Vw passat b5 Fl pomoc w wyborze

19 Kwi 2016, 20:28

Witam wszystkich forumowiczów po długiej nieobecności.

Ostatnio Pan, ktory nie zdążył wychamowac roztrzaskał moje polo, i co sie z tym wiąże poszukuje teraz jego następcy.
Większość moich aut było segmentu c/d nie licząc polo, którym miała jeździć dziewczyna ale de facto jeździłem nim ja :mrgreen:
Zacząłem się rozglądać za czymś do około 15tys. zł w kombi, auto musi być dość popularne co by nie było problemów z częściami i naprawami więc postanowiłem wybrać coś z grupy vag, a dokładniej passata b5 fl, golfa IV, lub octavię I z dużym nastawieniem na passata jeśli jest tego warty, a tego zamierzam sie dowiedzieć od Was :mrgreen:

Głownie interesuje mnie sytuacja z silnikami diesla, dziennie robię 30km do samej pracy w jedną stronę i jak do tego doda sie jakieś zakupy, wypady z psem to czasem i 80km wyjdzie.
Trochę boję sie też pompowtryskiwaczy, ale praktycznie uniknięcie ich lub common raila jest obecnie nie możliwe. Jest może jakaś jednostka na pompowtryskach mniej narażona na awarie niż reszta ? I jak w tym aucie wygląda sytuacja z dwumasą, i innymi psującymi sie pierdołami ? Dpf-a to jeszcze chyba nie ma?
Może z jakiejś przyczyny odradzacie mi to auto na rzecz np ww golfa, albo octavii albo czegoś jeszcze innego, może na rzecz benzyny?
Z chęcią poznam wasze opinie na ten temat i za każdą pomoc oraz wypowiedź z góry dziękuję.
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

19 Kwi 2016, 23:55

Jak masz 15k na auto, to szukaj za 12-13 max a reszta na niezbędne wydatki zaraz po zakupie.

Pamiętaj tylko że Passat to inny segment niż Golf, więc automatycznie serwis będzie droższy.
Ja bym szukał 1,8T, 1,8 zwykłe lub 2,0
Tego typu silniki, diesel wg mnie nie będzie dobrym wyborem dla Ciebie.
Mało tego TDI czyli klasyk to silnik którymi po całej Europie się jeździło i takie auta mogą być bardziej pozajeżdżane niż odpowiedniki benzynowe, a świetnie znoszą te benzyniaki lpg.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Kwi 2016, 08:04

Z benzynowych jest sens 1.8T słabsze nie bardzo.
Z diesli 1.9TDI 90KM będzie najbardziej trwały.
Tu masz rozpiskę http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... wacze.html
Ogólnie Passat to dość spore auto i żeby jechał silnik powinien mieć żwawy.
Słaby punkt zawieszenie, bardzo drogie w obsłudze.
U mnie niedługo będę robił cały zawias z przodu.
Jeszcze temat rozrządu w 1.8T zeby go wymienić trzeba ściągać cały pas przedni.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2016, 09:42

A ja w tej kasie bym zwrócił uwagę na Vectrę C z dieslem fiatowskim 1,9CDTi oraz a właściwie przede wszystkim na Lagunę II FL z doskonałym 2,0 dci lub 1,9 dci ale w wersji z poprawionym silnikiem 130KM ( nie 120KM). Tutaj w tym ostatnim przypadku są naprawdę szanse na niezły wóz.
Sam tez mam auto m.in z grupy VW ale tutaj naprawdę ciężko znaleźć na rynku zadbane TDI ,które wcale nie jest lepsze od w/w moich propozycji.
przykłady (oczywiście tylko przykłady)
pierwszy z dieslem z laguny 3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2016, 12:42

Myśle ze B5 FL będzie dobrym wyborem sam mam takiego od 2,5roku oprócz rozrzadu, tarcz i klocków, oleju filtrów i drążków kierowniczych nic nie było robione. Zrobiłem nim około 65tys KM jestem zadowolony spalanie tez ok. Jedyna radą to wybierać B5 FL z 6biegową skrzynią.
[link do oferty na Olx wygasł]
Damian96
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 23 12 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW B5 FL
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Kwi 2016, 20:41

Lovato34 napisał(a):Jak masz 15k na auto, to szukaj za 12-13 max a reszta na niezbędne wydatki zaraz po zakupie.

