VW Polo 9n 2003r - kontrolka akumulatora plus falujace obroty

03 Lut 2019, 11:10

Witam.
Dziś jadąc samochodem w deszczu, po przejechaniu około 20 km zapaliła mi się lampka akumulatora, i dokładnie razem z zapaleniem tej lampki obroty zaczeły skakac w góre i w dół. Podczas jazdy nie ma żadnych szarpnięć, można normalnie jechać ale na postoju samochód sobie "gazuje"
Chciałbym zapytać czy macie jakieś wyjaśnienie tego problemu ? Nie miałem możliwości zrobienia pomiaru akumulatora i alternatora - zrobię to wieczorem.
Ogólnie wszystko działa, światła, wspomaganie, wszystko ok.
Odpala od strzała normalnie, bez problemu
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

03 Lut 2019, 12:19

teraz gdy silnik ostygł, odpaliłem, kontrolka akumulatora świeci się nadal, ale obroty po dodaniu gazu zwiększają się ale utrzymują sie koło 2-3 sekund i dopiero spadają, tak jakby z opóźnieniem. ale nie falują samoczynie
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

04 Lut 2019, 10:04

Najpierw ogarnij ładowanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2019, 13:30

Szczotki wymienione, obroty wrocily do normy, wszystko ok poza tym ze wspomaganie kierownicy nie dziala i pali sie kontrolka, czyzby to wina tego ze akumulator nie jest w pelni doladowany po uszkodzeniu alternatora?
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Lut 2019, 19:05

konrad9449 napisał(a):czyzby to wina tego ze akumulator nie jest w pelni doladowany po uszkodzeniu alternatora?
Możliwe że aku słabe. Dla dalszych rozważaniach odczytaj błędy w pompie wspomagania i podaj tutaj.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2019, 21:24

Jakie jest napięcie na aku przy włączonym silniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Droga od koncepcji do samochodu
    Gdy samochód zjeżdża z linii produkcyjnej, jest w nim już zawarty efekt wysiłku wielu osób. Stworzenie nowego modelu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia zebrane przy ...

12 Lut 2019, 19:42

przepraszam, że tak długo mnie nie było.
Mianowicie, pomiar aku :
na zgaszonym 12.5
odpalony 14.1 - bez zadnego obciążenia
odczyt VAG :

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,45,46,56,76

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 03E 906 033 L
Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7001
Coding: 00021
Shop #: WSC 00080
WVWZZZ9NZ4D040532 VWZ7Z0C8115985
1 Błąd Zapis.:
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0101

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 17420
Shop #: WSC 31414
3 Znalezione:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41)
37-10 - Faulty - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 920 800 P 
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V18
Coding: 01131
Shop #: WSC 00660
WVWZZZ9NZ4D040532 VWZ7Z0C8115985
Nie ma błędów :) .

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 09 GATEWAY CAN 2S07
Coding: 00012
Shop #: WSC 31414
Nie ma błędów :) .

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
Nie ma błędów
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 31414
1 Błąd Zapis.:
00566 - Steering Assistance Operation
27-00 - Implausible Signal

End -------------------------------------------------------
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

12 Lut 2019, 20:30

konrad9449 napisał(a):0566 - Steering Assistance Operation
27-00 - Implausible Signal

Praca wspomagania kierownicy sygnał niewiarygodny
możliwa przyczyna - uszkodzony zespół pompy hydraulicznej lub błąd zacisku 30
Skutki - wspomaganie nie działa
Sposób usunięcia usterki - ocenić wartości w bloku pomiarowym 001 pole 1 / wymienić pompę hydrauliczną / sprawdzić instalację elektryczną
To zeszyt serwisowy . Z praktyki w pierwszej kolejności sprawdzić bezpiecznik blaszkowy znajdujący się w puszce na akumulatorze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lut 2019, 20:37

Dzięki za odpowiedź.
Pytanie teraz, który to jest ? Mam dwa, może ktoś ch...a podmienił mi miejsce bezpiecznika, a nie mogę znaleźć schematu gdzie i jaki powinien byc :/
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

12 Lut 2019, 21:03

Żle napisałem :/ Nie w puszce a w pokrywie akumulatora. Nie zwykły bezpiecznik a blaszkowy - taki https://czesciaso.pl/pl/p/Bezpiecznik-b ... A-175A/795 Który u Ciebie nie wiem . Sprawdż wnikliwie bo pękają aże na oko nie widać.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2019, 19:28

Dzis sprawdzilem miernikiem na glownym przewodzie czy jest prad. Glowny przewód zasilajacy ma 12.5v czyli prad dochodzi. Mam pompe koyo, ma ona 3 wejscia. Do czego sa te pozostale mniejsze ? Dziwne jest dla mnie to, ze akurat jak padl alternator nagle mogłaby pasc pompa. Pompa dodam, ze jest sucha, plynu nie ubylo ani grama. Jest szczelna, styki czyste
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

14 Lut 2019, 20:25

dodam, że po wyjęciu wtyczek od pompy mam teraz takie błędy.
nagle czujka od oleju miga 5-krotnie przy odpaleniu
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 920 800 P 
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V18
Coding: 01131
Shop #: WSC 00660
WVWZZZ9NZ4D040532 VWZ7Z0C8115985
2 Znalezione:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-00 - No Communications
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

14 Lut 2019, 21:43

Skasuj błędy i ponownie odczytaj . Zobacz co powraca. Dla koyo błąd 01309 oznacza wymianę lub regenerację pompy .Odczytaj błędy w pozostałych sterownikach .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2019, 22:07

błądy wracają po skasowaniu, nic innego nie wyskakuje po skanowaniu
Dziwna sprawa z tą pompą. zastanawiam się przypadkiem czy alternator nie został źle zregenerowany bo wątpie żeby padł alternator i jednocześnie pompa wspomagania
najlepsze jest to, że nie wraca nagle bład ten:
00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal
jeszcze jedno pytanko, jak nie będzie masy to jakie będą objawy ?
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

14 Lut 2019, 22:29

konrad9449 napisał(a):Address 17
To licznik . A co w adresiee 44 czyli wspomaganie ? Da się połączyć i odczytać błędy ? Bezpiecznik blaszkowy na aku od wspomagania sprawdzony ? Wnikliwie :?: Na oko nie widać , a jednak :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna