Utrata prawa jazdy za kolejne wykroczenie?

23 Mar 2019, 17:22

Witam wszystkich

Mam prawo jazdy od końcówki października 2017 roku.
W listopadzie 2018 miałem niestety małą kolizję. Dostałem mandat 6 punktów karnych. Dzisiaj jechałem na moto i trochę za mocno zaszalałem i dostałem mandat 6 punktów za prędkość.
Zostałem poinformowany przez policjanta, że jak jeszcze raz spowoduje wykroczenie za 6 punktów karnych to zabiorą mi prawko i będę musiał zdawać jeszcze raz egzamin, bo jestem młodym kierowcą i takie prawo mnie obowiązuje.
Z tego co wiem próbne prawa jazdy nie przeszły i byłem zdziwiony, że w ogóle takie coś funkcjonuje. Chciałbym się spytać czy naprawdę w okresie jako młody kierowca ( 2 lata) nie mogę popełnić 3 wykroczeń bo wezmą mi prawko?
mati1466
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Mar 2019, 17:42

A jak ty zdałeś egzamin na prawko, skoro nie wiesz podstawowych rzeczy?
Na twoje pytanie odpowie ci ustawa Prawo w Ruchu Drogowym, którą powinieneś znać, skoro zdałeś egzamin...
Celowo więc , ale naprawdę nie złośliwie nie powiem ci, tylko odeślę cię właśnie do tej ustawy. Być może, że przeglądając ją, trafisz na coś interesującego, poza tą sprawą.

A tak na marginesie dopiszę, bo mało który kierowca zdaje sobie sprawę, że każdy kierowca, wsiadając za kierownicę, powinien znać nie tylko tą jedną ustawę, ale jeszcze parę innych..
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Maj 2019, 13:31

Nie no limit dla młodych to 20 a on ma prawo jazdy dłużej niż rok. Dwa 6x3=18 wiec nie wiem o co Kaman.

Chodź może przez ten czas się coś zmieniło
sebsn122
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 4
Auto: Fiat tipo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

24 Maj 2019, 08:12