Za bogato na LPG?

Za bogato na LPG?

04 Lip 2014, 13:16

Witam Panów:)
mam problem z moją instalacją LPG (ESGI 2).. byłem kilkanaście dni temu u mechanika (zwykłego, nie gazownika) na diagnostyce komp., ponieważ wywaliło mi check engine po raz n-ty. Mechanik stwierdził zgon lambdy diagnostycznej(za katalizatorem). Przy okazji stwierdził że mam za bogatą mieszankę LPG, gdyż występuje u mnie zjawisko dopalania paliwa w katalizatorze (słychać takie jakby "pyrkanie" powietrzem z wydechu). Pozostałe objawy to falowanie na jałowym oraz szarpanie przy wciśnięciu gazu "do dechy". Na benzynie chodzi bez zarzutów, nie szarpie, nie faluje, nie puka w wydechu. Nawet robiłem test.. :P przejechałem 10 km na benzynie, było wszystko super, następnie przełączyłem na lpg.. szarpał, falował itd., przejechałem tak kolejne 10km i znowu przełączyłem na benzyne, wszystko chodziło ok. I teraz mam do Panów trzy pytania:
1. Czy w/w objawy rzeczywiście wskazują na zbyt bogatą mieszankę na lpg?
2. Co ma sprawdzić gazownik przy w/w objawach, jeśli okazałoby się że to nie mieszanka?
3. Mogę jechać z padniętą lambdą do gazownika, czy to nie ma sensu bo i tak brak sondy spowoduje rozregulowanie się ustawień?
proszę o pomoc, nie jestem zbyt obeznany w temacie, a moi gazownicy też do "bystrych" nie należą, więc chcę być nieco "przygotowany" na wizytę u nich. Pojechałbym gdzieś indziej, ale grozi mi wtedy utrata gwarancji...
Pozdrawiam,
Tomek.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Rejestracja: 10 Maj 2013, 21:09
Prawo jazdy od: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Za bogato na LPG?

07 Lip 2014, 08:50

Ja maiłem problem z szarpaniem zaraz po przełączeniu na LPG kiedy silnik nie był jeszcze do końca nagrzany i winny był uszkodzony wtryskiwacz od gazu. Miałem również zwiększone zużycie LPG w tym czasie. Po wymianie jest idealnie.

Mnie też się zapalał chyba dwa razy check (dotyczył sondy) przed zrobieniem 10tyś. km jak zatankowałem kiepski gaz, ale gazownik wprowadził odpowiednie ustawienia w komputerze i od tamtej pory nie ma problemu.

Sondę należy sprawdzić na benzynie, z tego co wiem to można ją też wykręcić i dokonać odpowiednich pomiarów żeby sprawdzić jej sprawność, ale musi to zrobić ktoś kto się na tym zna.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4629
Zdjęcia: 11018
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Za bogato na LPG?

09 Sie 2018, 08:42

Cześć,

powiedz proszę ArteK jak dokładnie się objawiało u ciebie szarpanie na LPG. Mam u siebie problem z szarpaniem przy gwałtownym odpuszczeniu gazu zaraz po przełączeniu na LPG. Im silnik zimny, tym mocniej szarpie Przy temperaturze roboczej 90C szarpnięcie przy odpuszczeniu ustępuje całkowicie.
e1thx
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 09 Sie 2018, 08:37

Re: Za bogato na LPG?

09 Sie 2018, 20:46

Czyli mamy do czynienia z za bogatą mieszanką podczas rozgrzewania, gaz rozpręża się w cylindrze dlatego jest za bogata mieszanka stąd szarpania i dopalania w katalizatorze. Sondę należy wymienić aby można było prawidłowo ustawić skład mieszanki bo inaczej to jest robione na sztukę.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 740
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Za bogato na LPG?

27 Sie 2018, 11:25

e1thx napisał(a):powiedz proszę ArteK jak dokładnie się objawiało u ciebie szarpanie na LPG
Problem był tylko podczas przełączania na LPG przy jednostajnej jeździe lub podczas przyspieszania, kiedy miałem zdjętą nogę z gazu i gaz przełączał się przy hamowaniu silnikiem szarpnięcie nie występowało.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4629
Zdjęcia: 11018
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6 Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...
    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA 53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

  •