Zmiana z Laguny III na W211

26 Wrz 2020, 16:09

Witam,
Chciałbym się Was poradzić czy moja chęć zamiany Laguny III 2.0dci na MB W211 w dieslu i automacie ma sens? Lagunę kupiłem w zasadzie przypadkowo i przez rozsądek i nie żałuję, bardzo udany to zakup. Jednak o Mercedesie zawsze marzyłem... Interesują mnie wydania tylko po lifcie z silnikiem diesla. Do wydania ok 30tyś
jedrek1711
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 02 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes W210 E270
Silnik: 2.7 CDi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2020, 18:28

Ekonomiczny sens? Żaden
Kupisz starsze auto z większym przebiegiem, którego naprawy będą droższe i prawdopodobnie będzie ich więcej (ze względu na realne przebiegi).
Będzie wygodniejszy i lepiej wykonany.

Pytanie na czym Ci najbardziej zależy bo jeśli:

jedrek1711 napisał(a): Jednak o Mercedesie zawsze marzyłem...


to przynajmniej w moim mniemaniu pospolita, stara e-classe w klekocie średnio ma coś wspólnego "z marzeniami"
Już bym sobie wolał jakiegoś klasyka ogarnąć, za 30k piękne 124 coupe można ogarnąć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5773
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

26 Wrz 2020, 18:57

Pewnie ze jest sens jeżeli tylko trafi się sensowny egzemplarz. W211 to udane i twarde auto, pytanie w jakiego diesla celujesz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11511
Zdjęcia: 61
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

26 Wrz 2020, 20:23

Zdaje sobie sprawę że naprawy są droższe, miałem wcześniej w210 2.7 CDi i jazda nim była prawdziwa przyjemnością. Wybrałbym ponownie ten silnik, tylko że teraz w poliftach już go nie ma. A w przedlifcie odrzuca mnie sławna pompa SBC. Więc tu prosiłbym również o poradę, które silniki są sensowne. Czy 2.2 170KM czy 3.0 CDi V6
jedrek1711
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 02 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes W210 E270
Silnik: 2.7 CDi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2020, 00:08

Jeden i drugi jest sensowny ale 2.2 bezpieczniejszy, w 3.0 masz wtryski piezoelektryczne i są kosmicznie drogie w razie awarii
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11511
Zdjęcia: 61
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

27 Wrz 2020, 09:06

jedrek1711 napisał(a):A w przedlifcie odrzuca mnie sławna pompa SBC.


A nie uważasz że kupowanie starego parnika premium i "zatroskanie" tego typu kosztami jest oszukiwanie samego siebie?
Ile będzie kosztować taka pompka ? Z robotą może 2k.

Kupujesz Mercedesa więc licz się z większymi kosztami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7232
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik V35A-FTS
    Silnik V35A-FTS można nazwać nowością w ofercie Lexusa. Japończycy pokazali ten motor w 2017 roku i jak na razie trafił pod maskę tylko jednego modelu – aktualnego Lexusa LS 500. Jednostka ma 6 cylindrów w układzie ...
    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

  • 27 Wrz 2020, 09:44

    Dlatego skupiam się na poliftach co już pisałem w pierwszych postach aby taką "pompką" się nie przejmować. Co do reszty, jak już mówiłem. Zdaje sobie sprawę że koszta użytkowania są wyższe.
    Dodatkowo na plus myślę że taki Mercedes dużo mniej utraci na wartości przez najbliższe 3-4 lata niż Laguna
    jedrek1711
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 04 02 2014
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Mercedes W210 E270
    Silnik: 2.7 CDi 170 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    27 Wrz 2020, 13:42

    Zdroworozsądkowo lepiej poszukać poliftowego 2.2 CDI 170KM, był łączony z bezproblemowym 5-biegowym automatem. W 3.0 masz już 7-biegowy, który będzie droższy w eksploatacji. Tak samo jak osprzęt. Ewentualnie jakiś dobrze utrzymany przedlift, ALE te auta mają już spokojnie ponad 300-400 tys.km przebiegu, więc ciężko o dobre egzemplarze.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6852
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać