Audi A4 benzyna 1.6 BIERZE OLEJ, POMOCY! :(

01 Kwi 2012, 04:31

Witam Państwa!

Odkąd kupiłem auto w komisie co jakiś czas muszę mu dolewać oleju bo gdzieś w "magiczny" sposób ucieka.. Tej zimy rozwaliło mi przy odpalaniu filtr oleju (zamarznięta odma) i myślałem że ta naprawa przy okazji załatwi problem lecz on nadal występuje.. Mechanik wtedy wlał mi 2,5l oleju i po przejechaniu ok 1000km już było minimum i teraz dolałem mu kolejne 2.5l. Wcześniej również też problem występował i nie wiem co to może być.. Auto nie kopci (ma czyste spaliny i czuć tylko samą benzynę.. poza tym sprawdziłem spaliny na diagnostyce) i jest bardzo mocne (oczywiście w granicach swoich możliwości hehe). Podejrzewam że to mogą być pierścienie lub jest gdzieś jakiś wyciek... Jeśli tak to gdzie mógłby wystąpić poza filtrem oleju?

Dodam też i spaliny mają kolor biało-przeźroczysty.. Ale jak jeżdżę po mieście to praktycznie co drugie auto takie ma ;) Żadne inne płyny nie znikają.. a przede wszystkim chłodniczy jest w porządku. Auto oczywiście nie posiada turbiny ;)
heniek22
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 12 2010
Auto: Audi A4 B5 1.6 101KM

01 Kwi 2012, 11:12

Najprawdopodobniej zapieczone pierścienie olejowe... proponuje wymianę uszczelniaczy zaworowych, pierścienie, uszczelki pod głowicą. Cena w zależności od warsztatu i części 1000-1500zł ale powinno pomóc na spory okres czasu
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

01 Kwi 2012, 19:20

Nie wiem jaki warsztat to zrobi z tak mało, raczej w stylu garażowca-druciarza. Moim zdaniem koszt wyniesie od 1800zł do 3000zł.
Sama uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe i pierścienie tu nie wystarczą, dodać trzeba resztę uszczelek a w zasadzie kpl na cały silnik, planowanie głowicy, docieranie zaworów i gniazd, nie wiadomo jak tam prowadnice, nowy płyn chłodzący, olej, termostat, rozrząd kpl często też nadaje się do wymiany.
Po takiej naprawie można powiedzieć, że została wykonana profesjonalnie i można dać śmiało gwarancję i ile tuleje cylindrowe nie są już "martwe" :oops:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

01 Kwi 2012, 20:23

kurcze to Kolego Robbydzia postraszyłeś kolege Heńka,
ale jak uwzględnić że auto z komisu /kto z fajnym dobrym autem do komisu jedzie? /
to po demontażu i pomiarze może sie okazać że cylindry już pod nóż sie kwalifikuja- tokarski :twisted:
to koszty pełnego remonto-totale pojdą jeszcze do góry , a swap wyjdzie niewiele taniej
no cóż niemieckie jak i te na f też mają swoje możliwości
ale oczywiscie beda tacy niekoniecznie w blaszaku :evil: , którzy zdjecie głowicy i uszcelniacze
rozliczą według opisu :mrgreen: kol. robbydzia
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2012, 21:03

Jak silnik bierze takie ilości oleju to analizator spalin 4 gazowy to wykaże.
Jak są węglowodory w normie to szukaj wycieku pod sprzęgłem.
Zmień filtr powietrza.
Ile auto ma przejechane ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Kwi 2012, 06:14

Kurde no to ładnie.. a dołożyłem już do niego ponad 3tys :( Auto ma przejechane 192tys i sprawuje się naprawdę dobrze tylko te braki oleju ma..
heniek22
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 12 2010
Auto: Audi A4 B5 1.6 101KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie
    To drugi egzemplarz supersamochodu Lexus LFA w Polsce . Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, drugi będzie jeździł w Krakowie. Uroczyste przekazanie kluczyków do samochodu, z udziałem przedstawicieli Lexus ...

02 Kwi 2012, 09:12

Chyba jednak więcej przejechane :D może był solidnie przegrzany itp Znajdz warsztat, który wymieni uszczelniacze bez ściągania głowicy, to na początek :wink: potem można pokusić się o rozbiórke i wymiane pierścieni, pamietaj, że to są głównie koszty robocizny, także można potargować :wink: taki mini remoncik powinien pomóc do zmiany auta spokojnie
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

02 Kwi 2012, 19:44

Kurde no to mnie trochę załamaliście ;( Tyle kasy już ładuję w to auto.. chciałem mu wymienić rozrząd i wstawić gaz a jednak z tym poczekam heh. Ale nadal jestem dobrej myśli że po prostu jest gdzieś wyciek...

Czy może wystąpić wyciek spod filtra oleju? Zimą wyrwało mi go przy odpalaniu bo zamarzła mi odma i nie wiem czy się tam coś nie uszkodziło.. mechanik powiedział że jest ok ;)
Czy jeśli faktycznie do wymiany byłyby pierścienie i uszczelniacze to auto nie powinno kopcić? Czy wtedy olej nie jest spalany?

A jeśli chodzi o przebieg to kupiłem go gdy miał 182tys co też wydawało mi się za mało hehe. Zrobiłem nim 10tys km i 4-krotnie dolewałem mu olej z czego jeden raz był zimą gdy wyrwało mi ten filtr. Także jak widać bardzo duże ubytki są tego oleju..
heniek22
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 12 2010
Auto: Audi A4 B5 1.6 101KM

03 Kwi 2012, 09:53

heniek22 napisał(a):Czy może wystąpić wyciek spod filtra oleju? Zimą wyrwało mi go przy odpalaniu bo zamarzła mi odma i nie wiem czy się tam coś nie uszkodziło.. mechanik powiedział że jest ok ;)


miałbyś chyba sporą plame pod autem, obadaj silnik :D

heniek22 napisał(a):Czy jeśli faktycznie do wymiany byłyby pierścienie i uszczelniacze to auto nie powinno kopcić? Czy wtedy olej nie jest spalany?


nie zawsze kopci, przeważnie jest to niebieski dym po przygazowaniu, niech jakiś kumpel pojedzie za Toba, Ty daj ostro w parnik i zobaczysz
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

03 Kwi 2012, 19:52

Plama jest ale to są pozostałości po wymianie tego filtra..
A jeśli chodzi o spaliny to jak napisałem są biało-przeźroczyste. Jak dzisiaj przegazowałem auto były prawie niewidoczne a niebieskiego koloru nie było widać :( W sumie to nie wiem czy się cieszyć czy smucić hehe. Jutro jadę odstawić go do mechanika, ciekawe co stwierdzi.
heniek22
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 12 2010
Auto: Audi A4 B5 1.6 101KM

17 Kwi 2012, 13:37

można wiedzieć coś więcej na ten temat gdyż mam taki sam problem i nie wiem jak go rozwiązać.
Jedyna roznica to jest to ze mam B6.
Bastien
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2012
Auto: Audi A4 B6, 1.6 101 KM

18 Kwi 2012, 19:34

z wlasnego doświadczenia wiem ze tyle oleju przez uszczelniacze zaworowe to nigdy nie weżmie. olej ucieka tylko dołem
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

18 Kwi 2012, 21:41

mi gdzieś ubywa na bagniecie 0,8 cm na 100 km. Więc jest to bardzo dużo, czekam na dalsze odpowiedzi. Mam nadzieję że nie będzie cały silnik do wymiany gdyż ma przejechane jedynie 220 000 km o ile są to poprawne dane (choć sprzedający cały czas tak zapewniał)
Bastien
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2012
Auto: Audi A4 B6, 1.6 101 KM

19 Kwi 2012, 21:14

jeżeli nie ma nigdzie żadnych wycieków to na 100 pr silnik pije olej, nic z tym nie zrobisz do roboty głowica i do wymiany pierscienie. tyle w tym temacie
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

19 Kwi 2012, 21:27

a jest jakieś prawdopodobieństwo że silnik mógł zostać przegrzany, czy istnieje w tej sytuacji duże prawdopodobieństwo ?
Skoro dobrze chodzi, trzyma obroty, nic nie trzeszczy i moc jest w porządku... tylko że bardzo dużo oleju bierze :/
Wnętrze według mechaników wygląda tak jak powinno przy tylu kilometrach i ogólnie auto jest bardzo zadbane, więc nie wiem czy poprzedni właściciel aż tak szalał...
wiem natomiast że już nie chce odbierac telefonów kiedy chciałem sie dogadac w sprawie zwrotow kosztow za naprawe
prosze o wszelkie pomocne odpowiedzi bo sprawa wyglada dość powaznie i wydaje sie ciezko dojsc co sie stalo z tym samochodem i jak to naprawic ;)
z ruły wydechowej jednak teraz nic nie widac, choc 3 dni temu jeszcze dosc mocno kopciło sie ale teraz jakos nie wiadomo czemu przestalo (był to siwy dym i dosc mocno sie unoszący), przy zakupie takze nic nie było widać jedynie przy dodaniu dużo gazu.

// niestety jest to wada ukryta ale jak wiadomo w polsce jest takie glupie prawo że się wiecej w takiej sytacji straci pieniedzy niz sie zyska, z tego co wyczytalem...
Bastien
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2012
Auto: Audi A4 B6, 1.6 101 KM