BMW seria 318i 2.0 benzyna 2006 e90

26 Lis 2018, 21:05

Panowie zrobiłem generalny remont silnika min. Wymienione pierscienie zrobiona glowica panewki wszystkie uszczelki nowe. I nadal bierze olej co robić ? Zrobiłem prawie 3tys km po naprawie i zaświeci się kontrolka ze trzeba uzupełnić olej w silniku. Co robić ??
bmw3
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 26 Lis 2018, 22:01

    Nie jesteś pierwszym który po remoncie ma to samo co było, trzeba było zastosować pierścienie olejowe od m52tu, wszyscy kumaci tak robią, kolejnym problemem dla m54 jest odma, trzeba ją trochę przerobić (kilka munut roboty) napewno znajdziesz filmiki na necie jak o zrobić. Uszczelniacze zaworowe wymienione?
    No i pytanie czy ktoś sprawdził czy tuleje cylindryczne nie są jajowate?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16148
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Lis 2018, 23:35

    Silnik był rozłożony na części pierwsze i wszystko było sprawdzone każda część . Część i też z najwyższej półki. Uszczelniacze wymienione . Silnik zrobiony jak nowy wszystko co uległo awarii wymienione.
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    26 Lis 2018, 23:39

    Zdjęcie poziomu oleju .
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    26 Lis 2018, 23:56

    czyli po 3 tyś ubyło Ci ok 0.7 litra, to nie duży pobór no ale po remoncie to wraz sporo, pewnie piec przegrzany i jest jajo na tulei tylko nikt nie zmierzył, takie moje przypuszczenia. Nie wiem kto co i jak dokładnie tam robił więc ciężko ocenić co poszło nie tak. Odma ma też duże znaczenie, można uzyskac jakieś 200 ml oszczędności więc wyszło by jakieś tylko i aż 0.5 litra na 3 tysie

    A no i powiedz jakim olejem zalałeś bo to ma też duże znaczenie, trzeba też szukać odpowiedniego oleju pod jego apetyt aby był jak najmniejszy
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16148
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 07:17

    Olej został.zalany ROWE 5W30 taki jak przewidział producent .
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
      Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...

    27 Lis 2018, 07:52

    Moze ja się nie znam ale o takim wynalazku nie słyszałem
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16148
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 09:05

    Coś takiego niemiecki olej.
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    27 Lis 2018, 09:26

    A może jakbym wymienił olej na polsyntetyczny coś by zmieniło?
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    27 Lis 2018, 09:29

    Nie wiem, oleje to temat rzeka. Każdy poleca cos innego i ma inna teorię, warto próbować zmian ale czy na polsyntetyk to dobra decyzja?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16148
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 09:39

    Będzie palił mniej ale i tak będzie palił, do tego silnik będzie gorzej pracował, np. zmienne fazy itp itd. W Megane II ludzie narzekają na KZFR, że hałasuje i się psuje, a potem się okazuje że leją gluta 10W40, a do tego silnika MUSI być syntentyk.

    Także to owijanie kupy sreberkiem, nie rozwiązujesz problemu, tylko go maskujesz. Ja bym się nie bawił olejem, tylko dzwonił do firmy która Ci remontowała i opierdzielił. Mają doprowadzić do ładu i koniec, a Ty pytasz jaki olej dać, przecież wydałeś kupę kasy na remont!!!
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    27 Lis 2018, 10:33

    galakty napisał(a):Mają doprowadzić do ładu i koniec, a Ty pytasz jaki olej dać, przecież wydałeś kupę kasy na remont!!!
    Z tym się zgodzę ponieważ masz jakąś gwarancję na wykonanie usługi tym bardziej przy takim zabiegu jak jest remont. Może polecieli trochę po bandzie i nie zrobili tego jak należy?
    Tak z ciekawości ile oleju brał silnik przed remontem?

    Kolejna sprawa olej olejowi jest nie równy i zmieniając na inny syntetyk spełniający normy producenta silnika może okazać się że pobór oleju spadnie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    27 Lis 2018, 15:50

    Przed remontem 1L na 400km
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    27 Lis 2018, 19:24

    bmw3 napisał(a):Przed remontem 1L na 400km
    no to jest już bardzo bardzo grubo takie ilości to już chmura dymu z tyłu, jeżeli liczysz że M54 przestanie brać olej po ''zwykłym'' remoncie to niestety muszę Cię rozczarować
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16148
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 19:25

    Zwykły remont to nie był 7tys zł to raczej nie można nazwać "zwykłym remomtem" ...
    bmw3
    Nowicjusz
     
    Posty: 14