Tuning golfa ?

05 Sie 2009, 16:03

Od niedawna jeżdżę golfem iv 1.6 16V (110KM), chciałbym go jakoś podkręcić, zależy mi zwłaszcza na przyspieszeniu, a nie na prędkości max.
Myślałem o wyposażeniu go w sprężarkę (tyle że na allegro jak szukam to są same do diesla -taką też można do benzyniaka zamontować ? ) i zawór upustowy blow off-popularna ostatnio sprawa.
Czytałem też trochę o chipowaniu, tylko nie wiem ile by to kosztowało (koleś mówił mi że dał 1.5k za zchipowanie swojej ibizy a gdzieś czytałem że nawet 4kafla to się ceni). Czy jest to najbardziej opłacalny ruch ?

Doradźcie coś konkretnego, jestem otwarty na Wasze propozycje i pomysły.

Dodam że golfik nigdy nie był tuningowany, wszystkie części ma fabryczne.
Adi007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: gdańsk i okolice

05 Sie 2009, 16:54

Turbo w Dieslu a w Benzyniaku to co innego zawór upustowy jest ostatnio modny tylko dlatego że daje efektowny dźwięk syczenia i ludzie montują je same bez niczego co nic w sumie efektownego oprócz syczenia nie daje. Jeśli chcesz turbosprężarkę to jak najbardziej zawór upustowy bo wtedy on ma sens do tego jest jeszcze kilka innych potrzebnych elementów np. intercooler ale może od początku bo z tym turbem to nie jest wcale taka łatwa sprawa trzeba pamiętać żeby najpierw odprężyć silnik czyli wsadzamy do danego silnika odpowiedznią grubszą uszczelkę pod głowice po odprężeniu przerabia się kolektor wydechowy albo montuje specjalny już gotowy. Teraz trzeba doprowadzić sprężone powietrze do cylindrów czyli montujemy intercooler potem zawór upustowy montujemy na kolektorze dolotowym. Ale to tylko wstęp bo trzeba jeszcze doprowadzić odpowiednią dawkę paliwa bo samym powietrzem mocy się nie podniesie. Zapomniałem jeszcze o najważniejszym umieszczeniu turbosprężarki na kolektorze wydechowym najlepiej jak najbliżej wlotu spalin z głowicy do kolektora. W sumie cały taki zabieg jest dość kosztowny ok 10000 zł na allegro sama turbosprężarka kosztuje ok 1000 zł ale z dobrej firmy ok 4000 zł.

Co do chipowania silnika jest to łatwiejsza i tańsza opcja ceny takie jak podałeś i też można sporo podnieś mocy ale to zależy od silnika niewiem zabardzo jak będzie z twoim. Oczywiście można powymieniać odpowiedznie części silnika zamiast turba i też można uzyskać sporo mocy ale turbo wyciska najwięcej mocy z każdego silnika i daje niezłe przyśpieszenie.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

06 Sie 2009, 14:08

dzięki Piter69. W przyszłym tyg. jadę do znajomego mechanika na wymianę filtrów i oleju, więc jeszcze go zapytam co mi radzi. Osobiście skłaniam się do chipowania. Montaż turbo jest ciekawy... ale tak jak pisałeś sama porządna turbina pewnie z 4000kosztuje czyli trochę dużo, a takiej za 1000 zapewne nie opłaca się montować.



Piter69 napisał(a):Oczywiście można powymieniać odpowiednie części silnika zamiast turba i też można uzyskać sporo mocy.


Tzn. ? np. sportowe wałki rozrządu tak ?
Adi007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: gdańsk i okolice

06 Sie 2009, 16:13

Tak np. sportowe wałki rozrządu zawory świece tłoki korbowody itp.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

09 Sie 2009, 07:30

A moze swap silnika na wiekszy ?
JimiEx
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Lublin

09 Sie 2009, 09:40

Tylko nie myśl, że jeśli dołożysz turbo do zwykłego, "gołego" benzyniaka bez żadnych
usprawnień (układ wtryskowy np.) to on długo pociągnie... Montaż turbo do silnika to
chol*rnie trudny zabieg, przemyśl to 20 razy a potem jeszcze 50
przed zamontowaniem turbosprężarki potrzebne są pewne modyfikacje silnika między innymi odprężenie silnika itp...
Japanese cars rulez
tom7m2g
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Miejscowość: Tychy
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ryzykowne przekraczanie granic
    Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy ...

09 Sie 2009, 10:40

Dlatego mu napisałem wstępnie co i jak i że to nie jest takie proste jak się wydaje a odprężenie silnika to pierwsza rzecz jaką się robi zresztą napisałem wcześniej (czytaj posty wyżej :wink: )
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

15 Sie 2009, 15:29

odprezenie w tym calym zabiegu to bzdzina panowie wystarczy kupic odpowiednia uszczelke .... cala zabawa zaczyna sie pozniej tak naprawde ..... na aukcjach w USA mozna kupic gotowe i kompletne zastawy z turbinami to tylko kwestia funduszy co nie oznacza ze samamu nie mozna poskladac czegos ..... tylko ze do turbo zalaca sie zakucie silnika a tu juz dodatkowy koszt co do zasilania to owszem zeby turbo mialo w co pompowac potrzeba jest modyfikacja ukladuy paliwowego i mozna wlozyc wtryski od 1.8 T wraz z pompa najwazniejsze jest wystrojenie pozniej tego wszystkiego zeby to mialo rece i nogi ... jest troche zabawy i kosztow choc mozna to zrobic na uzywkach od mocniejszych jednostek (1.8T) lub wlozyc kompresor od mercedesa ......mniej przerabiania to raz ... mniejsze koszty to 2 .... i zabieg jak najbardziej odwracalny to 3 ... a radocha podobna :)

pozdrawiam
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

16 Sie 2009, 13:42

na pierwszy ogień idą między innymi sportowe wałki rozrządu (kare tysi kilometrów się zrobiło więc rozrząd by wypadało i tak wymienić).

Co do turbiny, to czytając wasze posty i info na różnych stronach zaczynam się coraz bardziej napalać :grin: Czas chyba zorientować się dokładnie ile taki zabieg będzie kosztował.
Adi007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: gdańsk i okolice

16 Sie 2009, 15:24

Adi007 napisał(a):na pierwszy ogień idą między innymi sportowe wałki rozrządu (kare tysi kilometrów się zrobiło więc rozrząd by wypadało i tak wymienić).

Co do turbiny, to czytając wasze posty i info na różnych stronach zaczynam się coraz bardziej napalać :grin: Czas chyba zorientować się dokładnie ile taki zabieg będzie kosztował.


co do walkow to chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie cos od swiatka ...poza tym samo wlozenie walka nic nie da a moze sie pogorszyc .... tylko tez musisz o typ poczytac .. bo to nie jest takie proste jak sie wydaje na poczatek musisz sprecyzowac do czego to auto bedzie czy cywil czy do amatorskiego spotru.
Co do turbiny to koszta maja bardzo szeroki wachlarz ... na poczatek daj mu pooddychać dolot + wydech (2.5" lub 3").
Na poczatek pobaw sie w kompresor ( na niemieckich stronach sa gotowe zestawy i czasami mozna kupic za dobra cene) zawsze pozniej mozesz to sprzedac i wlozyc turbine... jak ci bedzie malo....... a co do turbin z diesla to juz ktos kiedys wkladal do benzyniaka tylko z tego co mapietam to za slabo dmuchala i nie dalo to spodziawanych efektow
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

17 Sie 2009, 13:28

Zmień system dolotowy i wydech! Będzie szedł ładniej!
Zell
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Brodnica