Auto do 5kafli? a moze naprawa? [najlepiej lpg/diesel]

24 Mar 2018, 00:51

Witam aktualnie posiadam Renault clio 1.9dti w kiepskim stanie.. lista usterek:
-błąd powodujący tryb awaryjny
-cały układ hamulcowy
-odpadł pierścień ABS
-łożyska
-opony
-dziurawy wydech
-nieszczelna pompa paliwa
-brak recznego
-ch...wy aku

i tutaj mam pytanie, podejrzewam że nawet nie mam co zabierać się za naprawę tylko opchnąć na złom i szukać drugiego. Jeżeli tak to jaki byście polecali? Chciałbym żeby był w LPG lub Diesel, przestronny w środku, i niezbyt mułowaty, powiedzmy stosunek mocy np. chociaż 90km do budy 1200kg.. [tutaj mialem 80km do budy 1000kg i jest spoczko].
Jestem z pomorza, ale możecie podawać przykłady wiernych autek z calej Polski :ok:
Bardzo by mi było miło gdyby autko miało ABS. strasznie się do tego systemu przyzwyczaiłem.

Myślałem nad Laguną 2-giej generacji. Ale jak myślicie? pchać się dalej w francuzy?
Ostatnio edytowany przez mike, 25 Mar 2018, 12:00, edytowano w sumie 1 raz
Powód: wulgaryzm
pampersik
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: clio

24 Mar 2018, 07:21

pampersik napisał(a):Myślałem nad Laguną 2-giej generacji.


Odrzuć te myśli.Po lifcie byłoby ok ale o wiele za mało kasy.

Poszukaj laguny I, kupisz fajny egzemplarz i jeszcze coś pewnie zostanie na startowe dopieszczenie.
A tak ogólnie to z taką kasą nie można nastawiać się na konkretny model. Bierz to, co znajdziesz w najlepszym stanie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Mar 2018, 08:40

Jakie to Clio? Który rocznik? Szczerze mówiąc to te "awarie" są normalne w 15-20 letnim aucie i niczego niezwykłego tu nie widzę. Serio? Łożyska, aku, hamulce? To elementy które się zużywają. Kupisz nowe auto i też aku może paść, albo łożysko po 6 miesiącach :D

Kup to co będzie w dobrym stanie. I nie bujaj w obłokach, bo z Laguną 2 to poleciałeś.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Mar 2018, 13:35

To nie są jakieś wielkie awarie, raczej normalne zużycie. Te wymienione części do Clio są śmiesznie tanie. Np. ten pierścień ABS kosztuje 18zł. Opony czy akumulator i tak musisz kupić zawsze nowe. Zrobisz i wiesz, że masz gotowy, a kupisz coś dojechanego pewnie.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2018, 16:09

rocznik 2000. taki dziwaczny model gdyż wygląda jak PH1 ale ma lampy soczewkowe i elektronikę z PH2 (na dzien dobry emulator immo 300zł musiałem wstawić) robiąc dupohamownie silnik do 100 rozpędza się w około 12sekund czyli katalogowo. Martwi mnie jedynie to że płyn chłodniczy jest ciemnego koloru. Ubytek oleju jest na poziomie może 0,5l na 10k km [byl zalany na maxa, a po 10k jest delikatnie ponizej polowy]
czy to nadchodzaca uszczelka pod glowica? czy mozna jednak wsadzic kase w naprawe i dalej jezdzic?

Hamulce nie równo hamują tłok musiał się zawiesić przez co poszły łożyska bo przegrzane..

Tak chciałem zrobić tylko kosztorys, możecie mnie poprawić jeżeli się mylę:

-Diagnostyka błędu (tryb awaryjny) i jego naprawa powiedzmy [200zł] autko przy trzymaniu gazu na około 2tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (kontrolka świec żarowych) i traci moc. po przegazowaniu po chwili wraca do punktu wyjścia)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

dokładnie tak to wygląda. Dodam tylko że przegazowanie musi się odbyć na załączonym biegu
-uklad hamulcowy (same klocki i tarcza + wymiana) [320zł]
-pospawanie wydechu [100zł]
-wymiana łożysk przód [powiedzmy łożysko 80, robocizna 80, razem 320zł]
-uszczelnienie pompy paliwa, tutaj zależy od magika.. może być 80zł a może 300zł.
-linka to tam do 50zł
-i jakies oponki by się przydały x4 - [360zł]
-jeszcze pierscien ABS.. niby 15zł ale żeby go założyć trzeba zdjąć półoś... powiedzmy że w ramach wymiany łożysk miły pan mechanik gratisowo założy pierścionek na półośkę

i tak wychodzi sumka 1680zł, a znając życie podejrzewam że do 2k by doszło. do tego klima nie działa (po wciśnięciu guzika nawet napięcie na chwilke nie spadnie) a te lagunki 1 pełno z nich posiada sprawna klime. Chyba ze to tylko sprężarka siadła, to wtedy koszt na allegro 135zł nie dużo.
I teraz dochodzimy do pytanka czy opłaca się te wszystkie rzeczy robić? czy spróbować szukać auta które będzie w miarę zrobione

Może wyślę parę fotek jak autko wygląda / w jakim jest stanie wizualnym

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



delikatna korozja przy tylnim nadkolu i delikatne wgnieceniona przez poprzedniego właściciela klapa bagażnika . Maska prawdopodobnie szpachlowana bo widać delikatne mikro odkształcenia i tak jak by miało zaraz delikatnie pęknąć. ale generalnie wygląda w miare ok
(na ten januszowy silikon na pompie paliwa proszę nie patrzeć, tak to jest jak się komuś da "uszczelnić" pompe "za flaszkę"... [dalej leci :DD]
pampersik
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: clio

25 Mar 2018, 00:07

pampersik napisał(a):Ubytek oleju jest na poziomie może 0,5l na 10k km [byl zalany na maxa


nigdy nie zalewa się na maxa.. :roll:

pampersik napisał(a):Martwi mnie jedynie to że płyn chłodniczy jest ciemnego koloru


a kiedy ostatni raz zmieniałeś?

Ogólnie złomować trochę szkoda ale pogoń jakiemuś handlarzowi,myślę że około 1000zł powinieneś wyciągnać i popatrz choćby na Lagunę I jak już wyżej było pisane.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    McLaren Senna - wydech o sześciokątnym przekroju
    W przypadku McLarena Senna możemy mówić o dwóch typach wydechu, bowiem na niektórych rynkach układ wydechowy samochodu jest zakończony dwoma końcówkami, a na innych trzema. Ta druga konfiguracja ...

25 Mar 2018, 08:43

Barol napisał(a):
nigdy nie zalewa się na maxa..

nie do końca, bo niektóre japońce lubią na max i poniżej połowy już zapala się żółta kontrolka
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Mar 2018, 08:59

Barol napisał(a):nigdy nie zalewa się na maxa.. :roll:


W benzyniakach AR156 musi być na max ze względu na smarowanie wariatora
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Mar 2018, 11:13

W benzyniakach AR156 to poziom max tylko wydłuża okres do remontu . :)
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna