Audi a3 vs golf 4 1.8T

11 Sty 2018, 20:49

S40/V40 z 2.0T do 10k spokojnie
Do 12k znajdziesz już z t4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sty 2018, 21:25

Design s40 średnio mi się podoba, jeśli dobrze rozumiem i oboje myślimy o pierwszej generacji, choć wezmę też i te autko pod uwagę. Jak ma się sprawa z ewentualnym gazem w tym samochodzie?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2018, 21:27

No wybacz ale normalne auto jak i Golf, a ten już się podoba? :P Obydwa są nijakie.

O ile mi wiadomo to Volvo lepiej gaz toleruje niż ten 1.8T.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sty 2018, 21:37

Serio, leon>a3>golf4>>>volvo s40 jak dla mnie :P O ile wygląd zewnętrzny jestem jeszcze ok, tak widok z pozycji kierowcy na kierownicę, zegary, deskę rozdzielczą już mnie bardziej odstrasza :<

Sprawdziłem oferty na OLX volvo s40 2.0 t4 i uwaga, znalazłem AŻ JEDNĄ ofertę sprzedaży :(
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2018, 21:43

Wumba napisał(a):deskę rozdzielczą już mnie bardziej odstrasza


Hmmmm... A pozdzierana deska w Golfie nie odstrasza? Siedziałeś w jakimś? Tam wszystko schodzi i rysuje się od palców, nie wspominając o paznokciach. Tragedia...

Leon zgodzę się, wygląda znacznie lepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sty 2018, 21:49

Wumba napisał(a):te autko
To*
galakty napisał(a):Leon zgodzę się, wygląda znacznie lepiej
dla mnie wszystkie te środki są zrobione na jedno kopyto i jednakowo brzydko :mrgreen:

W budżecie może uda Ci się ustrzelić Saaba 9-3 I gen
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Scala z jakim silnikiem?
    Zupełnie nowy, kompaktowy model w portfolio ŠKODY dostosowuje swoją moc i charakter do indywidualnych potrzeb kierowców. SCALA dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. ...
    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

12 Sty 2018, 21:50

galakty napisał(a):No przecież to oczywiste. W głównej mierze zależy to od takich rzeczy jak konstrukcja silnika (pojemność, ilość zaworów, wielkość kanałów itp itd) oraz samej budowy kolektora wydechowego oraz turbo (wielkość wirników i ich rodzaj po stronie ciepłej i zimnej oraz co najważniejsze to stosunek wielkości tych wirników względem siebie). Zmieniając ten stosunek można zrobić np. większe doładowanie, ale z większym lagiem, bądź zlikwidować lag kosztem małego doładowania (a wielkością wirników możemy zmieniać moment, gdzie doładowanie się załącza).

Galakty to co Ty napisałeś o jeden osiem turbo :mrgreen: jest prawdą tylko ja miałem bardziej na myśli usterki niż samą konstrukcję motorowni która stawia 1,8t w kategorii zwyklaka z możliwością jakigoś tam podkręcenia żeby mieć szybszego i fajniejszego dd.
Pionek napisał(a):Apropo tematu i autora to może takie coś :D

http://www.racell.pl/volkswagen-polo-1- ... renowacji/

w końcu lekka buda i od razu 210 koni :)


mnie takie wydumki przerażają bo często posiadają w sobie wiele zagwostek mogących skończyć się trumną dla kierowcy... :bored:

Pionek napisał(a):A co do tematu, no Supra to oddzielna sprawa ale wg mnie 2,2 turbo z Audi S2 to jest coś podobnego jak 2Jz, tylko że 1,8T to mniejszy brat tegoż silnika.

Musisz na to popatrzeć troszku innymi kategoriami dlatego sądzę że 1,8t nawet nie stał przy 2,2 już nie wspominając o 2jz. Generalnie ten silnik przyjmij że jest zwyklakiem który uturbił strzechy :D I daje fajną jazdę w autach dla ludu :D
Pionek napisał(a):A tych silników nie ma, poza tym żadne TSI nie ma takich cen słupków jak 1,8T podstawowe 150 konne, że za 2 tys kupisz w fajnym stanie.

Jest jeden problem to co Ci oferują nowe tsi to 1,8t może sobie tylko pomarzyć (potem Ci wytłumaczę czemu :D )
Pionek napisał(a):Z drugiej strony jak nie trzyma mocy, no to po kolei ale to nie jest 3,0 tfsi więc nie ma aż takiego (moim zdaniem problemu), dziurawy dolot, przepływomierz, świece, no turbo wiadomo, katalizator.

Trzymanie mocy pół biedy ale jak masz usterki wpływające na ogólną charakterystykę motorowni to może się robić mało fajnie + jak zaczynasz gmerać z koksowaniem to przypadłości drobne zaczynają być już nie drobne.
Pionek napisał(a):Generalnie te silniki jeszcze długo będą poszukiwane bo TSI to nie to samo, a za 10-11 tys to oprócz Saaba, Volvo jedyna opcja na szybkie turbo-benzynowe auto.
Poza tym są te kity różne do rozkręcenia mocy, tunerzy znają itd.
Skoro ten sam silnik miał 225 koni a w podstawowej wersji 150 no to można łatwo dojść do tego jak wyciągnąć te moce :)


Widzisz w swoich ocenach popełniasz jeden podstawowy błąd który ja też popełniałem i który jest powielany przez większość osób interesujących się mocniejszymi brykami i ich tuningiem.
Wszystko przeliczasz na moc .. więc stwierdzasz skoro w 2,2 uzyskasz 400km (strzeliłem) i w 1,8t uzyskasz 400km to znaczy że te silniki podobnie jadą jak by je wsadzić w dwa takie same auta... więc muszę Cię zaskoczyć :oops: spotka Cię rozczarowanie bo (pomijam fakt dojścia do 400km w kosztach) charakterystyka 2,2 będzie o 180' stopni inna niż 1,8t ... gdzie stwierdzisz "ja piernicze ten samochód ma 200km a nie 400"

Nie będę się posługiwał konkretnymi parametrami 2,2 bo ich nie znam gdyż nigdy nie dłubałem przy tym silniku ale ... dam Ci porównanie do silnika 4g63 żebyś zobaczył że 1,8t nawet nie jest w d... ale znacznie dalej :D

Czyli 4g63 mivec pojemność 2,0 seria w 99% ten 1% to śruby ARP korb.przyjmuje na podkręconym turbo (seryjnym) około 400km/550Nm dostępnych od około 3,1 rpm !!! To oznacza że auto AWD o masie 1450kg. potrafi łapać czasy około 4s do 100km/h w/g RL.
Następną Ciekawostką jest to że jak nie ruszysz za ostro Nm to dalej na seryjnym silniku+wałki możesz dojechać do 500km!!!

Później jak Ci mało robisz stroka na 2,4 i... masz 650Nm przy 3,3 rpm!!! i np: 440Km oczywiście w zależności od turbiny bo tu mówię o serii a czasy do 100km/h już są abstrakcyjnie małe.

I tu przechodzimy do sedna sprawy o której wspominałem wcześniej...

Nie jest problemem uzyskanie mocy w motorku z turbo tylko jest problemem żeby utrzymać charakterystykę silnika czyli stosunek mocy do Nm i wszytko ma być w odpowiednim miejscu. Dlatego porównanie 1,8t do 2,2 może być nie na miejscu :D Nie wspomnę o nowszych tsi które super zachowują stosunek właśnie mocy do Nm.
I żeby nie być gołosłownym to ostatnio oglądałem audi ttrs dsg które przy zaledwie 430km ale przy ogólnej super charakterystyce miało 3,1 do 100km/h w/g RL.

p.s.

2jz też zwojował świat nie dzięki tylko trwałości ale też od strony konstrukcyjnej czyli pojemność + charakterystyka + możliwości głowicy (seryjnej) daje mieszankę wybuchową taką jak np: 2jz bez turbo (zwykły bez vvti) przyjmuje parametry 600 km/650-700Nm. Hardcorowcy robią 700/700 w 99% silniku i to w miarę normalnej charakterystyki :ok:

PRZEPRASZAM ZA OT. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Sty 2018, 11:17

Emmm, to ten... :D

Mimo wszystko chciałbym wybrać coś z vaga, jak nie 1.8t, to może... 1.9 tdi? Z tego co widzę odmiany 150-konne nie występują w a3, w golfie 4 tylko z 4motion, ale w leonie już jest słynne arl, którego z tego co widzę łatwo zrobić na 180-190km. Do tego przy lekkiej nodze wyjdzie stosunkowo małe spalanie, no i szósty bieg jest :))) Pytanie, czy za 12k znajdę fajnego arla, skoro swojego asv sprzedaję również za 12 :v

Rozważam jeszcze wyjazd za naszą zachodnią granicę w poszukiwaniu 1.8t (w przypadku wyjazdu pewniakiem jest dla mnie leon) lub 1.9 tdi arl (również leon).

Martwią mnie tylko te krótkie trasy... 4 razy w tygodniu trasa 4km w tą i z powrotem i 2 razy w weekend trasa 300km

No i jest jeszcze astra g bertone, swego rodzaju marzenie z dzieciństwa, dziś bardziej realne, piękny samochód :))) Co o nim sądzicie?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2018, 20:50

Wyjaśnij mi sens zmiany 1.9 TDI na drugie 1.9 TDI bo użyłem wszystkich szarych komórek i nadal nie rozumiem. Zamienisz traktor na traktor, tylko z nieco większym niutem... Właduj połowę kasy co chcesz kupić auto w to co masz i będziesz miał ten sam wynik i pewne auto.

Liczysz że kupisz drugiego ropniaka w stanie idealnym i od razu zrobisz tuning? Takie rzeczy to w serialu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007