Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

10 Gru 2021, 08:42

e0hater napisał(a):Smutne informacje bo bardzo nastawiłem się na zakup hybrydy a wygląda na to, że oszczędności mogą być bardzo pozorne biorąc pod uwagę cały rok.
No to wszystko zależy od ilości km jakie robisz w roku.

Oszczędności będą ale jak będzie temperatura poniżej zera to już wyjdzie podobnie do zwykłej benzyny na takim dystansie. Pozostały czas to oszczędności. Nie mamy w roku dużo dni które są zimniejsze i mają niższą temperaturę niż 0 stopni (niech będą dwa miesiące). Wszystko trzeba sobie przeliczyć na własne potrzeby i dystans jaki pokonujemy.

Moim zdaniem na takich krótkich dystansach w takim samochodzie są też inne zalety jak choćby skrzynia e-CVT :wink:

Ja ostatnio jeżdżę dużo na takich dystansach do 5km i do 10km tak na zmianę więc dam znać po następnym tankowaniu jak wyjdzie spalanie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Gru 2021, 09:58

Dziękuję bardzo .
Wojtas294
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1

17 Gru 2021, 11:59

ArteK napisał(a):Ja ostatnio jeżdżę dużo na takich dystansach do 5km i do 10km tak na zmianę więc dam znać po następnym tankowaniu jak wyjdzie spalanie.
No i już po tankowaniu. Nie jest tak źle biorąc pod uwagę to że moje poprzednie auto (Voyager 3.3 + LPG) potrafiło na takich dystansach i przy takich temperaturach zewnętrznych spalać średnio 17-18 litrów gazu + benzyna :) ale tam była inna przestrzeń we wnętrzu :mrgreen:

Tak wyglądają dane:
  1. Samochód to Auris TS 1.8 HSD
  2. Jazda w temperaturach -5 do 5*C
  3. Odcinki 3-6km (niska prędkość 20-30km/h sporo zatrzymań w między czasie) czasem 10km
  4. Samochód nie garażowany
  5. przejechany dystans 568,7 km
  6. Zatankowane paliwo 39 litrów
  7. Średnia prędkość 27,3 km/h
  8. Średnie spalanie 6,86 l/100km
  9. Jazda w trybie NORMAL bez używania przycisku EV
  10. Klimatyzacja AUTO 21*C

Jak widać niskie temperatury wpływają znacznie na zużycie paliwa i w hybrydzie to bardzo widać porównując okresy letnie z temperaturą +10*C gdzie na takim samym dystansie jesteśmy wstanie zejść spokojnie do mniej niż 5,5 l/100km.

Co ciekawe, uważam że można by tu było zejść nawet do około 6 litrów umiejętnie wykorzystując przycisk EV. W trybie ECO pewnie też by było trochę mniej ale ja wolę mieć cieplej i żeby mi ten tryb nie ograniczał klimatronika :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2021, 12:10

Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach, jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania.

Im dłużej czytam RZETELNYCH informacji i testów, tym mniej mi się te hybrydy podobają :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 12:18

galakty napisał(a):Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach, jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania.

Im dłużej czytam RZETELNYCH informacji i testów, tym mniej mi się te hybrydy podobają


Sfiksowałeś się na jednym wycinku jazdy autem i w/g niego cały czas drążysz temat.
Prawda jest taka że porównujesz hybrydę do starego knota który już w przyrodzie nie będzie istniał, masz skrzynie manual a do tego jak spojrzysz całościowo a nie tylko na ten jeden aspekt czyli krótki odcinek + spalanie to starego typu cherlawy dieselek nadaje się na podcier w stosunku do nowszej hybrydy :D
Na tą chwilę problem jest tylko w różnicy ceny zakupu.

p.s.

Właścicielkę yarisa hybrydowego którym od czasu do czasu jeżdżę żebyś jej dopłacał do diesla w manualu nie chciałaby na niego nawet spojrzeć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2021, 12:28

Jeny szybki, wiemy doskonale że Ty tylko wielbisz Toyotę i wymiotujesz na słowo diesel, ale nie musisz tego w każdym poście pisać :ok:

Poza tym nie porównuj tego 1:1, bo ja kupowałem auto w zupełnie innym budżecie. Cherlawy dieselek przynajmniej ma moment obrotowy, a dynamika w trasie była głównym wyznacznikiem (i brak wycia kosiarki pod maską).

I myślę że Twoi znajomi to też słaby wyznacznik, niech sobie lubi Yaris w hybrydzie, ja znam ludzi którzy by nie chcieli tym jeździć bo słabe i wyje, wolą diesle. Można się tak przekrzykiwać do śmierci, a to tylko głupie auta...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 12:58

galakty, komfort jazdy hybrydą po mieście nijak się ma do jazdy dieslem
skoro kupiłeś diesla do jazdy w trasie to spoko, tam się sprawdza ale przy użytkowaniu w mieście ma praktycznie same wady
co do spalania 5,5-6 to niestety ale nie uwierzę, że jest ono osiągane w takich warunkach jakie opisuje Artek (czyt. 3-6km i co najważniejsze średnia 20-30)
Dla porównania - moje 2.0dci/150, które od 200km robi właśnie takie odcinki pokazuje 10,1 przy średniej prędkości 24,2 a na pewno tej jazdy nie nazwę "dynamiczną i bez zamulania" bo w takich warunkach jest ona niemożliwa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2021, 13:06

Przecież napisałem, że 5.5 to na rozgrzanym i przy dłuższej jeździe po mieście, a nie na odcinku 3-6 km. Do pracy mam 7 km i tutaj poniżej 6.0 wychodzi, ale bez dużych korków.

