Audi, BMW czy Volkswagen

14 Paź 2015, 21:58

Witam, planuje kupić auto do max 13 tyś. Myślałem, nad tymi autami, Audi A4 B5 1.8T, Audi A6 1.8T, 2.4. Volkswagen Golf 1.8T, 1.9TDI 150KM, BMW E46 2.0 150KM(ewentualnie z większym silnikiem lecz min. 150 km), Seat Leon 1.9TDI 150KM(lecz do tej ceny słyszałem, że dobrego egzemplarza nie kupie). Jeżeli zdecyduje się na benzyne na pewno będzie instalowany w niej gaz(sekwencja). Interesują mnie tylko te konkretne modele, zależy mi na niezbyt wysokich kosztach jeśli przyjdzie coś wymienić, samochód będzie głownie używany w mieście. Moja prośba do was jest taka, żebyście mi pomogli wybrać najlepszy wariant z w/w samochodów. Z góry dziękuje za pomoc :)
dejavu55
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

14 Paź 2015, 22:01

Zależy Ci na "niedużych kosztach" w serwisie a wybrałeś sobie najdroższe z najpopularniejszych marek.
BMW jest drogie w utrzymaniu,audi też tanie nie jest.
Polecam alternatywe rover 75.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Paź 2015, 22:05

Powiem inaczej, najniższe koszty z podanych przeze mnie modeli :)
dejavu55
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

14 Paź 2015, 22:17

Jak ja kocham takie tematy :roll: kompakt i auto dwa rozmiary większe w jednym wątku, do tego jeszcze oszczędny diesel, udana benzyna x2, trochę gorsza a i jeszcze RWD vs FWD :mrgreen: pomieszanie z poplątaniem bez żadnego sensu. Równie dobrze mogę polecić Mercedesa Sprintera - diesel jest, RWD jest :naughty:
Napisz jakieś szczegóły, bo na razie nie można nic doradzić
P.S a6 nie jest tanie w utrzymaniu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Paź 2015, 22:18

Wiesz,ciężko jest powiedzieć co w danym samochodzie będzie siedziało.
1.8t na pewno będzie dużo lepiej jechało od 2.0 150km w BMW e46,natomiast z kolei R6 w BMW ma dużo lepszą kulturę pracy,
Diesel 1.9 150km? odpuść... Dużo pali i awarie które kosztują naprawdę dużo też mogą się wydarzyć.
Golf moim zdaniem nie warty wydanych nawet 11k.
Jak diesel to najlepiej 1.9tdi 110km jeszcze bez pompowtrysków małe spalanie,5.5l/100km jeśli jedziesz nawet prędkością 140km/h do tego ma bardzo fajny moment obrotowy czego nie można powiedzieć o żadnym z benzyniaków które podałeś i ogólnie większości.
Benzyne trzeba bardzo wysoko kręcić,mnie to osobiście coraz bardziej denerwuje a dieslem lekko muskasz gaz i po prostu jedziesz,natomiast masz za to bardzo nieprzyjemny terkot czyt."wspaniały" i niezapomniany dźwięk 1.9tdi :naughty: .
Pamiętaj też,że jeśli zainstalujesz gaz będziesz po pewnym czasie czuł lekki spadek mocy,ale to zależy też od tankowanego gazu i gazownika,nie ma się co oszukiwać że samochód na benzynie idzie znacznie lepiej od gazowanego za to możesz go wyżej kręcić bo nie będzie Ci szkoda tak na paliwo :D :) .
Tak jak mike napisał,Audi A6 nie jest tanie w utrzymaniu mój kolega ma w naprawdę dobrym stanie a mimo wszystko z tego co się dowiadywałem jest nawet bym powiedział drogie on ma wersje 1.8t 150km na automacie w salonowym gazie.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Paź 2015, 22:33

Ok, więc diesla odpuszczam, bmw też raczej podziękuje, więcej szczegółów hmm. więc auto GŁÓWNIE do miasta z tego też powodu diesel nie ma tutaj najmniejszego sensu a benzyna bez gazu za dużo by spaliła, wyjeździłem się już autami 90,110 konnymi i zdecydowanie potrzebuje czegoś więcej(nie przesadzając), zależy mi na dobrym prowadzeniu się samochodu, małej awaryjności. Jak narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Mógłby się ktoś tutaj wypowiedzieć na temat A4? Jak z blachą, na co najczęściej zwracać uwagę bo niestety w tych pieniądzach większego rocznika niż 2001 nie ma co szukać.
dejavu55
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania
    SKODA Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Debiut trzeciej generacji tego auta stanowi wielkie wydarzenie dla całej ...

14 Paź 2015, 22:35

Golf IV 1,8T to najlepszy wybór w tym temacie, posiadam auto i wiem jak jeździ..turbo wstaje dość szybko, może nie jak w dieslu ale zbiera się nieźle i nie trzeba wysoko kręcić bo to nie VR6.
U mnie max moment jest w tej chwili w okolicach 3700 obrotów - 280 nm i idzie pięknie, co prawda silnik po chipituningu ale seryjny też fajnie leciał.
Diesel z tamtego okresu jest ciężki w zakupie bo ma dużo nabite, a poza tym po co sie dieslem tułać po mieście? tak samo pozostałymi krowami? Golf moim zdaniem małe zwinne auto tzn małe w stosunku do reszty i fajnie jeździ.
A gaz też dobra rzecz, ja akurat nie mam u siebie no ale jak się podciągnie moc i zainstaluje gaz to w sumie ten spadek mocy nie będzie aż taki drastyczny bo nawet wtedy to auto będzie mieć fajne osiągi.
Także moim zdaniem diesle odpadają, benzyna ale dynamika i ogólnie jazda po mieście najlepsza w przypadku Golfa i też takiego bym wybrał 1,8T + gaz
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Paź 2015, 06:16

Dlaczego Golf najlepsze auto? bo masz? :mrgreen: A gdzie reszta kryterium (przestronność, prowadzenie, sens zakupu)?
Zawsze mnie zastanawiało po co komu tyle koni na przedniej osi w nudnym Golfie, a większość aut go objedzie w zakręcie... :?
Głupio jest upierać się na modele z różnych klas - ciasny Golf, który fajnie przyśpiesza do pierwszego zakrętu i wielkie A6 które już tak nie przyśpiesza. aby tylko kupić coś z danej marki...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2015, 12:14

No zgadza się ja mam takiego golfa i wiem co mówie, a przy tym nie polecam aut tak jak inni które znają z internetu tylko ,z opinii jakis tam ludzi.
Co to znaczy ze objedzie go większość aut w zakręcie? owszem 250-300 konne maszyny może i tak ale na pewno nie jakieś żółwie 120 KM bo jaki moment ma takie auto? 170 nm i to przy 4500 tys obrotów? taki golf właśnie z uwagi na moc, ma też niezłą elastyczność i nawet jak się zwolni na zakręcie to szybko można przyspieszyć z powrotem, poza tym gdzie są takie zakręty? na ciasnych wiejskich drogach? na ekspresowych czy autostradach nie ma takich problemów, śmiga się 140 km/h i auto fajnie zasuwa, a te słabe szumią, dudnią i wyją jak pies bez właściciela.
Dla mnie w tym temacie 1,8T w golfie czy audi a3 to najlepszy wybór, nie mówiąc o tym że autor szuka auta do miasta, po mieście raczej więcej niż 70 km/h się nie jeździ, z resztą 50 km/h jest dopuszczalne.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Paź 2015, 12:51

mike1735 napisał(a):Równie dobrze mogę polecić Mercedesa Sprintera - diesel jest, RWD jest :naughty:
Napisz jakieś szczegóły, bo na razie nie można nic doradzić
P.S a6 nie jest tanie w utrzymaniu


Jednak coś drgnęło w Twoich postach... tego nie da się ukryć... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2015, 12:59

Lovato34 napisał(a):poza tym gdzie są takie zakręty?

90% dróg w PL to są jedno pasmówki z zakrętami :mrgreen:
co do autostrad i ekspresówek pisz co chcesz ale 140km/h w aucie klasy Golfa IV jest po prostu mało wygodne (wyciszenie od powietrza i opon) ;)
Golf prowadzi się jak zwykłe auto (poprawnie i podsterownie), więc pakowanie takiej mocy jest bez sensu, bo nie ma gdzie jej wykorzystać. :? Chyba, że piłujesz w trybie zero-jedynkowym i wsadzisz dobry zawias. I dalej to będzie golf :D

Nie zestawiaj swojej golfiny do aut po 200-300KM, bo tam gdzie kolega jedzie A4 B5 90km/h wypadając z zakrętu ja przy 120km/h mam zapas bezpieczeństwa (sprawdzone) :D
Jak to kiedyś ktoś z kierowców rajdowych powiedział:
"Kierowca rajdowy mając do wyboru najlepsze na świecie zawieszenie i najlepszy na świecie silnik zawsze wybierze to pierwsze" - coś w tym jest

Zwykłe 1,8T bez c(h)ipa w zupełności wystarcza :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2015, 14:10

Dzida dokładnie,zresztą jak można porównać golfa IV nawet do BMW e46 pod względem układu jezdnego chyba nie ma czego porównywać...
Właśnie jestem po wymianie oponek na wielosezonówki dałem 880zł za kleber quadraxer i mogę tylko powiedzieć że na dobrych oponach czuje się bezpiecznie w tym aucie podczas nawet jakiegoś poślizgu lub niebezpiecznej sytuacji na drodze.
Swoją drogą 1.8t do golfa IV zawsze kojarzyło mi się z zabójstwem,bo wtedy wzrasta ryzyko jeżdżenia takim samochodem i wcale nie sądze żeby technologia VW coś na to poradziła.
Dzida z czym ty się wybierasz do fanów Vaga? Z Lexem? :D :naughty: Zjedzą Cie za stereotyp w moment :lol: :o :yes: .
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Paź 2015, 15:57

mateo199214 napisał(a):Dzida z czym ty się wybierasz do fanów Vaga? Z Lexem?

nie no tylko porównałem odczucia co do prowadzenia :D A4 B6 z 1,8T nie zrobiło na mnie wrażenie mimo, że auto młodsze o generację od B5
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2015, 16:12

A4B6 tylko Quattro. Tak to zwykłe przednionapędowe auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Paź 2015, 16:15

To ja w takim razie zapytam po co producent wprowadził takie wersje jak Golf IV 2,8 V6 204 KM albo R32 3,2 V6, albo oryginalna, seryjna wersja Jublieuszowa 25 Jahre 1,8T 180 KM...i tak samo Audi S3 1,8T 210-225 KM skoro te auta wypadają z drogi, dachują i w ogóle..

Problem tylko taki że wspomniane auta typu Lexus, BMW e46 jeśli mówimy o tych wersjach z profili to silniki wolnossące, jeździ się dużo gorzej, mało dynamicznie i trzeba je wysoko kręcić.
Poza tym większe auta, co jest nie bez znaczenia w kontekście jazdy po mieście by zaparkować i ogólnie przemieszczać się..ciekaw też jestem czy utrzymanie Lexusa albo e46 jest takie samo jak Golfa 4..
To jest też BARDZO ważny aspekt..tutaj nawiązuje do tego o czym pisał Dzida - o sensie zakupu.,
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000