Mamy już nadwozie, silnik i konieczny osprzęt. A co z układem przeniesienia napędu? Tutaj również nie ma amatorskich rozwiązań. Drifting jest sportem, w którym takie elementy wyjątkowo mocno dostają w kość. Drifterzy strzelają ze sprzęgła, by wprowadzić auto w poślizg czy gwałtownie redukują biegi. Dlatego w najlepszych driftowozach znajdziemy dwutarczowe sprzęgło karbonu czy kevlaru, niezwykle szybką, sekwencyjną skrzynię biegów. Do tego trzeba dodać pancerne półosie (np. z Toyoty Supry albo Nissana 300ZX), i tak nierzadko ukręcane przez ogromny moment obrotowy. Istotny jest również odpowiedni dyferencjał, który może zostać zblokowany w 100 procentach. Dzięki temu na oba koła trafia taka sama ilość momentu obrotowego, a to pozwala na swobodną jazdę w kontrolowanym poślizgu. "W driftingu nie ma jednego słusznego mechanizmu różnicowego. Najtaniej jest po prostu zaspawać zwykły, otwarty dyferencjał, ale na najwyższym poziomie stosuje się bardziej zaawansowane rozwiązania. Niektórzy drifterzy używają dyferencjałów o ograniczonym poślizgu, czyli tzw. LSD. Sam do niedawna korzystałem z takiej opcji, ale obecnie w samochodzie mam popularny wśród profesjonalnych drifterów dyferencjał Wintersa, który daje sztywne połączenie obu kół. Jak w gokarcie. Jego największą zaletą jest możliwość szybkiej zmiany przełożeń. Wystarczy otworzyć obudowę, podmienić zębatki, uzupełnić olej i gotowe. Całość zajmuje około 3 minut i pozwala szybko dostosować auto do toru. Na ten moment nie ma lepszego rozwiązania" tłumaczy konstruktor.
Dlaczego przełożenia są tak ważne? Każda zmiana biegu w drifcie oznacza spowolnienie ruchu obrotowego kół, co grozi utratą poślizgu. A za to zawodnik dostaje zero punktów. Dlatego drifterzy zwykle zmieniają biegi tylko na rozpędzie i przed przekładkami, czyli fragmentami toru łączącymi kolejne zakręty. Pozostałą trasę starają się przejechać na jednym przełożeniu, które w danych warunkach zapewnia optymalny moment obrotowy.
Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą "Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu" mówi Kuba Przygoński, który szykuje swoją Toyotę ...
Honda Civic - I generacja Jednym z najdłużej produkowanych na świecie modeli samochodów osobowych jest aktualnie Honda Civic. Obecnie możemy już kupować auta zarówno z ósmej jak i dziewiątej generacji, warto jednak poznać historię ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszego forum, a Ty w zamian otrzymujesz do nich bezpłatny dostęp.
Dbamy i szanujemy Twoją prywatność! Nasza "polityka prywatności". Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne korzystamy z SSL, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie "Moje zgody".
Dlatego też prosimy naciśnij przycisk "PRZEJDŹ DALEJ" jeżeli zgadzasz się na na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania, a tym samym przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony internetowej ForumSamochodowe.pl i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Grupę motmedia.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityki prywatności na stronie Moje zgody.