[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

Który model wybierasz?

Honda Accord VI 2,0 - 147KM
7
35%
Peugeot 406 2,0 - 136KM
3
15%
Rover 75 2,0 - 150KM
3
15%
VW Passat B5 1,8T - 150KM
7
35%
Razem głosów : 20

12 Sie 2016, 19:25

[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy do 2l
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Honda Accord VI 2,0 - 147KM
- Peugeot 406 2,0 - 136KM
- Rover 75 2,0 - 150KM
- VW Passat B5 1,8T - 150KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu ujęto dwa samochody z wolnossącymi silnikami R4, jednym wolnossącym V6 i jednym turbodoładowanym R4, więc warto spojrzeć na tabelkę z osiągami.
Z części eksploatacyjnych należy zwrócić uwagę na zintegrowane cewki (NGK) w Peugeocie i wysokie ceny amortyzatorów i sprzęgieł w Hondzie (KYB, Valeo) i Roverze (Sachs, LUK).

Najdroższe usterki to zawieszenie wielowahaczowe w VW (FEBI), uszkodzona pompa sprzęgła (LUK) w Roverze i luzy na przekładni w Hondzie (regeneracja). Najniebezpieczniejszą usterką jest zasysanie wody przez serwo hamulcowe (TRW) w Passacie, co skutkuje brakiem siły hamowania.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:31, edytowano w sumie 4 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Sie 2016, 11:36

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jakość podzespołów OEM w Hondzie. Mam 203 tys. km przebiegu, oryginalne sprzęgło nadal się nie ślizga - fakt, potrafi powodować przerywanie na jedynce czy lekkie szarpanie przy hamowaniu silnikiem na dwójce, ale daleka droga do jego wymiany. W innych markach wątpię, że będzie to osiągalne.

Dlatego jeśli kupujemy 15-letnie auto to fakt, ma to już małe znaczenie, bo sporo trzeba będzie powymieniać, ale jeśli ktoś 15 lat temu zastanawiał się nad kupnem któregoś z tych aut i wybrał Hondę - był niesamowitym farciarzem.

Osobiście z tych aut wybrałbym pewnie 406-tkę, jest tania w utrzymaniu, równie niezawodna i można ją kupić średnio za 2 tys. zł mniej niż np. Accorda. Do dzisiaj nieco żałuję, że nie wybrałem Puga - zostałoby nieco pieniędzy na waciki w portfelu, a miałbym bardziej komfortowe auto (jest lepiej wyciszony, ma bardziej cywilizowane zawieszenie jak na polskie drogi).
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2017, 19:03

Dzida, aby być uczciwym, to trzeba zmienić w Accordzie koszt wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych (jedne i drugie korodują, ale np. u mnie od 17 lat są OEM i jest ok) to nie 100 zł ale 350-500 zł, takie widełki (całość, robota + miedź).

Do tego dodajmy regenerację zacisków przód/tył to mamy kolejne 300 zł a jest to mus, nie znam osoby której by zaciski się nie zastały.

Dla potomnych - Accord tani w utrzymaniu nie jest jeśli chodzi o części czy wymogi względem oleju (jakiś Shell Helix Ultra 5W40 to minimum, ja leję Motula 8100), tutaj wszystko pcha się Made in Japan i nie byle jakich firm (555, CTR, Aisin, Exedy) bo potem są problemy. Ale jak już raz wszystko zrobicie to jeździcie pięć lat ze spokojną głową. Ja ostatnio oddałem do mechanika na "duperele" eksploatacyjne i 1400 zł lżej :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2017, 19:22

Poprawione :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Maj 2017, 15:17

Ktoś się wypowie na temat rovera 75?
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Sie 2021, 12:44

Warto zaktualizować już dziś nieco to zestawienie i dopisać że w przedliftowych Passatach 1,8T przepływomierz Bosch kosztuje 1500 zł :roll: niestety a to dość drogo jak na część która na 90% będzie do wymiany.
Także zawieszenie za 1500 to nie wszystko.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 908
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...
    Jak przygotować samochód do wiosny?
    Dokładne umycie samochodu po zimie to nie tylko kwestia estetyki – można w ten sposób ochronić samochód przed postępowaniem korozji. Oprócz tego regularne mycie auta, zwłaszcza szyb, lusterek i ...

  •