Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To co on ciągnał lawetę z drugim autem? Jeżeli nie to musiał jechać z pedałem w podłodze jakieś 170-180km/h non stop. To przy takiej prędkości jazda inną benzyną wypadanie podobnie ze spalaniem. Jechałem ostatnio Corollą Hybrydową na trasie W-wa - Białystok w obie strony i co prawda nie ma tu autostrady i jest tylko ekspresówka ale średnio licznikowo starałem się trzymać około 130km/h i wyszło poniżej 6l/100km więc nie wiem jak trzeba jechać żeby spalić 10 litrów.PhantomASA1 napisał(a):Znajomy kupił hybrydę Toyoty Corollę,był zachwycony dopóki nie wybrał się w 400 km trasę,10 l na sto
Nie są to najlepiej wyciszone auta ale przy dużych prędkościach większość będzie tu głośna.PhantomASA1 napisał(a):a gdy zapytałem się jakie wrażenia z jazdy to odpowiedział mi a idż pan w ch....łeb mi spuchła od tego gwizdu
Daj znać bo ciekaw jestem jak jechał. To chyba nie skrzynia jest głośna tylko silnik chyba że się mylę. Ja tam podczas jazdy słyszałem silnik, a nie skrzynię.PhantomASA1 napisał(a):Zapytam go jak szybko jechał,skrzynie CVT Toyoty maja to do siebie,że są praktycznie nie do zarżnięcia,niestety gwiżdżą,taka ich uroda,coś za coś.
Golf GTE, skrzynię automatyczną z normalnymi przełożeniami w hybrydzie znajdziesz w nowym Hyundaiu Tucson.galakty napisał(a): chyba tylko Golf eGTI ma "normalny" automat?
Musimy jeszcze poczekać na niższe temperatury W tej chwili przy około 3-8 stopniach na dworzu nie jest źle bo ogrzewanie samochodu zaczyna w miarę szybko działać z racji tego że silnik pracuje przy około 1300 obrotów od odpalenia no chyba że jedziemy szybciej to wtedy obroty rosną ale jak tylko kręcimy się po miejscu w uliczkach osiedlowych lub w korku to mamy minimalne takie wartości. Zauważyłem, że silnik pierwszy raz gaśnie po osiągnieciu około 55-60 stopni w układzie chłodzenia chyba że wymusimy jeszcze nawiew na przednią szybę to jego pierwsze wyłączenie trochę się odwlecze.e0hater napisał(a):A może kolega artek się z nami podzieli jak to wygląda zimą. Nagrzewanie, spalanie itd. ?:)
No wiec widzisz to wszystko zależy od tego jaka jest to droga na tym odcinku. Jeżeli będziesz jechał cały czas to spalanie będzie niższe ale przy ruszaniu zatrzymywaniu się i pokonywaniu na tym dystansie od startu kilu śpiących policjantów spalanie będzie wyższe. To zupełnie odwrotnie jak byś startował na tej samej trasie przy w pełni rozgrzanym silniku i naładowaną baterią.sebsad2705 napisał(a):Dziś rano zrobiłem test odpaliłem odległość do pracy około 2.5 km silnik zimny stopi pod chmurką ..
spalanie przy 7 stopniach na takim odcinku komputer pokazał 7.9
Dlatego, że są najczęściej przeprowadzane na już rozgrzanym silniku i często przy naładowanej baterii. Wtedy są to wartości bardzo realne. Chociaż mi się nie udało uzyskać przy normalnej jeździe w mieście wyniku z komputera 3,5 l/100km. Może kiedyś spróbuje stawiając sobie takie wyzwaniee0hater napisał(a):bo wszelkie testy na yt itp pokazuja spalania typu 3.5-5.5
No nie do końca tak będzie kiedyś liczyłem że samochód który użytkowałem z LPG na dystansie około 50tkm w stosunku do zużytego tego paliwa zużył 7% benzyny (głównie odpalanie). W przypadku tak krótkich dystansów jak jest chłodno na dworze to połowę tego dystansu pokonasz na benzynie no może trochę mniej. Dlatego powinno się tu policzyć to przy obecnych temperaturach (2-5 stopni) w taki sposób:sebsad2705 napisał(a):Aktualnie drugie auto 2.0 benzyna w LPG pali mi na takich odcinkach około 13 benzyny czyli LPG około 15
Czyli rachunek prosty
Hybryda koszt 100 km około 48 zł
Benzyniak koszt 100 km około 50 zł
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne TOYOTA