Audi A3 1,8T nie ma mocy

22 Wrz 2022, 14:25

Ghandi napisał(a):tylko nie bardzo wiem co mam z tym zrobić, do dalej z tym autem, czy nie można go nigdzie naprawić?
Czy mam jechać do ASO?

Skąd jesteś ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8756
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2022, 18:38

Trevor napisał(a):Trzeba zrobić próbę drogową, jakie kanały? To jak podasz rocznik i kod silnika to powiem, bo 1,8T z 99 a z 2007 to skrajnie różne silniki

Audi A3 8L 2000r. 1,8 turbo AGU 110kW

szybki napisał(a):Skąd jesteś ?
Kalisz, Wielkopolska
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 11

22 Wrz 2022, 19:31

Ghandi napisał(a):Kalisz, Wielkopolska

Jak chcesz mogę Ci dać namiary 250km od Kalisza (większość autostradą). Sądzę że sam nic nie zdziałasz a jak nie ma czegoś co zauważy zwykły mechanik to upłynie sporo czasu zanim sobie poradzisz. Oczywiście zawsze możliwe są Twoje błędne odczucia ale domniemam że są ok. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8756
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2022, 23:05

Szybki a to jakiś Twój znajomek? Bo jechać do kolejnego serwisanta, mechanika 250 km to tak średnio, poza tym ten ziomek od 1,9 tdi sądzi że najlepiej kogoś kto ma 1,8T albo ogarnia te silniki, potrafi je dobrze zdiagnozować wie co je boli, że najlepiej przesłać zestawienie parametrów na forach, grupy bezpośednio do gości od 1,8T, a jakikolwiek posiadacz np z dieslem w vw to chyba nie tak.
Zastanawiam się czy jest sens, po prostu, bo jaką mam pewność że uda się auto postawić na nogi?
A co masz na myśli pisząc o błędnych odczuciach?
Ghandi
Nowicjusz
 
Posty: 11

Wczoraj, 08:11

Ghandi napisał(a):Szybki a to jakiś Twój znajomek? Bo jechać do kolejnego serwisanta, mechanika 250 km to tak średnio,

Spoko nie jedź :ok:
Ghandi napisał(a):poza tym ten ziomek od 1,9 tdi sądzi że najlepiej kogoś kto ma 1,8T albo ogarnia te silniki, potrafi je dobrze zdiagnozować wie co je boli, że najlepiej przesłać zestawienie parametrów na forach, grupy bezpośednio do gości od 1,8T, a jakikolwiek posiadacz np z dieslem w vw to chyba nie tak.

Jest myśl trzeba ją zrealizować.
Ghandi napisał(a):Zastanawiam się czy jest sens, po prostu, bo jaką mam pewność że uda się auto postawić na nogi?

Działając z przypadku żadnej pewności nie masz bo w dużej mierze mit ogarniania 1,8t nawet pod budką z piwem jest tworzony przez internetowych znaffcuf tematu którzy wiedzą z wikipedii że jest taki silnik.
Ja proponowałem diagnozę a nie naprawę.
Ghandi napisał(a):co masz na myśli pisząc o błędnych odczuciach?

Hmmm jakby Ci tu to powiedzieć ? Nie znamy się a widziałem różnych klientów, różnych mechaników i różne sytuacje. Więc nie znam poziomu Twojej wiedzy motoryzacyjnej, nie znam Twojego poziomu odczuwania awarii.
Do mnie często przyjeżdżają osoby które twierdzą że mają super jadące auto i chcą wymienić olej a ja boję się mechanikowi podstawić je na stanowisko bo przejechanie 20m może skończyć się urwaniem koła.
Ja nawet nie wiem jak rozmawiasz przez telefon bo już na tym poziomie spławia się klientów. Więc może masz popsute auto a może diesel z którym robiłeś ustawkę był po dobrym sofcie albo w innej wersji niż komuś się wydaje ...tu dochodzi mechanik który też nic nie stwierdził więc kto wie jak jest naprawdę :D

Dla mnie temat jest prosty diagnoza kierunku w którym trzeba iść. Ten kierunek to może być jedną część a może być 10części a może być remont. Diagnoza u dobrego mechanika albo dobrego tunera najlepiej z hamką
Jeżeli sam się na tym nie znasz i liczysz na tą brać VW z internetu będzie trudno.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8756
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 08:33

I dalej wałkowanie...