Na zimnym w korkach to wiadomo że 10 litrów pokaże, Artek też pokazywał znaczne spalanie w takich warunkach.

I zauważcie, że ja nigdzie nie piszę o wadach/zaletach, tylko napisałem że samo spalanie szału nie robi. Ale oczywiście już się szybki uruchomił, że diesel klęknie a hybryda bezawaryjna. Czy ja napisałem, że jest inaczej? :wink:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 13:11

galakty napisał(a):Na zimnym w korkach to wiadomo że 10 litrów pokaże, Artek też pokazywał znaczne spalanie w takich warunkach.


I spalanie z Takich warunków Artek opisał, średnia 20-30 to nie jest jazda bez korków więc twoje "Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach" jest delikatnie mówiąc z dvpy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2021, 13:13

Jak będę pamiętał żeby sprawdzić jaką mam średnią prędkość, wrócę i dopiszę ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 13:23

galakty napisał(a):jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania
W tym przypadku u mnie schodzi poniżej 5 i potrafi dojść do 4,5 przy dynamicznej jeździe po mieście ale tu w grę wchodzą krótkie odcinki.

Przed chwilą rozmawiałem ze znajomym jeżdżącym po Warszawie Hondą Civic 1.8 VTEC i powiedział że nawet przy dobrych chęciach nie jest wstanie zejść poniżej 9 litrów, a średnia najczęściej wychodzi mu około 10. Jednorazowe odcinki do 15km.

galakty napisał(a):Poza tym nie porównuj tego 1:1, bo ja kupowałem auto w zupełnie innym budżecie. Cherlawy dieselek przynajmniej ma moment obrotowy, a dynamika w trasie była głównym wyznacznikiem (i brak wycia kosiarki pod maską).
Co Wy z tą kosiarką? Swoją drogą w mieście do 50-60km/h moim zdaniem nie zdążysz z miejsca za taką hybrydą :wink: z silnikiem diesla o mocy do 150KM i manualną skrzynią ale tu nie chodzi o wyścigi.

Nie chodzi też o Toyotę tylko ogólnie o hybrydę.

Zależy mi na tym żeby przedstawić spalanie jak najbardziej realnie w takich warunkach. Nie każdy wie jak działa hybryda więc czytając taki temat będzie miał już jakiś pogląd na użytkowanie takiego auta. A czy już mu się to spodoba czy też nie pozostanie wyłączenie jego decyzją.

franccc napisał(a):przy średniej prędkości 24,2 a na pewno tej jazdy nie nazwę "dynamiczną i bez zamulania" bo w takich warunkach jest ona niemożliwa
U mnie było 27,3km/h. Zaktualizowałem w poście.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2021, 13:57

ArteK napisał(a):Hondą Civic 1.8 VTEC i powiedział że nawet przy dobrych chęciach nie jest wstanie zejść poniżej 9 litrów, a średnia najczęściej wychodzi mu około 10. Jednorazowe odcinki do 15km.


Potwierdzam. Poniżej 9 nie da się zejść chociąz na forum ufo krążą różne legendy.

ArteK napisał(a):Co Wy z tą kosiarką? Swoją drogą w mieście do 50-60km/h moim zdaniem nie zdążysz z miejsca za taką hybrydą z silnikiem diesla o mocy do 150KM i manualną skrzynią ale tu nie chodzi o wyścigi.


Jak od 1 stycznia wejdzie nowy taryfikator to nikt się więcej nie rozbuja :D
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Gru 2021, 14:00

galakty napisał(a):eny szybki, wiemy doskonale że Ty tylko wielbisz Toyotę i wymiotujesz na słowo diesel, ale nie musisz tego w każdym poście pisać


Ale ja mam w poważaniu tojotę. Są pewne fakty które dotyczą wszystkich marek. W mieście diesel w manualu w porównaniu do jazdy hybrydą jest lipą. I nie chodzi o spalanie.

Powtórzę hybryda jest całością za którą ją nienawidzimy/lubimy a nie tylko walką o spalanie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2021, 14:14

szybki napisał(a):Powtórzę hybryda jest całością za którą ją nienawidzimy/lubimy a nie tylko walką o spalanie
To w sumie dobre podsumowanie :) szczególnie "nienawidzimy/lubimy".
e0hater napisał(a):Jak od 1 stycznia wejdzie nowy taryfikator to nikt się więcej nie rozbuja
No chyba że będzie ograniczenie do 70 km/h za skrzyżowaniem :)

Jak macie jakieś inne auta to wrzućcie Wasze spalanie na takim dystansie tak dla porównania tylko proszę o realne wyniki :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Gru 2021, 11:32

Średnia prędkość - 25 km/h
Średnie spalanie - 6.1 litra

Fakt faktem większość na rozgrzanym silniku, ale wszystko po mieście i w korkach. Bez klimy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007