Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

23 Lis 2021, 12:26

galakty napisał(a):Czyli wychodzi na to, że nawet taka hybryda nie jest oszczędna na dystansie 2-5 km. Tutaj chyba tylko plug-in albo czysty elektryk by się sprawdził.
Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.

Dłuższy dystans to już co innego.

sebsad2705 napisał(a):z tego co czytam to chyba nie warto montować tej maty w serwisie skoro nie do końca pomaga
Co prawda umówiłem się w serwisie na wycenę montażu tej maty grzewczej ale jak to tak średnio pomaga to jakoś nie widzę sensu..
Jak nie zrobią tego w ramach gwarancji to raczej nie warto bo koszt pewnie z 800zł wyjdzie, a i gwarancji nie ma że będzie dobrze :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lis 2021, 12:44

"Jak nie zrobią tego w ramach gwarancji to raczej nie warto bo koszt pewnie z 800zł wyjdzie, a i gwarancji nie ma że będzie dobrze"

No właśnie w ramach gwarancji tego nie zrobią tylko odpłatnie ...
a u ciebie tez to występuje czy jakoś inaczej sobie poradziłeś??
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

23 Lis 2021, 12:53

Pierwszy raz miałem, pisz w temacie dotyczącym problemu komunikat-o-niedostepnosci-pcs-przy-niskiej-temperaturze-zewnetrznej-vt127542.htm

Tu mamy dyskusję na temat spalania :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lis 2021, 13:03

ArteK napisał(a):Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.


Parkuję w podziemnym, ale nie jest ciepło (w sensie jesienią/zimą nie ma 20 stopni, tylko lekko na plusie). Do pracy mam 8 km, więc w teorii coś by oszczędził, do tego robię trasy po 160 km 2-4 razy w miesiącu, tylko na trasy za mało elastyczności to dla mnie ma. Mogliby zrobić hybrydę z turbo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2021, 13:15

galakty napisał(a):Do pracy mam 8 km, więc w teorii coś by oszczędził, do tego robię trasy po 160 km 2-4 razy w miesiącu
No to na pewno wyjdziesz na plus pytanie tylko jak dużo zaoszczędzisz bo to już kwestia indywidualnych wyliczeń.
galakty napisał(a):Mogliby zrobić hybrydę z turbo.
Są tylko nie w Toyocie :) bo założeniem jest tu jak najmniejsza awaryjność a turbo to kolejna rzecz która może ulec awarii. Masz w VW hybrydę z silnikiem jak się nie mylę 1.4 TSI.

Na trasy fajnie sprawdza się dla jednej osoby Lexus IS300h tez nie ma turbo ale mocy jest wystarczająco nawet do w miarę dynamicznej jazdy jak potrzebujesz. Tylko to już inna półka cenowa.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lis 2021, 19:09

Akurat nadarzyła się dziś okazja zrobienia podobnych dystansów wolnossąca benzyna 1.8 140km lecz przy 4 stopniach.

Wiadomo, Że porównanie nie będzie miarodajne bo nie robiliśmy go na tej samej trasie lecz chociaż mniej więcej ;)

Rano jadąc do pracy praktycznie nie mam żadnego korka więc jest to płynna jazda po mieście.

Drugi pomiar to szybka wycieczka do miasta obok i spowrotem. Oba pomiary na włączonej klimie na 20 stopni.

W civicu w jeździe miejskiej komputer zaniża o 0.7 zatem wynik z dystrybutora w pierwszym będzie 8.1 a w drugim 8.

Dodam, że ten pierwszy wynik właśnie ze względu na warunki tj. brak korków jest taki "ekonomiczny" jak wracałem z pracy to komputer pokazywał już 9.2 na tym samym dystansie ;)

Tak czy siak wychodzi, że hybryda daje oszczędność mniejszą lub większą ;)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 202
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może się przydać podczas zimowego wyjazdu autem w góry?
    Okres zimowy, w szczególności ferii zimowych zachęca do wyjazdów w góry. Jako środek transportu przeważnie wybieramy samochody, z uwagi na wygodę, jaką oferują. Aby jednak wyjazd nie okazał się nieśmieszną ...
    Koncepcyjne opony bez powietrza od Toyoty
    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała ...

03 Gru 2021, 23:44

Dzisiaj miałem taki pomiar na drugim odcinku o długości 7km. Pierwszy to 1,5km ale tu zdjęcia nie zrobiłem (coś około 12l jak dobrze pamiętam), była to jazda z zimnego startu po nocy z 5min. przystankiem przed drugim odcinkiem uwiecznionym na zdjęciu.

Temperatura zewnętrzna 0-1*C, klima na 21 stopni, miasto bez korków.
Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

e0hater napisał(a):Dodam, że ten pierwszy wynik właśnie ze względu na warunki tj. brak korków jest taki "ekonomiczny" jak wracałem z pracy to komputer pokazywał już 9.2 na tym samym dystansie
No to tu już różnica przy hybrydzie pewnie wyszła by znaczna i lekko licząc min. 3 litry mniej. Zawsze to jakieś porównanie i na pewno daje już do myślenia :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Gru 2021, 18:13

Ja zwrócę uwagę na kwestię, którą większość osób pomija ;)
Hybrydy (nie wiem czy wszystkie) miewają ogrzewanie elektryczne i to na krótkich trasach może być fajnym plusem w zimę bo nie musisz czekać aż silnik się nagrzeje żeby leciało ciepłe powietrze.
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

05 Gru 2021, 18:26

Artek chyba pisał, że jego Toyota ogrzewanie ma za pomocą silnika spalinowego, więc...

Takie grzałki mają też diesle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2021, 18:42

galakty napisał(a):Artek chyba pisał, że jego Toyota ogrzewanie ma za pomocą silnika spalinowego, więc...


Więc nie ma tej zalety :lol:
Nie wiem na ile często to występuje ale na pewno się gdzieś spotkałem z takim rozwiązaniem w hybrydzie. Niestety nie pamiętam co to było za auto.

Diesle to częściej mają ogrzewania spalinowe niż elektryczne. Może być z możliwością uruchomienia na postoju bez uruchamiania auta (czy zdalnie) ale najczęściej jest to spalinowe i ogrzewa cały układ co też jest fajnym rozwiązaniem bo można zaprogramować uruchomienie przed ruszeniem i nie tylko wsiada się do ciepłego auta ale i silnik szybciej się nagrzewa.
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

05 Gru 2021, 18:45

Hybrydy plug-in raczej wszystkie będą miały takie rozwiązanie ale już zwykle to może tylko te najnowsze. W starszych raczej mało spotykana opcja. Generalnie chodzi tu o dosyć mała pojemność baterii która przy takiej elektrycznej grzałce pewnie by szybko się wyczerpywała.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Gru 2021, 18:57

Dokładnie, po co grzałka elektryczna skoro spalinowy i tak się uruchomi (mówię o miękkiej hybrydzie). W plug-in już ma to sens, bo całą drogę do pracy możemy przejechać na prądzie i włączanie benzyniaka do grzania byłoby głupotą.

Nie masz racji do do diesli, często mają elektryczne grzałki (cieczy chłodzącej albo powietrza kabinowego).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2021, 20:56

galakty napisał(a):Nie masz racji do do diesli, często mają elektryczne grzałki (cieczy chłodzącej albo powietrza kabinowego).


Uważasz, że częściej niż spalinowy Eberspaecher lub Webasto?
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

09 Gru 2021, 16:49

Tryb jazdy: Normal
Ogrzewanie: 21*C na klimatroniku
Temperatura zewnętrzna: -5*C

Mam kolejne ciekawe informacje na temat hybrydy i krótkich dystansów. Z moich obserwacji wynika że jak auto stoi na dworze i jest zimno czyli temperatura poniżej 0*C (testowałem przy -5*C) to musimy dosyć długo poczekać na pierwsze wyłączenie silnika spalinowego. Wczoraj u mnie wyłączył się dopiero po przejechaniu około 6km jadąc w ruchu miejskim do 50km/h.

Widzę pewną zależność, że silnik spalinowy w hybrydzie dąży do szybkiego rozgrzania i chodzi cały czas na wyższych obrotach tak około 1300. Później one spadają, ale nigdy nie są niższe niż 1000. Co ciekawe bateria w tym czasie jest doładowywana na maksa czyli do jakiś 67% (na wyświetlaczu baterii hybrydowej mamy prawie wszystkie kreski na zielono).

Mając na uwadze tak niskie temperatury i dystanse do 3-4 km wniosek jest taki że hybryda spali tyle co benzyna o podobnej mocy lub nawet więcej. Oczywiście możemy to ograniczyć wymuszając tryb EV przyciskiem ale jak tego nie zrobimy i mamy ustawione ogrzewanie na 21 stopni (tak Ja mam) oraz tryb Normal to takiego rezultatu możemy się spodziewać.

Oczywiście piszę tu o napędzie hybrydowym z Aurisa/Priusa który nie ma dogrzewacza wnętrza elektrycznego.

Zupełnie inaczej będzie w okresie letnim :wink: oraz w zimie jak taka hybryda stoi w garażu z dodatnią temperaturą.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5186
Zdjęcia: 11441
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Gru 2021, 20:35

Smutne informacje bo bardzo nastawiłem się na zakup hybrydy a wygląda na to, że oszczędności mogą być bardzo pozorne biorąc pod uwagę cały rok.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 202
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009