Zakup AURIS II 1.6 benzyna VS 1.8 Hybrid który wybrać?

12 Lis 2021, 20:24

Jedno pewne,przy hybrydach TOYOTY wszystko siada,,nawet akum.trakcyjne wytrzymują nawet półtora miliona km ,jeśli się nie mylę to te skrzynie też,ogólnie te auta to b.mocni zawodnicy,jedynie można się przyczepic do jakości wnętrz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8159
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lis 2021, 20:30

Fakt jakoś wnętrza szału nie robi ... Auto ma 70 000 km a boczek kierowcy był już wymieniony przez 1 właściciela bo pękał a teraz dalej to samo wygląda jak przy aucie ci ma 200.000 trzeba będzie do tapicera dać i tyle poza tym plastik takie sobie ....
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 101
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

13 Lis 2021, 13:40

Oczywiście że normalne auto też wyje, tyle że teraz jeżdżę dieslem 130 KM / 300 NM i nie muszę go kręcić pod czerwone pole żeby sprawnie przyspieszyć czy coś wyprzedzić. Wolnossącą małą benzyną się już najeździłem... Chyba że silnik elektryczny w Toyocie nieźle wspiera gdy potrzebna moc (chociaż i tak praca CVT mi nie odpowiada, chyba tylko Golf eGTI ma "normalny" automat?).

Co do spalania. Obecnie robię odcinki do pracy 8 km, także silnik mi się rozgrzeje i pali poniżej 6 litrów (w obecnych warunkach czyli 7-8 stopni na zewnątrz). W trasie jak jadę spokojnie 5.0, na S5 6.0 (przy 130 km/h), przy 160 km/h jakieś 7.3. Więc nie pali jakoś dużo i nie boli po kieszeni. Gdyby te hybrydy były z turbo (więcej momentu obrotowego) to myślę że bardziej bym się zainteresował. Za 2-3 lata będę kupował kilkuletnie auto i zobaczymy co wtedy ciekawego na rynku będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7479
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2021, 15:19

Każdy ma inny gust i na co innego patrzy
Ja jak pisałem zakupiłem z ciekawości ... A nie oszukujemy się czytanie opinii innych osób może nam pomóc ale zasadniczo nie ma to jak przekonać się na własne skórze.
Jeden będzie chwili diesla (ja miałem 3 diesle peugeota 2.0 HDi oraz 1.6 HDi i nie byłem zadowolony z użytkowania ale tak jak mówię z to tylko miasto i nie daleko więc zimą był koszmar ciągle niedogrzany szyby zaparowane a spalanie 9 to minimum) lepiej mi się sprawowała beznyka a teraz HYBRYDA która dopiero po czasie okaże się czy dobry zakup ...
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 101
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

14 Lis 2021, 15:06

PhantomASA1 napisał(a):Znajomy kupił hybrydę Toyoty Corollę,był zachwycony dopóki nie wybrał się w 400 km trasę,10 l na sto
:shock: To co on ciągnał lawetę z drugim autem? Jeżeli nie to musiał jechać z pedałem w podłodze jakieś 170-180km/h non stop. To przy takiej prędkości jazda inną benzyną wypadanie podobnie ze spalaniem. Jechałem ostatnio Corollą Hybrydową na trasie W-wa - Białystok w obie strony i co prawda nie ma tu autostrady i jest tylko ekspresówka ale średnio licznikowo starałem się trzymać około 130km/h i wyszło poniżej 6l/100km więc nie wiem jak trzeba jechać żeby spalić 10 litrów.
PhantomASA1 napisał(a):a gdy zapytałem się jakie wrażenia z jazdy to odpowiedział mi a idż pan w ch....łeb mi spuchła od tego gwizdu
Nie są to najlepiej wyciszone auta ale przy dużych prędkościach większość będzie tu głośna.
PhantomASA1 napisał(a):Zapytam go jak szybko jechał,skrzynie CVT Toyoty maja to do siebie,że są praktycznie nie do zarżnięcia,niestety gwiżdżą,taka ich uroda,coś za coś.
Daj znać bo ciekaw jestem jak jechał. To chyba nie skrzynia jest głośna tylko silnik chyba że się mylę. Ja tam podczas jazdy słyszałem silnik, a nie skrzynię.
galakty napisał(a): chyba tylko Golf eGTI ma "normalny" automat?
Golf GTE, skrzynię automatyczną z normalnymi przełożeniami w hybrydzie znajdziesz w nowym Hyundaiu Tucson.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

16 Lis 2021, 09:35

Ciekawi mnie jakie kolega Sebsad będzie miał wrażenia po zimie z hybrydą.

