Zakup AURIS II 1.6 benzyna VS 1.8 Hybrid który wybrać?

27 Paź 2021, 10:01

e0hater napisał(a):Małe pytanko jeszcze czy wszsytkie aurisy hybrid maja grzaną przednią szybę ?
Auris nie ma grzanej szyby jest tylko możliwość ustawienia nawiewu na szybę z osuszaniem. Taką opcję z tego co się orientuję posiadają wszystkie egzemplarze.

Według instrukcji masz to opisane w taki sposób:
Usuwanie zaparowania przedniej szyby
Usuwanie zaparowania jest używane w celu przywrócenia przejrzystości
przedniej szyby i przednich szyb bocznych.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nacisnąć przycisk (załączone zdjęcie).
  • Włączona zostaje funkcja osuszania powietrza oraz zwiększa się intensywność nawiewu.
  • Jeżeli włączona jest recyrkulacja powietrza, nacisnąć przycisk, aby
    ustawić nawiew powietrza z zewnątrz. (Przełączenie może nastąpić samoczynnie.)
  • W celu szybszego usunięcia zaparowania szyb można ustawić większą
    intensywność nawiewu i wyższą temperaturę.
  • Gdy zaparowanie szyby zostanie usunięte, aby powrócić do poprzedniego
    trybu, należy ponownie nacisnąć przycisk

e0hater napisał(a):czy polifty mają coś więcej w wyposażeniu lub jakieś rzeczy poprawiono w polifcie ?
W polifcie masz większy bagażni w wersji TS który masz 600l według katalogu. Ogólnie większość zmian odnosi się do stylistyki nadwozia i modyfikacji we wnętrzu takich jak zmiana zegarów czy środkowej konsoli. Inny system nawigacji oczywiście to też zależy od wersji samochodu.

Po lifcie wprowadzono pakiet Toyota Safety Sense. Jest to pakiet zapobiegający lub zmniejszający skutki kolizji. Przy prędkościach około 30 km/h układ jest w stanie całkowicie zatrzymać samochód, gdy zbliżamy się do innego auta, a kierowca nie podejmuje żadnych działań. Oprócz tego jest układ rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przez opuszczeniem pasa ruchu oraz automatycznego przełączania świateł drogowych i mijania (był on za dopłatą więc nie wszystkie go mają).

Zawieszenie jest też bardziej dopracowane i lepiej pracuje ale co tam się dokładnie zmieniło to już nie sprawdzałem dokładnie :wink:

Silnik i napęd nie uległy zmianie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5063
Zdjęcia: 11428
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Lis 2021, 12:26

Jak Auris to hybryda. Żona jeżdzi, też zakupy, dzieciaki do szkoły, przedszkola. Nic się w zimie złego nie dzieje. Teraz mają niezłą ofertę wyprzedaży.
Karolsokol
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lis 2021, 20:55

No niedługo mija miesiąc. Jak kolega ocenia zakup ;)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 189
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Lis 2021, 21:05

Witam. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu co do jazdy automatem w tej wersji czyli skrzynia e-cvt to już nie zwracam uwagi na te wyższe obroty aczkolwiek naprawdę trzeba wciskać do dechy aby zaczął mocno wyć. Jeżdżąc normalnie jak dla mnie same plusy nie trzeba zmienić biegów a sama praca płynna.Co do spalania to bez włączonej klimy i jak było trochę cieplej to około 7 litrów jeżdżąc w koło Komina czyli 2.5 km do pracy i drugie tyle z powrotem
W międzyczasie jakieś załatwianie spraw po mieście ....
JEDNAK ... Przy temp poniżej 10 stopni i włączonej klimatyzacji ustawionej na około 23-25 stopni to spalanie wzrasta ponieważ benzyniak musi się załączać aby sprostać wymaganiom akumulatora na ogrzewanie i klimę wtedy przy bardzo krotkich odcinkach spalanie potrafi pokazać nawet 9 L. Ale to jak naprawdę tylko 2.5 km i STOP. Jak w międzyczasie się jedzie po mieście to spalanie szybko spada
Wniosek z tego taki w moje ocenie hybryda jest oszczędnym autem jednak w sezonie typowo zimowym i bardzo krotkich odcinkach fizyki nie oszukasz i musi spalić jak każde auto trocie więcej ale nie tylko z perspektywy spalania parze na auto ... Ogólnie fajnie się nim jeździ
W poniedziałek czeka mnie tylko inwestycja w zabezpieczenie auta przed kradzieżą immobilizer i dodatkowy czujnik w autoalarmie atak to odpukac wszystko działa jak należy
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 101
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

12 Lis 2021, 10:54

a sprawdzales juz przy dystrybutorze czy tylko komp ?

