[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

Który model wybierasz?

Honda Accord VI 2,0 - 147KM
6
46%
Peugeot 406 2,0 - 136KM
2
15%
Rover 75 2,0 - 150KM
1
8%
VW Passat B5 1,8T - 150KM
4
31%
Razem głosów : 13

[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

12 Sie 2016, 19:25

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy do 2l
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Honda Accord VI 2,0 - 147KM
- Peugeot 406 2,0 - 136KM
- Rover 75 2,0 - 150KM
- VW Passat B5 1,8T - 150KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu ujęto dwa samochody z wolnossącymi silnikami R4, jednym wolnossącym V6 i jednym turbodoładowanym R4, więc warto spojrzeć na tabelkę z osiągami.
Z części eksploatacyjnych należy zwrócić uwagę na zintegrowane cewki (NGK) w Peugeocie i wysokie ceny amortyzatorów i sprzęgieł w Hondzie (KYB, Valeo) i Roverze (Sachs, LUK).

Najdroższe usterki to zawieszenie wielowahaczowe w VW (FEBI), uszkodzona pompa sprzęgła (LUK) w Roverze i luzy na przekładni w Hondzie (regeneracja). Najniebezpieczniejszą usterką jest zasysanie wody przez serwo hamulcowe (TRW) w Passacie, co skutkuje brakiem siły hamowania.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:31, edytowano w sumie 4 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14471
Zdjęcia: 396
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

23 Sie 2016, 11:36

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jakość podzespołów OEM w Hondzie. Mam 203 tys. km przebiegu, oryginalne sprzęgło nadal się nie ślizga - fakt, potrafi powodować przerywanie na jedynce czy lekkie szarpanie przy hamowaniu silnikiem na dwójce, ale daleka droga do jego wymiany. W innych markach wątpię, że będzie to osiągalne.

Dlatego jeśli kupujemy 15-letnie auto to fakt, ma to już małe znaczenie, bo sporo trzeba będzie powymieniać, ale jeśli ktoś 15 lat temu zastanawiał się nad kupnem któregoś z tych aut i wybrał Hondę - był niesamowitym farciarzem.

Osobiście z tych aut wybrałbym pewnie 406-tkę, jest tania w utrzymaniu, równie niezawodna i można ją kupić średnio za 2 tys. zł mniej niż np. Accorda. Do dzisiaj nieco żałuję, że nie wybrałem Puga - zostałoby nieco pieniędzy na waciki w portfelu, a miałbym bardziej komfortowe auto (jest lepiej wyciszony, ma bardziej cywilizowane zawieszenie jak na polskie drogi).
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

03 Kwi 2017, 19:03

Dzida, aby być uczciwym, to trzeba zmienić w Accordzie koszt wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych (jedne i drugie korodują, ale np. u mnie od 17 lat są OEM i jest ok) to nie 100 zł ale 350-500 zł, takie widełki (całość, robota + miedź).

Do tego dodajmy regenerację zacisków przód/tył to mamy kolejne 300 zł a jest to mus, nie znam osoby której by zaciski się nie zastały.

Dla potomnych - Accord tani w utrzymaniu nie jest jeśli chodzi o części czy wymogi względem oleju (jakiś Shell Helix Ultra 5W40 to minimum, ja leję Motula 8100), tutaj wszystko pcha się Made in Japan i nie byle jakich firm (555, CTR, Aisin, Exedy) bo potem są problemy. Ale jak już raz wszystko zrobicie to jeździcie pięć lat ze spokojną głową. Ja ostatnio oddałem do mechanika na "duperele" eksploatacyjne i 1400 zł lżej :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

03 Kwi 2017, 19:22

Poprawione :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14471
Zdjęcia: 396
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

30 Maj 2017, 15:17

Ktoś się wypowie na temat rovera 75?
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 22 Maj 2017, 12:59
Prawo jazdy od: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczny Land Cruiser pracuje w kopalni miedzi Elektryczny Land Cruiser pracuje w kopalni miedzi
    Toyota Land Cruiser w wersji elektrycznej już jest – na razie w Australii. Niezniszczalna terenówka Toyoty, bardzo chętnie wykorzystywana w przemyśle ciężkim – w wersji elektrycznej okazała się idealnym ...
    [D] Audi 80 B4 2,0E / BMW 318i e36 / Merc C 180 w202 / Saab 900 II 2,0 [D] Audi 80 B4 2,0E / BMW 318i e36 / Merc C 180 w202 / Saab 900 II 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1994 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi 80 B4 2,0E - 115KM - ...

  •  
    • Tor Poznań Track Day - I edycja 2012 : 01
      IMG 20170410 223107
      Motor, Ford F150 pickup
      Akumulator Exide Premium EA770, 77Ah, 760A