Wybór samochodu

18 Paź 2018, 11:09

Witam,
mam zamiar kupić auto kompaktowe. Zdecydowany jestem na model Focusa Mk2 po lifcie rocznik 2008-2010. Na początku byłem przekonany co do benzynowego 1.6 żeby założyć do niego gaz i śmigać na gazie, ale po większym przeglądaniu ofert i opini zacząłem się zastanawiać nad silnikiem 1.6 TDCI 90KM, bo wtedy nie trzeba było się pchać w gaz, trochę by się na początku zaoszczędziło, a koniec końców po kilku latach użytkowania koszt utrzymania jeśli chodzi o paliwo może był by podobny(zdaje się że mam okazję złapać ten model z dieslem o jakieś 3-4 tys taniej niz z benzyniakiem). I chciałbym zasięgnąć opinii, jakichś rad, może ktoś miał styczności z tymi silnikami żeby doradzić co lepiej wybrać.
Budżet na samochód to +/- 17 tys jeśli ktoś miałby odradzać wgl Focusa i rzucać innymi propozycjami, samochód sporadycznie do miasta ale głównie w trasy nie jakieś szczególne ale ok 100 km na typowych polskich jednopasmowych drogach, więc też chciałbym zapytać o dynamikę, czy od czasu do czasu wyprzedzić jakiegoś tira mając pod maską któryś z tych silników to strach czy raczej bez większego problemu.
Dzięki za wszystkie opinie i rady ;)
pakee49
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 11:18

Ja wolałbym jednak mocniejszy silnik na trasy, 90 km to bardzo mało. Taki 2.0tdci byłby bardzo fajny na trasę, bez strachu przy wyprzedzaniu.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Paź 2018, 11:26

pakee49 napisał(a):czy od czasu do czasu wyprzedzić jakiegoś tira mając pod maską któryś z tych silników to strach czy raczej bez większego problemu.


Wyprzedzić wyprzedzisz ale bez problemu i spokojnie to bym tego nie nazwał. Chyba że w pojedynkę i bez bagażu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 11:31

tyle że szukam czegoś najbardziej ekonomicznego, póki nie skończę studiów, a zarobi wpadają sporadycznie, chciałbym żeby ta oszczędność i koszty utrzymania były jak najmniejsze, a 2.0 spali już chyba trochę więcej tak mi się wydaje
co więcej tyle co poczytałem, to ten brnzynowy 1.6 jest prostym silnikiem i nadaje się do gazu, a nie ukrywam że to jest priorytet, odnośnie diesla chciałem się dowiedzieć jak wypada na tle takiego benzynowego 1.6 czy to ciężko porównać wgl
pakee49
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 12:03

1.6 tdci 90 konny to jeden z lepszych diesli na rynku, są wersja bez dpf i dwumasy. Co do benzyniaka to bardzo udany silnik, tyle że trzeba co jakiś czas regulować luz zaworowy. Wrażenia z jazdy lepsze będą pewnie w dieslu ze względu na większy moment.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 12:51

pakee49 napisał(a):chciałbym żeby ta oszczędność i koszty utrzymania były jak najmniejsze

Więc lepiej spisze sie benzyna + gaz, chociaz przy oszczedności i niezawodnosci jako prorytecie to poszedł bym w VAG'a 1.6 MPI z gazem,
trasy nie sa długie wiec można przebolec przecietna dynamike zreszta taki np Golf 5 1.6 102km ma lepsza dynamike od Focusa 1.6 100km w 5d
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Night Power GP 2012 - Łomża
    Trzecia runda Night Power GP 2012 odbyła się w Łomży 18 sierpnia. Na ulicach miasta można było zobaczyć rzadko spotykane samochody, a ulica Spokojna zmieniła się w strefę streetracingu. Na NIGHT POWER Grand Prix w Łomży chyba ...

18 Paź 2018, 13:47

myślałem też o Golfie i Leonie bo to z 1.6 MPI ten sam samochód w innym opakowaniu z tego co mi wiadomo, ale Focus robi na mnie trochę lepsze wrażenie wyglądem i wyposażeniem, więc jeśli te silniki forda też są trwałe i różnice w utrzymaniu nie będą jakieś diametralnie większe to skłaniał bym się ku focusowi
pakee49
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 13:51

Tak, silniki Forda są trwałe, jedynym minusem jest gorsze przyjmowanie LPG od VAGa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 17:53

pakee49 napisał(a):myślałem też o Golfie i Leonie bo to z 1.6 MPI ten sam samochód w innym opakowaniu z tego co mi wiadomo, ale Focus robi na mnie trochę lepsze wrażenie wyglądem i wyposażeniem, więc jeśli te silniki forda też są trwałe i różnice w utrzymaniu nie będą jakieś diametralnie większe to skłaniał bym się ku focusowi


Jeśli chodzi o wysposazenie to wszystko kwestia tego jak skonfigurowany egzemplarz trafisz, te auta mogły miec niemal wszystko, jesli chcialbys cos wiedziec wiecej o Leonie to pytaj gdyz uzytkuje takie auto od 2 lat
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:05

Leon trochę ładniejszy od Golfa moim zdaniem, więc jeśli rzeczywiście iść w VAG'a to brałbym pod uwagę chyba tylko jedynie to podobno nie do zajechania solidne 1.6 MPI, a w porównaniu do benzynowego 1.6 Forda ta jednostka VAG'a będzie miała rzeczywiście lekko zauważalne lepsze osiągi ?
I też ciekawi mnie jak z wyciszeniem przy prędkościach powyżej 110 jakby od czasu do czasu trafiło się przejechać kawałek ekspresówką ?
pakee49
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 19:13

Na papierze to jest pół sekundy roznicy na korzysc MPI, w rzeczywistosci troche lepiej to wyglada bo 8V jest elastyczniejszy na niskich obrotach

Jesli chodzi o wyciszenie do 140 jest przyzwoicie jak na kompakt, problemem nie jest predkosc obrotowa silnika a ped powietrza.

Jak wracałem ostatnio z ASO to specjalnie na S3 sprawdzałem i przy 3500 obr na min ped powietrza jest glosniejszy od silnika.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:31

Co do VAG-owskiego 1.6 MPI mogę się wypowiedzieć na temat auta kuzyna. Posiadał do nie dawna Audi A3 z tym silnikiem, wiem że narzekał na brak dynamiki, duże spalanie benzyny i hałas. Technicznie nic poważnego fakt faktem chyba nie robił, ale miał problemy z osprzętem typu termostat itp. Ostatecznie sprzedał ze względu właśnie na silnik i kupił 1.8 turbo.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 19:38

ale 1.8 turbo chyba nie każdy się tak dobrze nadaje do gazu jak to było np. w A3 8l, czy naczytałem się złych opinii po necie ?
pakee49
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 19:42

1.8T jest rownie swietny do gazu, ale eksploatacja bedzie znacznie drozsza, osiagi nie wezma sie z nikad, turbo, dwumasa, przepływka jednym slowem duzo wiecej osprzetu.
Za 17tyś dostaniesz A3 8L lub Leona 1M z ciekawszych aut ale to juz beda auta 2-4 lata starsze niz Golf 5 czy Leon 2
Zostaje jeszcze A4 B6 tak na granicy budzetu ale eksploatacja idzie jeszcze bardziej w gore ze wzgledu na duzo bardziej skomplikowane zawieszenie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:45

Często handlarze używają oznaczenia bóstwa vag-owiczów 1.8T w przypadku silnika 1.8TSI , możliwe, że trafiłeś na wpisy właśnie w tym stylu.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km