Wystarczyłoby pojechać do jakiegoś dobrego tunera z okolicy, wjedzie na hamownię, zobaczy logi, stwierdzi może co jest źle. Koszt niewielki, a chociaż wiesz w jakiej kondycji jest silnik i jaką ma moc!

Ja po zakupie turbodiesla pierwsze co to właśnie hamownia. Lekko poniżej serii, wyniki ok. Zrobił soft, powiedział że turbo może za jakiś czas wymagać wymiany, na razie jeździć i się cieszyć. No to jeżdżę.

250 km do mechanika to faktycznie sporo, tym bardziej takim trupem. Aż dziwne że nikt w okolicy nie ogarnie? Przecież warsztatów jak ch...a, jest internet, są opinie. Ja w obcym mieście znalazłem tak w 10 minut i jestem zadowolony, już drugie auto serwisuję.

Co do odczuć szybki ma rację. Mój ojciec ma wolnosącą benzynę 1.4 100 KM, twierdzi że jest szybka i jak go przewiozę moim 130 konnym dieslem to nie czuje wielkiej różnicy, mimo że jest przepaść :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8018
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony letnie, czyli ogumienie, którego potrzebujesz
    Mechanicy zalecają, aby w momencie gdy średnia dobowa temperatura powietrza osiąga więcej niż 7 stopni Celsjusza, zakładać w pojazdach opony letnie. Sprawdźmy, jakie cechy opon letnich sprawiają, że warto to robić i czemu ...
    Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
    Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...

  • Wczoraj, 10:22

    galakty napisał(a):Przy sprawnym alternatorze takie coś nie powinno mieć miejsca. To już musiałby być niezły zgon i aku by mu padło.

    Dokładnie - przy sprawnym. A ty wiesz, czy altek w tym aucie jest sprawny? Czy napięcie czasami nie spada np. na dwie sekundy? A może robi się gdzieś zwarcie i w tym momencie napięcie spadnie i w danej sytuacji, co może być powodem zakłamania jakiegoś czujnika? Wiesz to czy nie?
    Robiąc odczyt czujników należy właśnie jak najbardziej zwracać uwagę na napięcie.
    Podam przykład - w jakimś aucie ( już nie pamiętam jakim ) podczas włączania kierunkowskazu ( tylko prawego i to nie za każdym razem ), pojawiał się błąd położenia wałka rozrządu. Wałek wymieniony, błąd dalej jest. Okazało się, że na ledzie w przedniej lampie zbierała się para i robiła delikatne zwarcie. Zwarcie było na tyle małe, że nie zadziałało zabezpieczenie w postaci bezpiecznika, ale było na tyle duże, że powodowało obniżenie napięcia o 4V z groszami w momencie jak kierunkowskaz się zaświecał. Co ciekawe ( a raczej normalne ), jak kierunek mignął dwa, trzy razy, to błąd nie wyskakiwał. Ale jak pani stanęła na skrzyżowaniu z włączonym kierunkiem i ten kierunek migał dłużej, to pojawiał się wspomniany błąd. Jeździła po aso, po mechanikach, elektrykach, wymienili jej czujnik halla, moduł kierunkowskazów, układ elektroniczny w skrzynce bezpieczników, i parę innych rzeczy. Nikt nie zwrócił uwagi, że podczas włączonego kierunku spada napięcie, a napięcie halla na czujniku rozrządu zaczyna świrować. Mało tego, świrowała większość czujników. A błąd pojawiał się tylko podczas dłuższego włączania kierunku, ponieważ te dwa, trzy razy to było za mało, żeby sterownik silnika wywalił błąd. Bo wiemy :?: że żeby zaświeciła sie kontrolka z błędem to muszą być spełnione pewne rzeczy - błąd nie wyskakuje od razu, jak tylko się pojawi jakiś problem. Ale to mam nadzieję, mechanicy z forum wiedzą?
    Tak więc panowie - napięcie jest równie ważne jak cała reszta.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18752
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Wczoraj, 10:36

    galakty napisał(a):I dalej wałkowanie...


    I zamiast wałkować już bym dawno działał a taaak a może to a może tamto a może sramto, mechanik się myli tam nie pojadę no bo lepiej przed kompem siedzieć, może ktoś by mi przez internet naprawił.

    A tu trzeba krótko d..a w troki i ruszamy do akcji.
    Najpierw mechanicy miejscowi i nie tylko jeden, potem może wyszukać hamki tunera a potem może...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8756
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Wczoraj, 10:50

    No już daj spokój z tym alternatorem, tu trzeba zacząć od najpowszechniejszych rzeczy, a nie się rozpisywać na 500 znaków że to wina napięcia na aku. Pewnie jakiś czujnik, zawór albo wężyk padł i będziemy się bujać pół roku ze zgadywaniem.

