MotoAlbercik napisał(a):(...) może wystarczy jakiś filtr podłączony w obwód antenty?Jak one się sprawują?
Filtr montuje się na wejściu zasilania do radiostacji. Jest to (mocno upraszczając) duży kondensator, mający za zadanie tłumić tętnienia prądu zasilania, które z kolei wpływają na jakość sygnału "wydanego" do głośnika i w eter.
Filtr na antenie - raczej się tego nie robi, gdyż powoduje znaczne zmniejszenie mocy emitowanej przez tąże antenę.
Nie zawadzi też podjechać do jakiegoś fachowca od CB i sprawdzenie właściwego zestrojenia zestawu, oraz ewentualna korekte długosci pręta antenowego.
A czy to buczenie narasta/maleje (głośność lub częstotliwość) ze wzrostem obrotów silnika, czy jest stałe?
Jeśli zależy od obrotów: szczotki alterka, kable WN (w benzynówkach), świece (w benzynówkach).
Jeśli jest stałe: pompa paliwa (jeśli elektryczna), lub inne żródło zakłóceń...
W niektórych samochodach jest np. mała prądniczka przy skrzyni biegów, dająca elektryczne wskazanie prędkościomierza, zamiast linki do licznika mechanicznego. Zakłócać może też np. niewłaściwie wyregulowana instalacja elektryczej regulacji kąta pochylenia świateł, czy lusterek...
Widziałem też komputer pokładowy, który podczas jazdy próbkował czujniki ABS, jednak jeden z kabelów był przytarty i nie robił zwarcia, a jedynie mocno "siał" zakłóceniami w eterze. Jego harmoniczne słychać było nie tylko na 27MHz (pasmo CB) ale również na 80-100MHz (pasmo UKF)...