Pytam bo ja jestem ciekawy tego spalania bo jak moje obecne pali 10+- to zamiana na auto palące 7 mnie nie urządza :)
Liczyłem właśnie na coś bliżej 5. Tym bardziej tak jak mówisz teraz jest poniżej 10 a co będzie jak spadnie poniżej 0 :)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 189
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Lis 2021, 10:57

W sumie im dłużej czytam o tych hybrydach, tym mniejszy sens widzę. Jakoś super mało to nie pali, a dodatkowo nie jedzie i wyje. Trzeba delikatnie operować, najlepiej na "kreski" by oszczędzić jak najwięcej.

Jakbym miał drugie auto do frajdy, a hybrydę na dojazdy do pracy to spoko, ale jako jedyne auto tego nie widzę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7479
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Toyota tworzy rodzinę Yarisa. Co marka szykuje w segmencie B
    Yaris to jeden z tych samochodów, które zbudowały pozycję Toyoty w Europie. Auto powstało specjalnie z myślą o kierowcach Starego Kontynentu i szybko spotkało się z uznaniem na tym rynku – najpierw jako ...

  • 12 Lis 2021, 12:00

    galakty napisał(a):W sumie im dłużej czytam o tych hybrydach, tym mniejszy sens widzę.
    Tu wszystko zależy na jakich dystansach jeździsz bo to ma główny wpływ na oszczędności i wcale nie musisz jechać na "kreski" po mieście ze skrzyżowania praktycznie ruszasz zawsze pierwszy i do tych 50km/h jest dosyć szybko.

    Na krótkich dystansach oszczędności będą najmniejsze szczególnie w sezonie zimowym. Ja widzę u siebie że przy niższych temperaturach silnik jest utrzymywany na obrotach min 1300 przez co szybciej się dogrzewa ale i pali więcej. Jak włączysz nawiew na przednią szybę to pierwsze wyłączenie silnika odbędzie się znacznie później.

    galakty napisał(a):mało to nie pali, a dodatkowo nie jedzie i wyje
    "Wyje" tylko jak jej wciśniesz mocno pedał w podłogę. Co ciekawe przecież dźwięk wycia jest od silnika. Czy jak przyspieszasz samochodem z manualną skrzynią i kręcisz go do powyżej 3000 obr to wycia nie słyszysz? Jest ono tak samo słyszalne tylko mało kto na to zwraca uwagę :) Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu wcale nie jest głośno. Oczywiście są momenty którzy opisują to jako wycie ale trzeba by było jechać naprawdę dynamicznie. Trochę inaczej jest w trasie tam podczas przyspieszania będzie to bardziej słyszalne chyba że wciśniemy POWER i przyspieszymy szybko do prędkości jaką chcemy osiągnąć. W nowszej generacji napędu IV w Toyocie efekt ten jest mniej słyszalny. W nowym hybrydowym Hyundaiu Tucson też go nie ma bo tam jest inna skrzynia. Generalnie jest to temat rzeka :)

    Tu jest ostatnia moja jazda jak-jezdzic-oszczednie-hybryda-proste-zasady-oszczednej-jazdy-vt126934.htm#p823290 co ciekawe Yaris II na tej samej trasie z silnikiem 1.3 według wskazań komputera pokazywał 6,7l/100km (nie zrobiłem zdjęcia ;/ sprawdzane jakiś miesiąc wcześniej) Czy to nie duża różnica? Porównanie mniejszego samochodu z mniejszym silnikiem.

    Trzeba pamiętać, że hybryda nie jest dla każdego i jak zawsze trzeba pójść na pewne kompromisy.

    e0hater napisał(a):a sprawdzales juz przy dystrybutorze czy tylko komp ?
    U mnie jest praktycznie zawsze przy dystrybutorze więcej o 0,3l/100km. Czyli komp zaniża o taką wartość. Widać to pod linkiem który podałem bo HA pokazuje bardzo realne wartości.

    Tu kilka zrzutów ze średniego spalania na podstawie wskazań komputera w samochodzie galeria/toyota-auris-hybrid-ts-spalanie-a1972.htm Co do średniego spalania na dystansie 10tyś. km obliczonego na podstawie tankowań jest informacja na tej stronie toyota-auris-ts-1-8-hybrid-prestige-executive-skyview-navi-vt126531.htm#p821847
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    12 Lis 2021, 12:11

    galakty napisał(a):Jakoś super mało to nie pali, a dodatkowo nie jedzie i


    Mało pali jeśli nie jeździsz 2 km odcinków.
    Co do "nie jedzie" to się nie zgodzę. Co innego dane z tabelki producenta a co innego codzienna jazda. Auris Hybrid robi setkę w 11s, praktycznie tyle samo co np. golf VI 2.0/110. Różnica jest taka, że w hybrydzie wciśniesz gaz i ten wynik osiągniesz a w golfie musisz idealnie ruszyć i idealnie zrobić dwie zmiany biegów co dla ogromnej większości kierowców jest nieosiągalne a na pewno niepowtarzalne
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 811
    Przebieg/rok: >50tys. km

