Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

22 Wrz 2021, 07:11

sebsad2705 napisał(a):mam 2.0 benzynę zwykły silnik (peugeot 307) i fakt pali około 12-13 ale od 5 lat jeżdżę na gazie iż tak to nie boli (po prostu częściej wymieniam olej)
To w hybrydzie też częściej wymienisz i po sprawie. Na takich krótkich odcinkach to przy niższych temperaturach na zewnątrz pewnie jedziesz połowę drogi na benzynie więc gaz też średnio tu podchodzi. Na takim dystansie najtańszy będzie elektryk tam się nic nie musi rozgrzewać no tylko wnętrze ale masz nagrzewnice elektryczna więc ogrzewanie działa praktycznie odrazu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

22 Wrz 2021, 07:13

Tak wiem ale niestety mieszkam w bloku i ładowanie niestety nie wchodzi w grę ;-( a to była by opcja najlepsza ;-)
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 101
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Wrz 2021, 07:55

Ludzie co Wy macie z tym "hybryda zimą"? Co tam jest tak nadzwyczajnego że w zimę nie da się jeździć, albo ma się zepsuć? Był nawet temat czy bateria się nie rozładuje zimą, jakby w zwykłej benzynie nie było tego ryzyka.

Przy obecnych cenach LPG, tak krótkiej jeździe i spalaniu to ten gaz kompletnie się nie opłaca, a dokładasz jedynie kolejne części. Hybryda wygrywa tutaj, ona właśnie została stworzona do takiej jazdy. Oczywiście im zimniej tym mniejsza oszczędność, ale i tak będzie taniej.

PS. Układy hybrydowe to nawet nie jest jakaś nowa technologia... Podczas 2WŚ czołgi były napędzane w ten sposób :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7479
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2021, 08:00

sebsad2705 napisał(a):witam
Ja właśnie stoję przed wyborem auta na też tak krótkie odcinki (dziecko do przedszkola po drodze i praca w jedna stronę około 2,5 Km) i patrząc na spalanie to w zasadze hybryda przy niższych temperaturach nie jest az tak oszczędna ;-(


Zastanawiam się skąd ludzie takie "spostrzeżenia" biorą... :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8185
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2021, 08:05

Ja rozumiem i nie podważam tego że hybryda jest oszczędnym autem przeznaczonym do miasta zastanowiło mnie tylko spalanie z postów powyżej przy zimnym silniku na bardzo krótkich odcinkach ;-)
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 101
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Wrz 2021, 08:30

galakty napisał(a):Oczywiście im zimniej tym mniejsza oszczędność, ale i tak będzie taniej.
No i chyba to jest dobre podsumowanie :ok:

Z własnych obserwacji mogę powiedzieć tak. Na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach zewnętrznych będzie większe spalanie tak samo jest w przypadku zwykłego napędu z silnikiem np. benzynowym. Silnik spalinowy w hybrydzie musi się rozgrzać do przynajmniej jakiś 40-50 stopni żeby była możliwość dogrzewania wnętrza (w lato nie musi tego robić więc będzie się rzadziej uruchamiał bo sprężarka kilimy jest elektryczna). Plus jest taki że w tym czasie kiedy pracuje silnik benzynowy ładuje się nam też bateria. Ciekawostką jest to że chodzi on na obrotach min. około 1500 więc w dosyć krótkim czasie osiąga taką temperaturę. Na tak krótkim odcinku zatem musi być spalanie na dosyć wysokim poziomie ale im będzie to dłuższy przejechany dystans tym będzie ono niższe. U mnie ostatnio było 4 stopnie na zewnątrz i po przejechanych 100m średnie spalanie było na poziomie ponad 80 litrów na 100km, a po 1000m już pokazywało 12 l/100km i im dalej tym mniej.

Wcześniej miałem auto na gaz z instalacją LPG i na takich podobnych krótkich odcinkach (~2km) jak było chłodniej to w jedną stronę jechałem na samej benzynie a w drugą już się przełączało na gaz. W takim przypadku nie można liczyć jazdy na samym gazie bo tu dużo idzie benzyny. Dlatego najlepiej jest policzyć koszty jednego i drugiego paliwa w przełożeniu np. na 100km, a najlepiej zatankować jedno i drugie paliwo do pełna i jak wyjeździmy gaz to ponownie zrobić takie tankowanie będzie wtedy widać ile benzyny poszło nam przy jednym zbiorniku gazu. To chyba najbardziej realne podsumowanie.

No i jeszcze jedna ważna uwaga hybryda rządzi się swoimi zaprogramowanymi ustawieniami i czasem przejechanie tego samego dystansu (mówię tu o odcinkach krótkich takich najczęściej do 10km) w takich samych warunkach może nam dać zupełnie inny końcowy wynik spalania. Tu też dużo zależy od tego w ilu procentach mamy naładowaną baterię. To tak z mojego doświadczenia.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5063
Zdjęcia: 11428
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Toyota FT-86 Open Concept
    Na fali popularności nowej sportowej Toyoty podczas Geneva Motor Show 2013 został zaprezentowany samochód, o który pytało wielu fanów marki. Niestety tylko w wersji koncepcyjnej. Toyota FT-86 Open Concept ...