A może kolega artek się z nami podzieli jak to wygląda zimą. Nagrzewanie, spalanie itd. ?:)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 189
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...

  • 16 Lis 2021, 10:25

    e0hater napisał(a):A może kolega artek się z nami podzieli jak to wygląda zimą. Nagrzewanie, spalanie itd. ?:)
    Musimy jeszcze poczekać na niższe temperatury :) W tej chwili przy około 3-8 stopniach na dworzu nie jest źle bo ogrzewanie samochodu zaczyna w miarę szybko działać z racji tego że silnik pracuje przy około 1300 obrotów od odpalenia no chyba że jedziemy szybciej to wtedy obroty rosną ale jak tylko kręcimy się po miejscu w uliczkach osiedlowych lub w korku to mamy minimalne takie wartości. Zauważyłem, że silnik pierwszy raz gaśnie po osiągnieciu około 55-60 stopni w układzie chłodzenia chyba że wymusimy jeszcze nawiew na przednią szybę to jego pierwsze wyłączenie trochę się odwlecze.

    Ostatnio jechałem około 37km przy 9 stopniach na zewnątrz i temperatura w środku była akceptowalna (jazda w bluzie) przy ustawionej temperaturze 20,5 stopnia na klimatroniku. Co do spalania na tym odcinku to pod tym linkiem jest dokładna informacja jak-jezdzic-oszczednie-hybryda-proste-zasady-oszczednej-jazdy-vt126934.htm#p823290

    Przy krótkich dystansach np. 2km i niższych temperaturach około 0 stopni trzeba się liczyć ze spalaniem średnim nawet i 12l/100km na tym początkowym dystansie. Oczywiście mówię o samochodzie który stoi pod chmurką. W tym czasie silnik osiąga dosyć wysoką temperaturę, a bateria jest doładowywana na maksa (60-65%) nawet jak wcześniej była praktycznie rozładowana. Dalsza jazda zaczyna już przynosić wyraźny spadek średniego spalania . Pisałem już co nieco na ten temat tu jak-sprawdza-sie-hybryda-na-bardzo-krotkich-dystansach-3-5km-vt126733-15.htm#p819595

    Z moich obserwacji wynika że największe oszczędności będą jak w zimie samochód jest garażowany bo wtedy jego ogólna temperatura nie spada najczęściej poniżej 18 stopni. Wtedy też układ hybrydowy będzie częściej wyłączał silnik spalinowy w początkowej fazie jazdy.

    Napiszę coś więcej jak temperatury trochę spadną w temacie jak-sprawdza-sie-hybryda-na-bardzo-krotkich-dystansach-3-5km-vt126733.htm
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    16 Lis 2021, 11:08

    Dobrze że nie ma takich rozkminek przy dieslach bo zamiast z covidem walczylibyśmy z zawałami ewentualnie z uszkodzeniami kończyn dolnych podczas prób przeżegnania się :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8185
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    16 Lis 2021, 11:24

    Chyba najlepsze sprawdzenie, ile nam średnio wychodzi spalanie będzie podczas tankowania na stacji i przeliczeniu ilości litrów w stosunku do przejechanych km. To najlepiej odda nam czy opłaca się w naszym przypadku taki napęd czy też nie :)
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    16 Lis 2021, 11:29

    Dziś rano zrobiłem test odpaliłem odległość do pracy około 2.5 km silnik zimny stopi pod chmurką ..
    spalanie przy 7 stopniach na takim odcinku komputer pokazał 7.9
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    16 Lis 2021, 11:36

    No powiem Wam, że rozkmina straszna i fajnie jak by ten temat sie rozwijał bo wszelkie testy na yt itp pokazuja spalania typu 3.5-5.5 a tu możemy się dowiedzieć prawdy :)
    e0hater
    Początkujący
     
