Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 14:58

Czesc

Mam maly problem z kupnem samochodu. Moj budzet to tak 9-10 tys. Mam znajomego od ktorego moge kupic za ta cene wyzej wymienionego golfa IV 1.6 pierwszy wlasciciel, w miare dbany bez wypadkowy z malym przebiegiem bo niecale 100tys (to raczej malo jak na auto tego rocznika) itd. Wiec znam historie i mysle,ze bykby to dobry bo posluzyloby mi jeszcze jakis czas bez wiekszych napraw...Ale sek w tym,ze srednio mi sie ono podoba, nie ma klimy, elektrycznych szyb, niczego poprostu goly i wesoly w miare nowy. No i moca tez nie grzeszy...Bo ile tam jest sto pare km.

Natomiast podoba mi sie Audi A3 8L z silnikiem 1.8T 150km czy 180km to juz bez roznicy w sumie. Widzialem na allegro pare egzemplarzy godnych uwagi,z klima ,podgrzewanymi fotelami itp przynajmniej tak mi sie wydaje ale szczerze mowiac malo sie znam na samochodach. Wszystkie mialy 250k przebiegu wiec w porownaniu do VW jest to ogromna roznica no i jeszcze dochodzi cena czesci, a napewno sa drozsze i bedzie cos do roboty i jak z awaryjnoscia. I czy w ogole sie oplaca i mozna dorwac cos sensownego w tej cenie? Czy lepiej vw i miec spokoj

Dzieki za pomoc
Piotr1990
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Lut 2015, 14:40
Prawo jazdy od: 14 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 15:05

Nie warto się pakować w 1.6, zwłaszcza że bez wyposażenia. Ekonomicznie lepiej wyjdziesz na 1.8
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 15:07

mike1735 napisał(a):Nie warto się pakować w 1.6, zwłaszcza że bez wyposażenia. Ekonomicznie lepiej wyjdziesz na 1.8


Ale jak pewniak znany kupującemu to można się zastanowić... tylko żeby się nie okazało że nie pewniak :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4593
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 15:19

Dlaczeego nie warto sie pakowac w 1.6??? Uzasadniajcie swoje odpowiedzi...

Myslalem o czyms takim:

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]

A w szczegolnosci o tym pierwszym linku.
Piotr1990
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Lut 2015, 14:40
Prawo jazdy od: 14 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 15:33

AByło już o tym na forum mnóstwo razy
1.6 nie nadaje się do sprawnego i oszczędnego napędzania aut większych niż Polo/Ibiza. Nie żeby 1.8t też mało palił, ale przynajmniej jakoś jedzie :roll:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

22 Lut 2015, 15:49

wolnossące benzyniaki są do niczego jeśli chodzi o stosunek spalanie/osiągi
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14216
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9 [C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie kombi - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM ...
    Transport ponadnormatywny i jego początki Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...

  • Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 16:30

    Nie przeszkadza Ci tym w tym "2" za 7900 ta rynna z tyłu (rura wydechowa),światła lexusy i ogólnie taka skrzywdzona przez młodego.

    Najładniej wygląda ta czerwona i ta za 12.799.
    A skóry i inne bajery można sobie dokupić w późniejszym czasie i zrobić pod siebie.
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 16:34

    A morze inne auto ?
    np. Skoda Octavia 1 z silnikiem 1.4 albo Astra 2 z silnikiem 1.2?
    Mało palą.
    Maciuś
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 22 Lut 2015, 16:30
    Auto: Rzuk

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 16:35

    Maciuś napisał(a):A morze inne auto ?
    np. Skoda Octavia 1 z silnikiem 1.4 albo Astra 2 z silnikiem 1.2?
    Mało palą.

    A może słownik?
    Lepiej by było już taczkę kupić niż takie zawalidrogi.
    DamianCAR
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 849
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 27 Lip 2014, 16:04
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: E36, Opel Vectra C
    Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 16:38

    Maciuś napisał(a):np. Skoda Octavia 1 z silnikiem 1.4 albo Astra 2 z silnikiem 1.2?
    Mało palą.

    Octavia minimum 1,8 astra 1,4 astra będzie mało palić a octavia pozostawię bez komentarza powiem, że 10 minimum w mieście przy czym astra może 8,5-9 chodzi o 1,4 16V w astrze.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 16:47

    No fakt opcja numer "2" jest mierna...Ale podalem tylko przyklady, najbardziej chodzi mi o awaryjnosc, koszty utrzymania i takie tam. No i mocy tez by sie przydalo troche ale czy jest sens pakowac sie za 10k w 15 letnie auto z nie zaduzym silnikiem i turbo?

    Ople i inne "Szkody" odpadaja. Chodzi o te 2 auta. Po za tym z tego co widzialem ciezko jest dostac w dobrym stanie w tej cenie, bez wad ukrytych przynajmniej tych wazniejszych... A tu pewniak w miare no nie wiem nie wiem
    Piotr1990
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 22 Lut 2015, 14:40
    Prawo jazdy od: 14 07 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Nie mam

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 18:00

    Piotr1990 napisał(a):Ople i inne "Szkody" odpadaja.
    Bo?
    Przecież Octavia to to samo co Golf/A3... :roll:
    Pchanie się w Golfa 1.6 za tyle kasy to szczyt głupoty a znajomemu możesz podziękować grzecznie bo chce się gniota pozbyć cudzym kosztem..
    Maciuś napisał(a):np. Skoda Octavia 1 z silnikiem 1.4 albo Astra 2 z silnikiem 1.2?
    Mało palą.
    Mało palą to one na lawecie trollu.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 18:49

    Odpada poniewaz nie podobaja mi sie z wygladu...Hmmm tak wiec wyglada na to,ze lepiej dobrze poszukac jakies A3 z lepszym wyposazeniem niz tego "gniota"? :unsure:
    Piotr1990
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 22 Lut 2015, 14:40
    Prawo jazdy od: 14 07 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Nie mam

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 19:32

    A jakie inne auta poza A3 Ci się podobają?
    Tak, lepiej bo 1.6 to porażka.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Golf IV 1.6 czy Audi A3 1.8T.

    22 Lut 2015, 20:37

    Bmw e36, e46, Bmw 5, no i te audi...ale ogolnie do 10 tys ciezko o cos dobrego i malo wyeksloatowanego w stosunku do tego golfa... :cry:
    Piotr1990
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 22 Lut 2015, 14:40
    Prawo jazdy od: 14 07 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Nie mam
     
    • Warto przeczytać
    • Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      GTP Light
      Jaguar