  • 22 Wrz 2021, 09:01

    Dziękuję obszerną opinię ;-)
    Zostaje tylko kupić i testować ...
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    22 Wrz 2021, 10:21

    Warto tu może jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy odnośnie ogrzewania w hybrydzie. Z tego co widzę to nowe hybrydy potrafią już mieć nagrzewnice elektryczne więc tu pewnie zachowanie silnika będzie też inne w zależności od naładowania baterii. Hybrydy plug-in mają chyba taką nagrzewnicę w standardzie. Oczywiście chodzi o chłodniejsze dni w zimie.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5079
    Zdjęcia: 18

    22 Wrz 2021, 10:48

    Plug-in zapewne tak, bo w zamyśle miały one jeździć bez korzystania z silnika spalinowego.

    Zwykłe hybrydy nie wiem czy było sens pakować elektryczną nagrzewnicę, skoro bateryjka mała i spalinowy i tak się za chwilę włączy.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7479
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    18 Paź 2021, 10:31

    Witam jednak zakupiłem HYBRYDĘ
    zobaczymy jak na tym wyjdę z czasem postaram się w temacie zamieścić moje spostrzeżenia jak użytkownika tego typu auta na trasie "w koło komina" zakup-auris-ii-1-6-benzyna-vs-1-8-hybrid-ktory-wybrac-vt126471.htm
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    23 Lis 2021, 10:31

    Jako że wczoraj temperatura spadła do 2 stopni postanowiłem zrobić kolejny test ze spalaniem na dwóch odcinkach krótszym który dotyczy tematu i wynosił 5,7km oraz dłuższym 29km. Jazda w obu przypadkach to teren zabudowany na którym poruszałem się z maksymalną prędkością do 70km/h ale najczęściej było to w okolicach 55km/h (brak korków).

    Chciałem zachować jak najbardziej miarodajne wskazania więc dłuższy odcinek został pokonany tą samą drogą 15km w jedną stronę i następnie powrót. Głównie chodzi o przewyższenia terenu itd.

    Samochód przed jazdą stał około 24 godzin.
    Temperatura zewnętrzna 2 stopnie.
    Bateria naładowana 49%.
    Opony zimowe 205/55R16.
    Klimatyzacja ustawiona na auto 21 stopni.

    Pierwszy pomiar 5,7 km (14% czasu i 16% odcinka w trybie EV).
    Średnie spalanie na tym dystansie 7,6l/100km
    Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?
    Drugi pomiar 29 km (41% czasu i 38% odcinka w trybie EV).
    Średnie spalanie na tym dystansie 4,68l/100km
    Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?
    Co ciekawe widać ze temperatura silnika na końcu przejazdu wynosi 55 stopni (koniec drogi był pokonywany drogami osiedlowymi głównie w trybie EV przez co silnik zdążył już wytracić temperaturę, widać to też po naładowaniu baterii trakcyjnej).

    To czy jest to mało czy też dużo pozostawiam już Waszej ocenie.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    23 Lis 2021, 10:34

    dziekuje za wois kolego.
    mam pytanie jakiego urządzenia do ODBII używasz bo chyba sobie zakupię

    a może kolega miał podobny problem ....
    totota-safety-sense-problem-z-zaparowanymi-czujnikami-jesienia-i-zima-vt127541.htm
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    23 Lis 2021, 12:13

    sebsad2705 napisał(a):mam pytanie jakiego urządzenia do ODBII używasz bo chyba sobie zakupię
    Ja używam OBD Link MX+ jest dosyć drogie (kupiłem jeszcze zanim miałem samochód więc teraz wykorzystuję) ale możesz do Hybrid Assistant spokojnie kupić OBDLink LX (cena w granicach ~400zł). Zresztą tu masz listę sprawdzonych które działają http://hybridassistant.blogspot.com/p/obd.html Sama aplikacja jest darmowa.

    sebsad2705 napisał(a):a może kolega miał podobny problem ....
    Tak wczoraj, a odpowiedź masz na stronie która podałeś :wink:
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    23 Lis 2021, 12:18

    Czyli wychodzi na to, że nawet taka hybryda nie jest oszczędna na dystansie 2-5 km. Tutaj chyba tylko plug-in albo czysty elektryk by się sprawdził.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7479
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    23 Lis 2021, 12:18

    z tego co czytam to chyba nie warto montować tej maty w serwisie skoro nie do końca pomaga
    Co prawda umówiłem się w serwisie na wycenę montażu tej maty grzewczej ale jak to tak średnio pomaga to jakoś nie widzę sensu..
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015