Znaczy posiadam jeszcze jakieś zaplecze na pierdoły typu płyny rozrząd itp. :mrgreen:

Pamiętaj tylko że Passat to inny segment niż Golf, więc automatycznie serwis będzie droższy.

Ja najbardziej boję sie problemów silnikowych wiec czy golf czy passat to jeden dziad, silniki te same.

Ja bym szukał 1,8T, 1,8 zwykłe lub 2,0

Tez o tym myślałem tylko na dobrą instalację wydam 2600 zł do czterocylindrowca , i wg moich obliczeń musiałby palić mniej niż 14 litrów żeby był porównywalny pieniężne do ropniaka palącego około 6 litrów. Kasę przeznaczoną na lpg można zawsze wydać na remont pompowtrysków, dwumasy, lub turba :mrgreen:
Tego typu silniki, diesel wg mnie nie będzie dobrym wyborem dla Ciebie.
z chęcią dowiem sie dlaczego :mrgreen:


noisy napisał(a):Z diesli 1.9TDI 90KM będzie najbardziej trwały.

Właśnie wiem tylko największy problem, że po lifcie nie ma tego motoru :mrgreen:

Słaby punkt zawieszenie, bardzo drogie w obsłudze.

Na nasze drogi to nie ma rozwiązań godnych polecenia, kumpel z roboty jakiś czas temu wymieniał zawieszenie to mówił, że zrobił na starym jakoś 80tys czy 100tys, coś koło tego, a kosztowało 1000zł. Uważam to za dobry wynik. Z moją jazdą to jakieś 4 i pół roku. Szwagier natomiast miał kiedyś też passata i kupił jakiś badziew to po roku musiał ponowić operacje.

Jeszcze temat rozrządu w 1.8T zeby go wymienić trzeba ściągać cały pas przedni.


Nie wiem jak w passacie w dieslu ale w polo miałem przyjemność przechodzenia tej procedury kilka razy przy naprawach pod domem :mrgreen: wiec sie już tego spodziewam.



artur73 napisał(a):A ja w tej kasie bym zwrócił uwagę na Vectrę C z dieslem fiatowskim 1,9CDTi

Auto bardzo fajne, miałem z nim do czynienia, znajomy ma i sobie chwalił, fakt faktem miał moment kryzysu jak sie wszystko mu zaczęło sypać na raz ale tego sie nie uniknie niestety.


oraz a właściwie przede wszystkim na Lagunę II FL z doskonałym 2,0 dci lub 1,9 dci ale w wersji z poprawionym silnikiem 130KM ( nie 120KM). Tutaj w tym ostatnim przypadku są naprawdę szanse na niezły wóz.

Z tym autem z kolei styczności nie miałem, wyglada fajnie, ale pytanie czy motor laguny nie jest jeszcze bardziej zaawansowany niż passata, jakby nie było to te tdi są już trochę leciwe i przez to znane przez mechaniorów. Chyba, że sie mylę :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

20 Kwi 2016, 21:08

Damian96 napisał(a):Myśle ze B5 FL będzie dobrym wyborem sam mam takiego od 2,5roku oprócz rozrzadu, tarcz i klocków, oleju filtrów i drążków kierowniczych nic nie było robione.


Tak z ciekawości ile za rozrząd :mrgreen: :?:

Jedyną radą to wybierać B5 FL z 6biegową skrzynią.

Nie ma z nią żadnych komplikacji względem 5-cio stopniowej?


http://olx.pl/oferta/volkswagen-passat-milion-bez-wypadku-klimatronik-piekny-idealny-CID5-IDfaGHl.html#0b5b40c118


A w tym ogłoszeniu niby wszystko ok ale są inne napisy na klapie i inne na pokrywie silnika, na klapie " i " jest czerwone a na pokrywie białe . Jest to dopuszczalne :?:

Ps- wiecie może czy w którymś z roczników produkcji b5 FL były montowane dpf-y albo inne eko pierdoły utrudniające życie.
I czy któryś z silników jest lepszy od pozostałych, najmniej awaryjny itp. Duzo ofert jest ze 130 konnym motorem
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

21 Kwi 2016, 05:40

noisy napisał(a):Słaby punkt zawieszenie, bardzo drogie w obsłudze.

Koszt to około 500zł na zależnie od stylu jazdy 40-80 tys. KM

noisy napisał(a):Jeszcze temat rozrządu w 1.8T zeby go wymienić trzeba ściągać cały pas przedni.

Bzdura. Wystarczy zdjąć zderzak i ewentualnie odkręcić po 3 śruby wzmocnień pasa na każdą stronę i lekko go odsunąć. Pół godziny max.

Wezyrro napisał(a):Re: Vw passat b5 Fl pomoc w wyborze

20 Kwiecień 2016, 21:41

Lovato34 napisał(a):
Jak masz 15k na auto, to szukaj za 12-13 max a reszta na niezbędne wydatki zaraz po zakupie.


Znaczy posiadam jeszcze jakieś zaplecze na pierdoły typu płyny rozrząd itp. :mrgreen:

Pamiętaj tylko że Passat to inny segment niż Golf, więc automatycznie serwis będzie droższy.


Ja najbardziej boję sie problemów silnikowych wiec czy golf czy passat to jeden dziad, silniki te same.

Ja bym szukał 1,8T, 1,8 zwykłe lub 2,0


Tez o tym myślałem tylko na dobrą instalację wydam 2600 zł do czterocylindrowca , i wg moich obliczeń musiałby palić mniej niż 14 litrów żeby był porównywalny pieniężne do ropniaka palącego około 6 litrów. Kasę przeznaczoną na lpg można zawsze wydać na remont pompowtrysków, dwumasy, lub turba :mrgreen:

Przy takich jednorazowych przebiegach to przy dynamicznej jeździe na LPG ci weźmie 12-13litrów LPG.
Na trasie wolnej 10-11L, a na autostradach przy około 160km/h - 13L.
Przy krótkich odcinkach w dużym mieście 14-17L.
Osobiście jednak zakręciłbym się u kogoś kto zna się na LPG i kupił już z LPG. Mało osób to poleca, ale to się bardziej opłaca jak umiesz sprawdzić instalację przed zakupem.

Wezyrro napisał(a):Z tym autem z kolei styczności nie miałem, wyglada fajnie, ale pytanie czy motor laguny nie jest jeszcze bardziej zaawansowany niż passata, jakby nie było to te tdi są już trochę leciwe i przez to znane przez mechaniorów. Chyba, że sie mylę :mrgreen:


Laguny są fajne, tylko sporo palą.

Mając taki budżet to śmiało kupisz 1.8t w passacie w dobrym stanie o ile poszukasz, bo szroty są czasem i za 12k wystawione.

Przy czym, rozważałbym jednak diesla jak robisz 30km w jedną stronę.

I weź poprawkę na jedno - wszystko co oglądasz będzie miało 200-300tys. licznikowe, a realne 400-800 tys. To są auta wytrzymałe i przez to z dużymi przebiegami.

Minusem diesli będzie częściej padający dwumas. W benzynach on jest, ale pada rzadko.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2016, 06:17

Emejcz napisał(a):Koszt to około 500zł na zależnie od stylu jazdy 40-80 tys. KM


A mógłbyś zgłębić zawieszenie za "pincet" ??? :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2016, 06:36

Proszę bardzo, specjalnie dla ciebie 70 stron tematu osób które na tym jeżdżą.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1501 ... e-wahaczy/

W jeszcze lepszych cenach wchodzi teraz SKV. Obecnie dystrybutor udostępnił kilka kompletów do testów.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2016, 15:05

Emejcz napisał(a):Proszę bardzo, specjalnie dla ciebie 70 stron tematu osób które na tym jeżdżą.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1501 ... e-wahaczy/

W jeszcze lepszych cenach wchodzi teraz SKV. Obecnie dystrybutor udostępnił kilka kompletów do testów.


