[E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3

Który model wybierasz?

Chrysler 300C 3,5 - 249KM
0
Brak głosów
Citroen C6 3,0 - 211KM
0
Brak głosów
Honda Legend IV 3,5 - 295KM
0
Brak głosów
Lexus GS 300 mk3 - 249KM
3
100%
Razem głosów : 3

[E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3

21 Sty 2017, 13:10

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- limuzyna segmentu E
- silnik benzynowy o mocy ok. 250KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2006 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Chrysler 300C 3,5 - 249KM
- Citroen C6 3,0 - 211KM
- Honda Legend IV 3,5 - 295KM
- Lexus GS 300 mk3 - 249KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na koszt rozrządu i amortyzatorów (OEM - brak zamienników), pompy wody (AISIN), końcówek drążków (FEBI) i łączników stabilizatora (FEBI) w Hondzie, rozrządu (SKF) w Citroenie oraz łożyska koła (SKF) w Lexusie.

Względnie niskie koszty eksploatacji Chryslera spowodowane są pokrewieństwem z Mercedesami w210 i w211. W przypadku Citroena jest to zasługa rozwiązań zaczerpniętych z Citroena C5 i Peugeota 407 (np. zawieszenie hydropneumatyczne).
W Lexusie stosowano dwa rodzaje silników w modelu GS 300 różniące się rodzajem wtrysku. Wersja o oznaczeniu 3GR-FSE wyposażona w wtrysk bezpośredni była dedykowana na rynek europejski i północno-amerykański. Silnik z wtryskiem pośrednim 3GR-FE skierowany był na rynek azjatycki.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Kwi 2017, 19:04, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14461
Zdjęcia: 393
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: [E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3

23 Sty 2017, 12:27

Takiego wytypowania modeli się nie spodziewałem, ostatnio mijałem na ulicy C6 i przyznam szczerze, że auto przyciąga uwagę - nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić czy jest szpetne czy nie, tak jak nie jestem w stanie tego stwierdzić w przypadku samolotów czy promów kosmicznych :-) To jest pomieszanie futuryzmu z klasyką, tylko czego jest w nim więcej?

Co do Legenda - niestety, tego się spodziewałem. I jeszcze pod znakiem zapytania stoi poziom wyciszenia kabiny, podobno Lexus i tak tutaj miażdży Hondę mimo, że w H zastosowano aktywne tłumienie pewnych częstotliwości. Co do amortyzatorów to tylko nadmienię - w moim Accordzie po 17 latach OEM amortyzatory nadal nie ciekną, są sprawne, sprężyste ;-)

Chrysler jest zbyt wulgarny jak na limuzynę, podobne odczucia mam względem E60.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1354
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3

23 Sty 2017, 12:58

Miałem okazję przejechać się ostatnio C6-ką - poezja, naprawdę, nie jechałem chyba wcześniej niczym tak komfortowym. Wygląd wg mnie kontrowersyjny, aczkolwiek auto bardzo wyróżnia się na drodze. Ceny części eksploatacyjnych wyszły śmiesznie niskie jak na ten segment, ale trzeba mieć na uwadze, że niesamowicie rozbudowana elektronika w tym aucie będzie kiedyś bardzo problematyczna w serwisie.
Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2604
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: [E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3

23 Sty 2017, 13:14

Ogólnie C6 bardzo się opiera na C5 (w tym też pod względem elektroniki). Elektryki nie wycenie na 10 lat do przodu, bo różnie z nią bywa ale w C5 nie ma tragedii (tj. jak wszyscy myślą o autach na f, a C6 jednak ma już trochę lat - 12).
Zawieszenie to samo. SIlnikowo również choć 3,0 V6 produkowano tylko 3 lata, a na ON długo później stąd w ogłoszeniach są same diesle.

Co do Legenda przeważają wpisy "słabo jedzie jak na spalanie", co sam odczułem jak się przejechałem oraz, że jak się szuka komfortu to lepiej patrzeć na Lexusa, bo większy prestiż. No i jednym z głównych powodów, dlaczego moja firma pozbywa się Legendów to koszty utrzymania.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14461
Zdjęcia: 393
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy? Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy?
    Postaram się wyjaśnić jak w prosty sposób sprawdzić jaki mamy układ zasilania czy są to zwykłe wtryskiwacze czy też pompowtryski. Opiszę tez znane mi zalety i wady takich rozwiązań. Trzeba pamiętać że silniki Silniki ...
    Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault
    Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, ...

  •  
    • Panele aerodynamiczne podwozia, Toyota Prius
      20180326 134016
      Renault ZOE, jazda po śniegu
      Fiat Idea, licznik i środkowa konsola