Trzęsie autem przy 40 i 60 km/h - automat

28 Maj 2013, 20:50

Witam wszystkich - jestem tutaj nowa.
Przeszukałam internet wzdłuż i wszerz i pomału się poddaję.
Po naprawie skrzyni (automat) po kilku dniach jazdy zaczęło trząś autem przy ok. 40 i po chwili ponownie przy ok. 60 km/h. Początkowo delikatnie ale z czasem coraz bardziej. Poradziłam się mechanika i stwierdził, że to od skrzyni. Zawiozłam z powrotem do gościa co robił skrzynię. Okazało się, że nie zrobił sprzęgła bo wydawało się, że jest OK i że to faktycznie może być to. Po odebraniu auta sytuacja się powtarza. Znowu zaczyna trząś autem - z dnia na dzień coraz bardziej. Mechanik ironicznie się śmieje, że "za mało zapłaciłam" za naprawę skrzyni. Czuję się jak chory, który szuka pomocy u lekarza na NFZ - mechanik nie wie co to może być, a gość od skrzyni twierdzi, że w skrzyni nie ma już co naprawiać, bo wszystko zrobił.
Jeżeli ktoś miał podobny problem to poproszę o info albo po prostu sugestie co może być przyczyną.
Pozdrawiam
Maniura
Maniura
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Mitsubishi Endeavor

28 Maj 2013, 21:44

Najlepiej byłoby przejechać się z podpiętym komputerem. Doprowadzić do tego, aby autem "zatrząsło" i zobaczyć czy wywali jakieś błędy.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

29 Maj 2013, 12:03

pędzone na przód czy na 4??
jeśli na 4 to do sprawdzenia wał, do tego łożyska zwrotnic
podstawwe pytanie tak wiem może i głupie ale ważne, ciśnienie w oponach dobre? i takie samo w każdej?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Mar 2014, 11:00

Proszę wymienić olej w skrzyni biegów olej dedykowany dla Mitsubishi SPIII wchodzi 8.8l. Przepracowany olej traci lepkość i igiełki nasączone w oleju na 3 i 4 biegu nie są w stanie utrzymać wałka napędowego. Bardzo typowy problem w USA na forach aż grzmi. W skrzyni jest tzw. w tlumaczeniu dosłownym filtr całego życia. Odkręcenie misy nic nie da. Można ale to strata czasu, złożyć trzeba na pastę. Wymieniając olej spuszczamy cały napełniamy 40% uruchamiamy auto w celu wymieszania oleju z zasobnika "gruszki" "bańki" jak to zwał tak to zwał. Następnie spuszczamy olej i wlwwamy 8.8l. Miłego dnia sorki dla Panów kasujących za zepsute skrzynie ;)
eurosierpc
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 04 1992
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: mitsubishi endeavor
Silnik: 3.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Mar 2014, 11:07

Po wymianie oleju trzeba przejechać około 100 km aż całość oleju wymiesza się w zasobniku. Wtedy dopiero objaw ustąpi stopniowo. Do reduktora olej axle epx 80w90(c) do skrzynki rozdzielczej biegów producent poleca olej axle epx 90. Do naszych warunków klimatycznych polecam olej syntetyczny 75w90.
eurosierpc
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 04 1992
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: mitsubishi endeavor
Silnik: 3.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Mar 2014, 11:11

http://www.justanswer.com/car/48ahl-own ... ation.html - link do artykułu usterkę opisuje specjalista z USA.
eurosierpc
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 04 1992
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: mitsubishi endeavor
Silnik: 3.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Mar 2014, 11:49

Dokładnie jak piszą koledzy. W pierwszej kolejności to co pisze pocieszny - jak auto jest napędzane wałem albo nawet dwoma wałami, to trzeba je sprawdzić czy nie mają luzów i czy są dobrze wyważone.
A tego mechanika to obciążyłbym kosztami nieuzasadnionej naprawy - naprawiać metodą prób i błędów za czyjeś pieniądze to każdy potrafi i nie jest do tego potrzebny żaden pożal się Boże mechanik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000