Akumulator czy coś innego?

20 Gru 2016, 01:03

Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi 80 i od poczatku byly problemy z odpalaniem. Pomyslalem ze sprawdze akumulator. Po wyjeciu i otworzeniu cel elektrolitu nie bylo praktycznie wcale. Zalalem woda destylowana, dalem na prostownik i po naladowaniu do pelna odpalal przez jakies 3-4 dni. Teraz przy probie odpalenia kreci ale nie odpala. Sprawdzilem napiecie - 12,5v ale zaraz po probie odpalenia spada do 11,3v po czym powoli wzrasta znowu do 12,5v. Pobor pradu na postoju - 0,02A. Przy odpalonym silniku napiecie 14,7v. Rozumiem ze aku do wymiany?
Natomiast druga dziwna rzecza ktora zauwazylem, jako ze mam zegar napiecia byl spadek napiecia podczas jazdy do ok 8-9v na 2-3 sekundy, zmiana odglosu pracy silnika, po czym powrot znowu do 14,7v - stalo sie to 2x w ciagu 30min. Czy to rowniez moze byc spowodowane przez akumulator czy to raczej co innego?
Wombat
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi

20 Gru 2016, 08:25

Być może dzieje się coś z alternatorem(łożyska??). Zanim wymienisz akumulator powinieneś to zrobić, bo bez ładowania to i nowy szybko szlag trafi.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2016, 09:41

Zrób tak jak pisze poprzednik, problemem mogą być zawieszające się szczotki w alternatorze lub bliski ich koniec. Napięcie 12,5V po całonocnym postoju to też już jest na granicy sprawnego jeszcze akumulatora.

Tu masz poradnik o akumulatorze w samochodzie akumulator-w-naszym-samochodzie-vt27383.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Gru 2016, 12:33

Wombat napisał(a):Przy odpalonym silniku napiecie 14,7v.
Jeśli miernik wiarygodny to napięcie zbyt wysokie. Na tyle wysokie że :
Wombat napisał(a):Po wyjeciu i otworzeniu cel elektrolitu nie bylo praktycznie wcale.

Po prostu przeładowany , wygotowany akumulator.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2016, 18:11

bonifacy napisał(a):
Wombat napisał(a):Przy odpalonym silniku napiecie 14,7v.
Jeśli miernik wiarygodny to napięcie zbyt wysokie. Na tyle wysokie że :
Wombat napisał(a):Po wyjeciu i otworzeniu cel elektrolitu nie bylo praktycznie wcale.

Po prostu przeładowany , wygotowany akumulator.
Niekiedy nawet napięcie sięga 15v przy uruchomionym silniku. Co może byc powodem tak wysokiego napięcia?
Wombat
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi

20 Gru 2016, 18:31

Wombat napisał(a):Niekiedy nawet napięcie sięga 15v przy uruchomionym silniku. Co może byc powodem tak wysokiego napięcia?
Prawdopodobnie to wina regulatora napięcia.

Normalne ładowanie powinno wynosić 14.4 V, a po obciążeniu (włączone światła, klimatyzacja, nawiew na ful, radio, itp.) powinno być ok. 13,8 - 14,2 V. Napięcie które masz u siebie rzędu 15V po pewnym czasie załatwi akumulator który zostanie przeładowany i wygotowany.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999