    I moim zdaniem w przypadku takiego 1.8T to nawet lepiej byłoby jechać do tunera, niż mechanika. Mechanik wątpię że będzie logi robił i się tym zajmował, a na pewno nie pierwszy lepszy z brzegu. Tuner za to przerobił masę kompów i ma pojęcie. Ale taki porządny, a nie od boxów :D
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8018
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Wczoraj, 11:02

    galakty napisał(a):No już daj spokój z tym alternatorem, tu trzeba zacząć od najpowszechniejszych rzeczy, a nie się rozpisywać na 500 znaków że to wina napięcia na aku. Pewnie jakiś czujnik, zawór albo wężyk padł i będziemy się bujać pół roku ze zgadywaniem.

    galakty, nie gorączkuj się - nie o to chodzi. Napisałem tylko i potwierdziłem, że napięcie ładowania podczas diagnostyki pracy silnika jest równie ważne jak wszystkie inne dane z czujników. A jak widać, nie każdy zwraca na to uwagę, a to niestety ważne jest.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18752
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Wczoraj, 11:19

    Ghandi napisał(a):Audi A3 8L 2000r. 1,8 turbo AGU 110kW

    Stary silnik oparty na archaicznym Motronicu 3,8.3 także będzie ciekawie.
    Boostu niestety nie ma, tzn w kanałach w kompie, bo turbo ileś pompuje :) także jedynie zewnętrzny zegar.

    Loguje się takie kanały: 13-knock, 7- lambda, 2 - czas wtrysku/przepływ, 1 - zapłon, 25- wysterowanie N75
    loguje się 1 i 13 oraz 1 i 25 oraz 2 i 7 [trzy przejazdy]
    wrzucić np na
    http://vaglogi.pl/

    Bez tego w tym silniku będzie ciężko ruszyć, komputer sam w sobie w sensie błędu niewiele powie bo ten sterownik niewiele co widzi, moc wyliczana z przepływki i sondy /bez czujnika doładowania.

    Apropo.. w Wielkopolsce jest Pachura, jest Tuneforce ale wątpię żeby się tym zajęli jedynie sobie można na hamownie podjechać. Zmierzą auto.

    No i ważna rzecz ale może ziomek od 1,9 to wie?? jeśli komputer rejestruje jakiś błąd to zawsze próba drogowa po wykasowaniu błędu.
    Nie robi się logowania, prób drogowych gdy sterownik ma zapisane błędy.
    Trevor
    Aktywny
     
    Posty: 294
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    Wczoraj, 23:15

    szybki napisał(a):Więc nie znam poziomu Twojej wiedzy motoryzacyjnej, nie znam Twojego poziomu odczuwania awarii.

    Czyli sugerujesz że mi się tylko wydaje że auto się słabiej zbiera skoro to się czuje od razu w stosunku do tego co kiedyś? Ja czuje że tym autem nawet wyprzedzanie to jest wyzwanie więc to raczej nie złudzenie

    szybki napisał(a):Więc może masz popsute auto a może diesel z którym robiłeś ustawkę był po dobrym sofcie
    To jest jego ojca skoda octavia salon PL, więc ostatnia rzecz która tam może być to dobry soft, także odpada totalnie :D

    szybki napisał(a):Najpierw mechanicy miejscowi i nie tylko jeden
    No tak ale jak widzisz pojechałem i zostawiłem kasę i mam nadal auto nienaprawione to mam tak jeździć i szukać za 250-300 zł mechanika który ogarnie mi ten samochód?

    galakty napisał(a):I moim zdaniem w przypadku takiego 1.8T to nawet lepiej byłoby jechać do tunera
    No ale właśnie uderzyłem do tunera co działa koło mnie - miejscowość Pleszew i dostałem odpowiedź że mam jechać na serwis, oni się nie zajmują naprawami silników :roll:

    Dlatego właśnie te 250 km takie mam mieszane uczucia, dziękuje za pomoc ale no nie wiem, tak pesymistycznie podchodzę, bo nikt za free działać nie będzie + paliwo

    Trevor napisał(a):Loguje się takie kanały: 13-knock, 7- lambda, 2 - czas wtrysku/przepływ, 1 - zapłon, 25- wysterowanie N75 loguje się 1 i 13 oraz 1 i 25 oraz 2 i 7 [trzy przejazdy] wrzucić np na http://vaglogi.pl/
    Dzięki wielkie! Spróbuje z tym gościem od 1,9 tdi się zgadać, chociaż on na zmiany pracuje więc tak od ręki nie ma czasu w każdej chwili, spróbuje zrobić, rozumiem że mam to tutaj wstawić w temacie? Tylko jestem ciekaw co dalej, dojdziemy do tego co go boli i wtedy już konkretnie będzie wiadomo co np. wymienić tak?
    Ghandi
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    Dzisiaj, 09:02

    Ghandi napisał(a):Ja czuje że tym autem nawet wyprzedzanie to jest wyzwanie więc to raczej nie złudzenie

    Spoko tylko pisałem o ostrożności w stawianiu pewnych diagnoz przez net.
    Ghandi napisał(a):No tak ale jak widzisz pojechałem i zostawiłem kasę i mam nadal auto nienaprawione to mam tak jeździć i szukać za 250-300 zł mechanika który ogarnie mi ten samochód?

    Niestety tak to wygląda dlatego trzeba poszukać dobrego mechanika.
    A co za te 300zł było diagnozowane?
    Ghandi napisał(a):No ale właśnie uderzyłem do tunera co działa koło mnie - miejscowość Pleszew i dostałem odpowiedź że mam jechać na serwis, oni się nie zajmują naprawami silników

    Nie byłeś u tuningowców tylko u kogoś kto kopiuje gotowce. Tuningowiec powinien wejść na hamkę podłączyć kompa i auto zweryfikować względem serii potem z bieżących wskazań postawić diagnozę.
    Ghandi napisał(a):Tylko jestem ciekaw co dalej, dojdziemy do tego co go boli i wtedy już konkretnie będzie wiadomo co np. wymienić tak?

    Za dużo wiary w internet i internautów :ok: . Musisz czuć pismo nosem :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8756
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Dzisiaj, 12:41

    Ghandi napisał(a):Dzięki wielkie! Spróbuje z tym gościem od 1,9 tdi się zgadać, chociaż on na zmiany pracuje więc tak od ręki nie ma czasu w każdej chwili, spróbuje zrobić, rozumiem że mam to tutaj wstawić w temacie? Tylko jestem ciekaw co dalej, dojdziemy do tego co go boli i wtedy już konkretnie będzie wiadomo co np. wymienić tak?

    Tak, po to się to robi, bo oprócz wróżbity Macieja to raczej nikt nie jest w stanie ocenić co się z autem dzieje bez diagnostyki, tak więc zamiast w kółko pisać o wszystkim i o niczym to bierz furę na drogę, zapraszaj kolegę bo w pojedynkę to ciężko i logować gablotę. Nic się więcej nie doradzi, a jak chcesz to dla mnie nawet do Ingolstadt możesz jechać do producenta :)
    Wg mnie nikt Ci nie pomoże z tym autem bo to jest wersja pierwotna, bez map sensora, na jednej sondzie, tunerzy rzadko mieli z nim styczność bo trzeba rozbierac na stole sterownik żeby głupi chip zapodać, więc większość robiła TDI np. albo nowsze 1,8T
    Z resztą nie wiem czy w ogóle ktoś się tym autem zajmie biorąc pod uwagę ile kosztuje np program w 1,6 TDI i ile przez ten czas można zrobić takich chipów. Ci ludzie to nie wolontariat oni muszą zarabiać.
    Trevor
    Aktywny
     
    Posty: 294
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    Dzisiaj, 13:33

    Trevor napisał(a):Wg mnie nikt Ci nie pomoże z tym autem bo to jest wersja pierwotna, bez map sensora, na jednej sondzie, tunerzy rzadko mieli z nim styczność bo trzeba rozbierac na stole sterownik żeby głupi chip zapodać, więc większość robiła TDI np. albo nowsze 1,8T
    Z resztą nie wiem czy w ogóle ktoś się tym autem zajmie biorąc pod uwagę ile kosztuje np program w 1,6 TDI i ile przez ten czas można zrobić takich chipów. Ci ludzie to nie wolontariat oni muszą zarabiać.


    Jeśli faktycznie tak jest (myslałem że każdy 1.8T ma już w miarę sensowne sterowanie) to się nie dziwię. Musieliby dopłacić do tego interesu, więc lepiej klepnąć TDI, HDI czy tam TSI i mieć spokój.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8018
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007