Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

10 Gru 2021, 08:42

e0hater napisał(a):Smutne informacje bo bardzo nastawiłem się na zakup hybrydy a wygląda na to, że oszczędności mogą być bardzo pozorne biorąc pod uwagę cały rok.
No to wszystko zależy od ilości km jakie robisz w roku.

Oszczędności będą ale jak będzie temperatura poniżej zera to już wyjdzie podobnie do zwykłej benzyny na takim dystansie. Pozostały czas to oszczędności. Nie mamy w roku dużo dni które są zimniejsze i mają niższą temperaturę niż 0 stopni (niech będą dwa miesiące). Wszystko trzeba sobie przeliczyć na własne potrzeby i dystans jaki pokonujemy.

Moim zdaniem na takich krótkich dystansach w takim samochodzie są też inne zalety jak choćby skrzynia e-CVT :wink:

Ja ostatnio jeżdżę dużo na takich dystansach do 5km i do 10km tak na zmianę więc dam znać po następnym tankowaniu jak wyjdzie spalanie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5269
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Gru 2021, 09:58

Dziękuję bardzo .
Wojtas294
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1

17 Gru 2021, 11:59

ArteK napisał(a):Ja ostatnio jeżdżę dużo na takich dystansach do 5km i do 10km tak na zmianę więc dam znać po następnym tankowaniu jak wyjdzie spalanie.
No i już po tankowaniu. Nie jest tak źle biorąc pod uwagę to że moje poprzednie auto (Voyager 3.3 + LPG) potrafiło na takich dystansach i przy takich temperaturach zewnętrznych spalać średnio 17-18 litrów gazu + benzyna :) ale tam była inna przestrzeń we wnętrzu :mrgreen:

Tak wyglądają dane:
  1. Samochód to Auris TS 1.8 HSD
  2. Jazda w temperaturach -5 do 5*C
  3. Odcinki 3-6km (niska prędkość 20-30km/h sporo zatrzymań w między czasie) czasem 10km
  4. Samochód nie garażowany
  5. przejechany dystans 568,7 km
  6. Zatankowane paliwo 39 litrów
  7. Średnia prędkość 27,3 km/h
  8. Średnie spalanie 6,86 l/100km
  9. Jazda w trybie NORMAL bez używania przycisku EV
  10. Klimatyzacja AUTO 21*C

Jak widać niskie temperatury wpływają znacznie na zużycie paliwa i w hybrydzie to bardzo widać porównując okresy letnie z temperaturą +10*C gdzie na takim samym dystansie jesteśmy wstanie zejść spokojnie do mniej niż 5,5 l/100km.

Co ciekawe, uważam że można by tu było zejść nawet do około 6 litrów umiejętnie wykorzystując przycisk EV. W trybie ECO pewnie też by było trochę mniej ale ja wolę mieć cieplej i żeby mi ten tryb nie ograniczał klimatronika :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5269
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2021, 12:10

Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach, jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania.

Im dłużej czytam RZETELNYCH informacji i testów, tym mniej mi się te hybrydy podobają :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8810
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 12:18

galakty napisał(a):Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach, jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania.

Im dłużej czytam RZETELNYCH informacji i testów, tym mniej mi się te hybrydy podobają


Sfiksowałeś się na jednym wycinku jazdy autem i w/g niego cały czas drążysz temat.
Prawda jest taka że porównujesz hybrydę do starego knota który już w przyrodzie nie będzie istniał, masz skrzynie manual a do tego jak spojrzysz całościowo a nie tylko na ten jeden aspekt czyli krótki odcinek + spalanie to starego typu cherlawy dieselek nadaje się na podcier w stosunku do nowszej hybrydy :D
Na tą chwilę problem jest tylko w różnicy ceny zakupu.

p.s.

Właścicielkę yarisa hybrydowego którym od czasu do czasu jeżdżę żebyś jej dopłacał do diesla w manualu nie chciałaby na niego nawet spojrzeć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2021, 12:28

Jeny szybki, wiemy doskonale że Ty tylko wielbisz Toyotę i wymiotujesz na słowo diesel, ale nie musisz tego w każdym poście pisać :ok:

Poza tym nie porównuj tego 1:1, bo ja kupowałem auto w zupełnie innym budżecie. Cherlawy dieselek przynajmniej ma moment obrotowy, a dynamika w trasie była głównym wyznacznikiem (i brak wycia kosiarki pod maską).

I myślę że Twoi znajomi to też słaby wyznacznik, niech sobie lubi Yaris w hybrydzie, ja znam ludzi którzy by nie chcieli tym jeździć bo słabe i wyje, wolą diesle. Można się tak przekrzykiwać do śmierci, a to tylko głupie auta...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8810
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dane na temat BMW X7 - poznaj najważniejsze informacje
    BMW to marka, która zasłynęła przede wszystkim z uwagi na swoje sportowe limuzyny oraz klasyczne sedany. Pojazdy te szybko zostały okrzyknięte mianem doskonałych i niezwodnych w każdym calu. Obecnie jednak BMW zdecydowało ...
    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

17 Gru 2021, 12:58

galakty, komfort jazdy hybrydą po mieście nijak się ma do jazdy dieslem
skoro kupiłeś diesla do jazdy w trasie to spoko, tam się sprawdza ale przy użytkowaniu w mieście ma praktycznie same wady
co do spalania 5,5-6 to niestety ale nie uwierzę, że jest ono osiągane w takich warunkach jakie opisuje Artek (czyt. 3-6km i co najważniejsze średnia 20-30)
Dla porównania - moje 2.0dci/150, które od 200km robi właśnie takie odcinki pokazuje 10,1 przy średniej prędkości 24,2 a na pewno tej jazdy nie nazwę "dynamiczną i bez zamulania" bo w takich warunkach jest ona niemożliwa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2350
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2021, 13:06

Przecież napisałem, że 5.5 to na rozgrzanym i przy dłuższej jeździe po mieście, a nie na odcinku 3-6 km. Do pracy mam 7 km i tutaj poniżej 6.0 wychodzi, ale bez dużych korków.