Na wstępie chciałem Ci podziękować za wklejenie tego linku... ponieważ to co wiedziałem i to co użyłem przy a4b5 potwierdziło się w 100%... więc teraz jak będę chciał coś udowodnić to częściej będę się posługiwał Twoją linkownią...

Link który wkleiłeś jest potwierdzeniem klęski zawieszeniowej tego auta, nic nie jest opisywane tylko zachwyty "mi bez naprawy przejechał 30tyś.km. a mi 40tyś.km" a do tego "wymiana zawiasu nie jest taka trudna wystarczą klucze i pomoc sąsiada" ...
Fajnie bo jak miałbym gów..o warte auto i podniecałbym się że co 40tyś.km. trzeba włożyć 550zł. w zawias to nie chciałbym nawet na nie spojrzeć... tym bardziej że ceny są podawane bez robocizny, przesyłek i ewentualnych dodatkowych robót...

Jak się czyta to co wkleiłeś to ma się wrażenie że każdy użytkownik powinien nazywać się Adam Słodowy i mieć własny warsztat...

Emejcz dowiedz się co znaczy słowo "interpretacja" bo to co czytałem jest żenadą... jak masz wątpliwości i lubisz takie tematy to zobacz jak wygląda forum starej tojki albo lexa w kwestiach serwisowych i z czym ludzie mają problemy...

Najfajniejszy jest dział a4forum o zawieszeniach gdzie ma się wrażenie że ludzie zamiast jeździć tymi autkami myślą co im dzisiaj stuka... :ok:

Ogólnie dzięki udowodniłeś że to auto jest lipne... :ok:

p.s.

Naprawdę współczuje :( tego że nawet nie wiecie co to znaczy nie psujące się zawieszenie... link MASAKRA :!:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2016, 15:51

szybki napisał(a):albo lexa w kwestiach serwisowych i z czym ludzie mają problemy...

hitem jest wymiana spryskiwaczy na mgłowe, jaki olej kupić i jak skutecznie odgrzybić klimę :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Kwi 2016, 15:58

Już od dłuższego czasu obserwuje to forum i jak widzę jak pan "specjalista" szybki wypowiada się na temat zawieszenia w B5 to śmiać mi się chcę .

Możesz się zarzekać że tak nie jest ale ty po prostu jesteś wyjątkowo uprzedzony do tego zawieszenia oraz modelu (a nawet całego koncernu) a ludzie na porządnym zawiasie jeżdżą po 180tysięcy i nie narzekają.

Także zamilcz chłopie bo wstydu sobie tylko robisz .

ale zaraz twoja wierna świta "moderatorów" 20-25 latków z motoryzacyjnego przedszkola pewnie stanie za tobą murem .
Pozdrawiam i bez odbioru ;)

ps... Więcej obiektywizmu życzę
PlanetTerror
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Wrocław

21 Kwi 2016, 16:30

PlanetTerror napisał(a):ps... Więcej obiektywizmu życzę

nie tak dawno wyjaśniałem na czym polega obiektywizm wg VAG-owców :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Kwi 2016, 19:52

PlanetTerror napisał(a):Już od dłuższego czasu obserwuje to forum i jak widzę jak pan "specjalista" szybki wypowiada się na temat zawieszenia w B5 to śmiać mi się chcę .

Możesz się zarzekać że tak nie jest ale ty po prostu jesteś wyjątkowo uprzedzony do tego zawieszenia oraz modelu (a nawet całego koncernu) a ludzie na porządnym zawiasie jeżdżą po 180tysięcy i nie narzekają.

Także zamilcz chłopie bo wstydu sobie tylko robisz .

ale zaraz twoja wierna świta "moderatorów" 20-25 latków z motoryzacyjnego przedszkola pewnie stanie za tobą murem .
Pozdrawiam i bez odbioru ;)

ps... Więcej obiektywizmu życzę


Dokładnie tak. Najlepiej po prostu nie reagować na takich ludzi i ignorować ich wypowiedzi. Przedstawić fakty i dać ocenić potomnym, szkoda prądu na sprzeczki.
To forum jest dość komercyjne i coraz większe mam podejrzenia, że ktoś im po prostu płaci za antyreklamę VAG'ów.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999