Wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

12 Kwi 2014, 19:28

Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw w mojej asterce. Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600. Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła obroty zostają ok. 1200-1400 RPM. Wymienione zostały: świece, silniczek krokowy, filtr powietrza, wyczyszczona przepustnica, nowa sonda lambda, parownik. Lewego powietrza nigdzie nie bierze. Dzieje się to zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, czujnikiem temperatury, oraz czujnikiem wałka rozrządu i wału korbowego. Pomóżcie mi proszę co wykluczyć. Auto jeździ trochę przymulone. Nie świeci się Check, a komputer nie pokazuje żadnego błędu.
adiorg
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 12 Kwi 2014, 19:26
Auto: Opel Astra g
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2000

Re: wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

12 Kwi 2014, 19:39

adiorg napisał(a):Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600.

Nie są to troszkę za niskie te obroty?
adiorg napisał(a):Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła obroty zostają ok. 1200-1400 RPM.

A czy po zatrzymaniu spadają do normalnych czy też są takie wysokie?
Przyczyną może być lewe powietrze, zanieczyszczona przepustnica, silniczek krokowy zanieczyszczony, kanały w przepustnicy zanieczyszczone.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

13 Kwi 2014, 12:24

Po zatrzymaniu czasami spadają, czasami nie. Napisałem, że przepustnica była czyszczona, silniczek krokowy nowy i nie łapie lewego powietrza.
adiorg
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 12 Kwi 2014, 19:26
Auto: Opel Astra g
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2000

Re: wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

24 Kwi 2014, 09:55

Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.
adiorg
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 12 Kwi 2014, 19:26
Auto: Opel Astra g
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW 3 Gran Turismo wzbogaci gamę modeli BMW serii 3 BMW 3 Gran Turismo wzbogaci gamę modeli BMW serii 3
    Nowe BMW 3 Gran Turismo to innowacyjna koncepcja, która wzbogaci gamę modeli BMW serii 3. Trzeci wariant nadwoziowy w tej rodzinie łączy dynamikę Sedana, sportowy genotyp oraz praktyczny i wszechstronny charakter wersji ...
    Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM
    Silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1450 do 2800 obr/min. Audi SQ5 TDI dostępne jest na rynku od 2013 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI