Układ chłodzenia, niestabilne obroty

Układ chłodzenia, niestabilne obroty

07 Lip 2018, 04:29

Witam wszystkich forumowiczów.
Prosze o pomoc. Posiadam Seata Toledo 2000 r. 1,9 TDI 60 kW 90 km.
Od jakiegoś czasu pojawiły cie problemy z temperatura plynu chłodzącego araz temperatura silnika. A mianowicie podczas jazdy zapaliła się kontrolka na czerwono odpowiedzialna za płyn w zbiorniczka wyrównawczego. Po zatrzymaniu z zaworu bezpieczeństwa ulatnialo się dużo pary, a w zbiorniczka nie było nic. Podnosił się też temperatura silnika (wskazanie na desce pokazuje chyba temp. Oleju.?!). Dolny przewód który wchodzil do chłodnicy byl letní a górny gorący. Dodam że na postoju silnik pracował nierówno 800-1000 obrotów i tak skakał.

Wymieniłem termostat na nowy, nastepnie filtry : paliwa, powietrza, kabinowy oraz oleju wraz z wymianą samego oleju na nowy.

Dobrze było 2 dni. Obroty były stabilne, woda w zbiorniczka się nie grzała (w stanie wszczesniejszym dosłownie wrzala). Wszystko było ok, silnik pracował lepiej niż przed wymiana i.

Dzisiaj ponownie spotkałem się z problemem wrzącej wody, odkrecilem korek, i naciskalem oba werze od chłodnicy aby pozbyć się powierza z układu. Pomogło... Jak sie okazuje na chwilę. Znowu pojawiła się kontrolka braku wody, temperatura wzrosła do 98 stopni.

Momentalnie wylalem cała wodę z chłodnicy, wyplukalem ja woda ( stoję na stacji, nic innego nie mam, woda jest destylowana) zaleje Borygo i zobaczę.

Dodatkowo napisze ze olej był wymieniany 5w40, rejestruje nieduże ubytki, ale jest to raczej zwiazane z wyciekiem oleju gdzieś w okolicach tyłu w górnych częściach silnika. Dzisiaj resztki wody w chłodnicy były spienione (dwa dni temu dolal em płyn uszczelniający do chłodnic Preston.)

Od paru dni regularnie przeczesuje internet aby znaleźć odpowiedzi, i jestem już bezradny. Proszę o jakąkolwiek pomoc. Dziekuje

Znalazłem wyciek oleju przy po pie vacum, może mieć to jakoś wpływ?

Witam ponownie, wymiana płynu na Borygo nie pomogła, a dużo, zwiększyła jedynie interwaly czasowe kiedy to kontrolka pika.

Kupiłem po drodze nowy korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
Vegazo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 Lip 2018, 04:04

Re: Układ chłodzenia, niestabilne obroty

10 Lip 2018, 12:59

Vegazo napisał(a):Podnosił się też temperatura silnika (wskazanie na desce pokazuje chyba temp. Oleju.?!).
Płynu chłodzącego.

Vegazo napisał(a):Znalazłem wyciek oleju przy po pie vacum, może mieć to jakoś wpływ?
Na ubywanie oleju.

Vegazo napisał(a):Kupiłem po drodze nowy korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
Jak się sprawdza nowy korek?

Zrób test na CO2 w układzie chłodzenia będziesz wiedział czy nie przedostają się do niego spaliny.

Czy samochód nie puszcza białego dymku z rury wydechowej?
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2280
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach? Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?
    Po polskich drogach jeździ ponad 19 milionów samochodów, co oznacza, że statystycznie co drugi Polak posiada auto. Mimo to, wiedza na temat tego, jakie paliwo jest najlepsze dla naszego auta w okresie zimowym, ...
    SEAT - prezentacja nowego logo marki SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

  •