny że spokojnie wystarcza na tyle lat a nawet więcej.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Wrz 2019, 20:16

Cichy77 napisał(a):Jak by były droższe i trwalsze to na pewno by ludzie rzadziej zmieniali auta

Ale ludzie zmieniają auta, jak zmieniają i do klientów się branża dostosowuje, a nie odwrotnie. To, czego Ty i wielu ludzi nie rozumie to fakt, że to klient dyktuje to, że samochody rozpadają się przy około 300 000 km. Klient więcej nie potrzebuje, klient dostaje to, co chce. Klient nie zapłaci 30% więcej za samochód z super zabezpieczeniami antykorozyjnymi na 30 lat, ani z mechaniką na 1 mln kilometrów. Klient wybiera ten tańszy, policzony na 15 lat i 300 000 km, bo mu to wystarczy. Jak uważasz inaczej, to zacznij produkować i sprzedawać auta zaprojektowane na 30 lat i milion km, a zobaczysz, że takie samochody nikogo nie interesują.
aGradory