Vito 2,3 d wymiana silnika problem

12 Paź 2017, 17:44

witam serdecznie czy może ktoś mi pomóc mam mercedesa wito z silnikiem2,3d ale kopci na jasno a kupiłem silnik 2,3 z turbiną czy da rade zamienić kolektory żeby wyrzucić turbinę a założyć kolektor od mojego zwykłego silnika czy będą pasować
oliwias05
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: mercedes vito
Silnik: 2,3d
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Paź 2017, 18:51

Pewnie że da radę ale musiałbyś też pewnie pompe zmienić. Pytanie dlaczego chcesz wyrzucać turbo? No i dlaczego odrazu zmiana silnika? Prawdopodobnie masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Paź 2017, 19:42

No właśnie rozmawialiśmy z kilkoma mechanikami i wywnioskowali że w naszym są pęknięte pierścienie i jeśli okaże się że blok jest porysowany to naprawa wyniesie nas więcej niż wymiana silnika więc kupiliśmy silnik niby gość od którego go kupowaliśmy twierdził że jest jest to zwykły dizel nie turbo a jak zawieźliśmy go do mechanika okazało się że jednak jest z turbo i żeby go wsadzić potrzebna jakaś chłodnica interkuler i moduł czy coś takiego no i elektryka który przerobi instalację więc się zastanawiamy czy da radę zabrać z niego turbinę i wstawić bez czy tak się da czy nie będzie pasować kolektor
oliwias05
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: mercedes vito
Silnik: 2,3d
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Paź 2017, 22:09

Ja osobiście wolałbym dołożyć kilka złociszy i już zrobić go z turbem. To stara konstrukcja żadnej elektroniki wszystko jest napędzane mechanicznie. Trochę za szybko podjeliscie decyzję, trzeba było rozebrać stary silnik i zobaczyć co go boli. Nie wiele wspólnego mają pierścienie z białym dymem. Biały dym świadczy o płynie chłodniczym w komorze spalania czyli pęknięta głowicą lub uszczelka pod nią.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2017, 00:56

Kao napisał(a):Biały dym świadczy o płynie chłodniczym w komorze spalania czyli pęknięta głowicą lub uszczelka pod nią.
Dokładnie, pierścienie nie mają tu nic do rzeczy. Ja bym tak jak radzi @Kao rozebrał silnik i zobaczył dokładnie co go boli. Myślę że z przekładką może być większy problem niż naprawienie tego co jest w aucie ponieważ nie kupiliście identycznego silnika, a to zawsze objawia się jakimiś dodatkowymi problemami które trzeba pokonać przy takich operacjach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999