Na zimnym w korkach to wiadomo że 10 litrów pokaże, Artek też pokazywał znaczne spalanie w takich warunkach.

I zauważcie, że ja nigdzie nie piszę o wadach/zaletach, tylko napisałem że samo spalanie szału nie robi. Ale oczywiście już się szybki uruchomił, że diesel klęknie a hybryda bezawaryjna. Czy ja napisałem, że jest inaczej? :wink:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8810
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 13:11

galakty napisał(a):Na zimnym w korkach to wiadomo że 10 litrów pokaże, Artek też pokazywał znaczne spalanie w takich warunkach.


I spalanie z Takich warunków Artek opisał, średnia 20-30 to nie jest jazda bez korków więc twoje "Szczerze mówiąc tyłka nie urywa... Robiąc takie odcinki dieslem spala mi 6.0 przy obecnych temperaturach" jest delikatnie mówiąc z dvpy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2350
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2021, 13:13

Jak będę pamiętał żeby sprawdzić jaką mam średnią prędkość, wrócę i dopiszę ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8810
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Gru 2021, 13:23

galakty napisał(a):jak się nagrzeje i jeżdżę dłużej po mieście to 5.5 spokojnie wychodzi. I jazda dynamiczna, bez zamulania
W tym przypadku u mnie schodzi poniżej 5 i potrafi dojść do 4,5 przy dynamicznej jeździe po mieście ale tu w grę wchodzą krótkie odcinki.

Przed chwilą rozmawiałem ze znajomym jeżdżącym po Warszawie Hondą Civic 1.8 VTEC i powiedział że nawet przy dobrych chęciach nie jest wstanie zejść poniżej 9 litrów, a średnia najczęściej wychodzi mu około 10. Jednorazowe odcinki do 15km.

galakty napisał(a):Poza tym nie porównuj tego 1:1, bo ja kupowałem auto w zupełnie innym budżecie. Cherlawy dieselek przynajmniej ma moment obrotowy, a dynamika w trasie była głównym wyznacznikiem (i brak wycia kosiarki pod maską).
Co Wy z tą kosiarką? Swoją drogą w mieście do 50-60km/h moim zdaniem nie zdążysz z miejsca za taką hybrydą :wink: z silnikiem diesla o mocy do 150KM i manualną skrzynią ale tu nie chodzi o wyścigi.

Nie chodzi też o Toyotę tylko ogólnie o hybrydę.

Zależy mi na tym żeby przedstawić spalanie jak najbardziej realnie w takich warunkach. Nie każdy wie jak działa hybryda więc czytając taki temat będzie miał już jakiś pogląd na użytkowanie takiego auta. A czy już mu się to spodoba czy też nie pozostanie wyłączenie jego decyzją.

franccc napisał(a):przy średniej prędkości 24,2 a na pewno tej jazdy nie nazwę "dynamiczną i bez zamulania" bo w takich warunkach jest ona niemożliwa
U mnie było 27,3km/h. Zaktualizowałem w poście.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5269
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2021, 13:57

ArteK napisał(a):Hondą Civic 1.8 VTEC i powiedział że nawet przy dobrych chęciach nie jest wstanie zejść poniżej 9 litrów, a średnia najczęściej wychodzi mu około 10. Jednorazowe odcinki do 15km.


Potwierdzam. Poniżej 9 nie da się zejść chociąz na forum ufo krążą różne legendy.

ArteK napisał(a):Co Wy z tą kosiarką? Swoją drogą w mieście do 50-60km/h moim zdaniem nie zdążysz z miejsca za taką hybrydą z silnikiem diesla o mocy do 150KM i manualną skrzynią ale tu nie chodzi o wyścigi.


Jak od 1 stycznia wejdzie nowy taryfikator to nikt się więcej nie rozbuja :D
e0hater
Początkujący
 
Posty: 203
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Gru 2021, 14:00

galakty napisał(a):eny szybki, wiemy doskonale że Ty tylko wielbisz Toyotę i wymiotujesz na słowo diesel, ale nie musisz tego w każdym poście pisać


Ale ja mam w poważaniu tojotę. Są pewne fakty które dotyczą wszystkich marek. W mieście diesel w manualu w porównaniu do jazdy hybrydą jest lipą. I nie chodzi o spalanie.

Powtórzę hybryda jest całością za którą ją nienawidzimy/lubimy a nie tylko walką o spalanie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2021, 14:14

szybki napisał(a):Powtórzę hybryda jest całością za którą ją nienawidzimy/lubimy a nie tylko walką o spalanie
To w sumie dobre podsumowanie :) szczególnie "nienawidzimy/lubimy".
e0hater napisał(a):Jak od 1 stycznia wejdzie nowy taryfikator to nikt się więcej nie rozbuja
No chyba że będzie ograniczenie do 70 km/h za skrzyżowaniem :)

Jak macie jakieś inne auta to wrzućcie Wasze spalanie na takim dystansie tak dla porównania tylko proszę o realne wyniki :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5269
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Gru 2021, 11:32

Średnia prędkość - 25 km/h
Średnie spalanie - 6.1 litra

Fakt faktem większość na rozgrzanym silniku, ale wszystko po mieście i w korkach. Bez klimy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8810
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007