    Posty: 189
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 I-VTEC
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    16 Lis 2021, 11:54

    sebsad2705 napisał(a):Dziś rano zrobiłem test odpaliłem odległość do pracy około 2.5 km silnik zimny stopi pod chmurką ..
    spalanie przy 7 stopniach na takim odcinku komputer pokazał 7.9
    No wiec widzisz to wszystko zależy od tego jaka jest to droga na tym odcinku. Jeżeli będziesz jechał cały czas to spalanie będzie niższe ale przy ruszaniu zatrzymywaniu się i pokonywaniu na tym dystansie od startu kilu śpiących policjantów spalanie będzie wyższe. To zupełnie odwrotnie jak byś startował na tej samej trasie przy w pełni rozgrzanym silniku i naładowaną baterią.

    e0hater napisał(a):bo wszelkie testy na yt itp pokazuja spalania typu 3.5-5.5
    Dlatego, że są najczęściej przeprowadzane na już rozgrzanym silniku i często przy naładowanej baterii. Wtedy są to wartości bardzo realne. Chociaż mi się nie udało uzyskać przy normalnej jeździe w mieście wyniku z komputera 3,5 l/100km. Może kiedyś spróbuje stawiając sobie takie wyzwanie :)

    Najniższe było w górach
    Zakup AURIS II 1.6 benzyna VS 1.8 Hybrid który wybrać? ale większość z góry :mrgreen:
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    16 Lis 2021, 12:06

    Podsumowanie jest takie że ogólnie wszystko zależy jak kto użytkuje samochód i jakie odcinki pokonuje jakie ukształtowanie itp... każdy chwali swoje zwłaszcza posiadacze diesli że im to nawet zimą palą po 6 litrów. :D
    MI HYBRYDA przeczuwam że tak jak teraz jeżdżę to średnia nie będzie mniejsza niż 8 litrów z uwagi na pogodę i temp oraz bardzo krótkie odcinki
    Zresztą tragedii nie ma skoro w roku robię tylko 7000-8000 km
    Więc jak mi spali 8 zimą to płakał nie będę
    Aktualnie drugie auto 2.0 benzyna w LPG pali mi na takich odcinkach około 13 benzyny czyli LPG około 15
    Czyli rachunek prosty
    Hybryda koszt 100 km około 48 zł
    Benzyniak koszt 100 km około 50 zł
    Ale trzeba doliczyć że zima trzeba dodatkowo dolać benzyny ...
    Mówię tutaj tylko o takich bardzo krótkich odcinkach
    Bo jak już zacznie się więcej jeździć to spalanie spada ...
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    16 Lis 2021, 12:28

    sebsad2705 napisał(a):Aktualnie drugie auto 2.0 benzyna w LPG pali mi na takich odcinkach około 13 benzyny czyli LPG około 15
    Czyli rachunek prosty
    Hybryda koszt 100 km około 48 zł
    Benzyniak koszt 100 km około 50 zł
    No nie do końca tak będzie :) kiedyś liczyłem że samochód który użytkowałem z LPG na dystansie około 50tkm w stosunku do zużytego tego paliwa zużył 7% benzyny (głównie odpalanie). W przypadku tak krótkich dystansów jak jest chłodno na dworze to połowę tego dystansu pokonasz na benzynie no może trochę mniej. Dlatego powinno się tu policzyć to przy obecnych temperaturach (2-5 stopni) w taki sposób:
    - Dystans 2500m
    - 40% czyli 1000m jazda na benzynie Pb
    - 60% czyli 1500m jazda na LPG

    Biorąc pod uwagę nawet te 13 litrów to po pokonanych 100km tylko w takich warunkach wyjdzie 40% = 5,2l Pb plus 60% = 7,8l LPG no i teraz wychodzi nam:
    5,2*6zł + 7,8*3,35zł = 31,2zł + 26,13zł = 57,33zł a to wynik przy 13 litrach na takim krótkim dystansie.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    16 Lis 2021, 12:32

    Nom tak racja zimą o wiele więcej spali benzyniak
    A dodatkowo trzeba wsiąść pod uwagę koszt około 2500 min. za montaż gazu i to też musi się zamortyzować
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015