    12 Lis 2021, 12:43

    galakty napisał(a):W sumie im dłużej czytam o tych hybrydach, tym mniejszy sens widzę. Jakoś super mało to nie pali, a dodatkowo nie jedzie i wyje. Trzeba delikatnie operować, najlepiej na "kreski" by oszczędzić jak najwięcej. Jakbym miał drugie auto do frajdy, a hybrydę na dojazdy do pracy to spoko, ale jako jedyne auto tego nie widzę.


    Myśle, że w mieście odwdzięczy się bezawaryjnością dla osób jjeżdżących w okół komina (przejazdy po 5-10km na strzał).

    Auto, które "da frajde" niestety albo spali 10+ (wersja optymistyczna) a do tego będzie miało turbo, dwumase, gpf/dpf, które na krótkich odcinkach bardzo szybko narażą nas na koszty.

    Sam szukam na co zmienić mojego civica 1.8 który fakt jest bezawaryjny ale nie jedzie (8.9 do setki), przy przyspieszaniu mimo manuala bardzo wyje :D i pali 9,5+ i właśnie pierwsza myśl była coś z turbo co da frajde(kia ceed Gt, focus St, leon tsi) ale potem kalkulując moje przejazdy dochodze do wniosków, że ww. auta szybko narażą mnie na koszty, których nie potrzebuje. Dlatego też zacząłem zglębiać temat hybrydy.
    e0hater
    Początkujący
     
    Posty: 189
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 I-VTEC
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    12 Lis 2021, 12:45

    Ja panowie użytkuje aurisa od miesiąca tak jak pisałem wcześniej na bardzo krótkich odcinkach i prawda jest taka jeśli bym jeździł więcej to nie byłoby mi proporcjonalnie mniej jeśli w danym miesiącu przyjadę mało kilometrów i faktycznie będzie to tylko praca w tą i z powrotem to w miesiącu mniej wydam na paliwo bo mniejsze koszty natomiast jeśli będę jeździł więcej jakieś zakupy sprawunki wyjazdy do teściowej wyjazdy z dzieciakami to i dalej to automatycznie spalanie spada i tak jak ktoś napisał przede mną i po mnie Toyota ogólnie jest niezawodnym autem i hybrydy uchodzą za auta dość bezawaryjne więc nie chodzi tutaj o kwestii spalania jedynie bo jeśli ja w miesiącu zrobię powiedzmy 500 km tylko to nie wiadomo ile na paliwo nie wydam więcej jeśli nawet nie spali 9 litrów na setkę
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    12 Lis 2021, 19:58

    Znajomy kupił hybrydę Toyoty Corollę,był zachwycony dopóki nie wybrał się w 400 km trasę,10 l na sto,a gdy zapytałem się jakie wrażenia z jazdy to odpowiedział mi a idż pan w ch....łeb mi spuchła od tego gwizdu,na miejscu rewelka,bo to rzeczywiście hybrydy Toyoty są rewelacyjne,ale nie w trasach,taszczył ok.300 kg niepotrzebnie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lis 2021, 20:01

    No to musiał ostro gnieść na autostradzie i nie dziwi mnie to bo auto na szybkie przejazdy autostradowe się zasadniczo nie nadaje ale jak ja jechałem przepisowo 140 to nie przekraczało 6l ale jak 180 gnał na maxa to czego tu się dziwić ....
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    12 Lis 2021, 20:03

    Tak jak ktoś kiedyś robił recenzje hybrydy i od razu zaznaczał że jak jesteś kierowcą gdzie lubisz gnieść gaz do końca i lubisz poszaleć to NIE KUPUJ TEGO AUTA NIE BĘDZIESZ ZADOWOLONY ...
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    12 Lis 2021, 20:07

    Zapytam go jak szybko jechał,skrzynie CVT Toyoty maja to do siebie,że są praktycznie nie do zarżnięcia,niestety gwiżdżą,taka ich uroda,coś za coś.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lis 2021, 20:15

    Ja w zasadzie kupiłem hybrydę z ciekawości i do tego auris mi się podobał 1.4 benzyniak odpadał a że lubię nowinki to czemu nie hybryda ....
    Zresztą toyota mniej traci na wartości i z odsprzedażą nie będzie kiedyś problemu a i uchodzą za bezawaryjne .....
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015