Trwałość współczesnych samochodów

Trwałość współczesnych samochodów

24 Sie 2019, 19:01

Czytałem kiedyś jak ten test startował, a teraz mamy finał :mrgreen:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy ... cs&utm_v=2
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2795
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

Re: Trwałość współczesnych samochodów

24 Sie 2019, 19:08

Ciekawy artykuł, dzięki za linka
ineedl
Początkujący
 
Posty: 186
Zdjęcia: 53
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.8l 51 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Trwałość współczesnych samochodów

24 Sie 2019, 20:39

yeti65 napisał(a):Trwałość współczesnych samochodów

Nie współczesnych samochodów, a Volkswagena. Mercedes dalej jedzie. I wiele innych też by dalej jechało.
Gradory
Zaawansowany
 
Posty: 584
Zdjęcia: 11
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

Re: Trwałość współczesnych samochodów

24 Sie 2019, 23:10

Prawda jest taka ze teraz wszystkie wytrzymają 100-150 tys bez większych napraw a później niech się dzieje co chce
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10411
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: Trwałość współczesnych samochodów

25 Sie 2019, 07:44

Dla mnie zastanawiające jest to, że ten VW silnik to niewysilona, do tego poprawiona wersja. Przecież na logikę biorąc, po początkowych dużych wpadkach, powinni stanąć na wysokości zadania i zrobić w końcu przynajmniej dobry silnik. Fakt, Vag nigdy nie był doskonały w produkcji silników, ale przecież gdyby to było możliwe(w akceptowalnych kosztach), to w końcu po tylu poprawkach zrobiłby dobry silnik.
Wniosek nasuwa się jeden, mały (Merc ma 1,6 122KM- tyle to mają przeciętne wolnossaki) wysilony silnik to jednorazówka.
Teraz przydałoby się porównanie 3cyl 1 litrówek.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2795
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

Re: Trwałość współczesnych samochodów

25 Sie 2019, 08:33

Zauważcie że koncerny odchodzą od downsizingu który jeszcze dwa trzy lata był bardzo powrzechny. Okazało się że takie jednostki raz że są mało trwałe a dwa że są bardzo wysilone. Podczas użytkowania takich jednostek okazało się że nie są takie oszczędne jak zakładano i silniki z podobną mocą ale większą pojemnością potrafią spalić mniej paliwa i być trwalsze.

Zobaczcie z ciekawości jakie silniki benzynowe trafiają do hybryd :) które dodatkowo potrafią pracować w dwóch trybach Otto i Atkinsona.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motoryzacyjne Słowo Roku 2019 Motoryzacyjne Słowo Roku 2019
    Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali "Motoryzacyjne Słowo Roku" w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała ...
    Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji
    Kilka dni temu uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową. Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów ...

  • Re: Trwałość współczesnych samochodów

    25 Sie 2019, 08:58

    Cichy77 napisał(a):Zauważcie że koncerny odchodzą od downsizingu

    No nie wiem. Ja tam widzę wręcz wysyp mocnych 3 cyl 1.0 silników. Suzuki, Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Vag, a teraz jeszcze Renault.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2795
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    27 Sie 2019, 12:17

    yeti65 napisał(a):No nie wiem. Ja tam widzę wręcz wysyp mocnych 3 cyl 1.0 silników. Suzuki, Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Vag, a teraz jeszcze Renault.
    No dobra to też zadaj sobie pytanie dlaczego w hybrydach nie montują takich silników skoro przecież są takie fajne małe?

    Zauważ, że w nowym Yarisie masz przykładowo silnik benzynowy o pojemności 1.5L :)

    Te kosiarki 3 cylindrowe sprawdzą się w najmniejszym segmencie samochodów w jeździe po mieście ale jaki będzie ich stan po przebiegu 150tkm?
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4896
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    27 Sie 2019, 12:18

    Wszystko przenosi się na eko, w stanach nie spotkasz takich silników, tam nawet hybrydy są z 3.0 :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10411
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    28 Sie 2019, 10:05

    Ciekawy test... myślę, że stawiałbym na mercedesa od początku patrząc na dawne modele.
    grzegorek22
    Początkujący
     
    Posty: 96

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    28 Sie 2019, 10:53

    To i tak te 300 tyś. km jak na 1.4 TSI to myślę że niezły wynik :) Słyszałem że z nimi są już problemy po przekroczeniu 150 tkm jak się normalnie użytkuje.

    Czasem mam wrażenie że w pewnym momencie dojdziemy do tego że silnik z Fiata 126P będzie można porównać trwałością do nowego silnika np. trzycylindrowego ;/

    Produkowanie trwałych samochodów koncernom nie opłaca się ale z drugiej strony zobaczcie jak by to było jak byśmy mieli dobre samochody które wytrzymywałyby bez problemu 20 lat eksploatacji? Jakie to by było zdrowe dla środowiska bo niej nowych by było produkowanych, a nie tak jak w tej chwili co kilka miesięcy zmiany w modelu i ciężko się w tym wszystkim połapać a jakość ;/ cóż często pozostawia wiele do życzenia.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4896
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    28 Sie 2019, 11:42

    Cichy77 napisał(a):To i tak te 300 tyś. km jak na 1.4 TSI to myślę że niezły wynik Słyszałem że z nimi są już problemy po przekroczeniu 150 tkm jak się normalnie użytkuje.


    Ale nie zwróciłeś uwagi że od 220k.km.chlał oliwę a napraw do 200k.km. według cen raziela było na równowartość auta :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6688
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    28 Sie 2019, 19:39

    Cichy77 napisał(a):Produkowanie trwałych samochodów koncernom nie opłaca się

    Raczej klientom nie opłaca się płacić więcej za trwałe samochody. Ludzie kupują zwykle nowe samochody na kilka lat. Zobacz, jak znikomo mało jest już aut na czarnych blachach. To auta, które nie zmieniły właściciela od 20 lat. Aut 20-letnich i starszych jest jeszcze trochę na drogach, ale zwykle już na białych tablicach.
    Gradory
    Zaawansowany
     
    Posty: 584
    Zdjęcia: 11
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra K
    Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2018

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    07 Wrz 2019, 18:12

    Gradory napisał(a):Raczej klientom nie opłaca się płacić więcej za trwałe samochody.
    Jak by były droższe i trwalsze to na pewno by ludzie rzadziej zmieniali auta a to by na pewno miało pozytywny wpływ na ekologię. Tak samo z innymi rzeczami jak np. smartfony i ich aktualizacje nikt by nie zmieniał telefonu co dwa lata tylko co trzy lub cztery jak by przez ten czas były aktualizacje. Dzisiaj hardware smartphone jest na tyle mocny że spokojnie wystarcza na tyle lat a nawet więcej.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4896
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    Re: Trwałość współczesnych samochodów

    07 Wrz 2019, 21:16

    Cichy77 napisał(a):Jak by były droższe i trwalsze to na pewno by ludzie rzadziej zmieniali auta

    Ale ludzie zmieniają auta, jak zmieniają i do klientów się branża dostosowuje, a nie odwrotnie. To, czego Ty i wielu ludzi nie rozumie to fakt, że to klient dyktuje to, że samochody rozpadają się przy około 300 000 km. Klient więcej nie potrzebuje, klient dostaje to, co chce. Klient nie zapłaci 30% więcej za samochód z super zabezpieczeniami antykorozyjnymi na 30 lat, ani z mechaniką na 1 mln kilometrów. Klient wybiera ten tańszy, policzony na 15 lat i 300 000 km, bo mu to wystarczy. Jak uważasz inaczej, to zacznij produkować i sprzedawać auta zaprojektowane na 30 lat i milion km, a zobaczysz, że takie samochody nikogo nie interesują.
    Gradory
    Zaawansowany
     
    Posty: 584
    Zdjęcia: 11
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra K
    Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2018