Citroen C3 II Hatchback facelifting 1.2 PureTech 82KM - Montaż instal

08 Sie 2016, 15:44

Witajcie,

Jestem szczesliwcem posiadania Citroena (link poniżej). Chciałbym zakupić instalacje gazową do tego samochodu niestety jestem kompletnie zielony w temacie. Mam zamiar przejeżdżać nim rocznie około 50 000km. Czy jest osobą, która orientuje się na co zwrócić uwagę kiedy wybiore się do warsztatu aby instalacje założyć i ewentualnie na jaki model czy system się decydować.

[link do autocentrum.pl wygasł]

Pozdrawiam.
dalekoodszosy
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

09 Sie 2016, 19:46

Wszystko wskazuje na to że jest to 3 cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny bez turbodoładowania. Obawiam się że na tą chwile nie ma za dużo instalacji do tego silnika( o ile wogole sa). Zostaje bezposredni kontakt z producentami instalacji gazowych tzw warsztaty firmowe czy zrobia instalacje do twojego auta.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Sie 2016, 21:40

Dzięki, podjade zatem do kilku warsztatów i podpytam co proponują. Jak dostanę propozycje to wtedy będę szukał podpowiedzi z Waszej strony.
W takim razie do usłyszenia.
dalekoodszosy
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

10 Sie 2016, 22:58

Zgadzam się z djkranc. jest to 3 cylindrówka z bezposrednim wtryskiem. otatnio rzuciła mi sie instalacja w 3-cylindrowym fordzie też na bezpośrednim wtrysku u jednego z producentów, gdzies na facebooku. - wydaje mi się że to było AG Centrum - zadzwoń do nich i się dopytaj.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

11 Sie 2016, 14:48

Byłem w 3 zakładach i okazuje się, że nie ma bezpośredniego wtrysku.
W dwóch zakładach zaproponowano mi system BRC 32 w cenie około 3000zl przy niestandardowej butli przy czym jeden mechanik mówił mi o jakims oszukaniu pływaka w baku i w związku, że samochód sprowadzany z Francji to jakiegoś rodzaju dodatkowego oporządzenia... Może ktoś wie o co chodzi...
Natomiast w trzecim zakładzie zaoferowano mi system STAG z systemem innej firmy ( nie byłem w stanie zapamiętać nazwy ). Koszt przy specjalnej butli 2800 bez 2600 zł.
Jak ma się jeden system do drugiego i przy dużej liczbie km na jaką butle się decydować?
dalekoodszosy
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

11 Sie 2016, 22:56

oczywiście że nie jest to bezpośredni wtrysk, citroeny z seri pure tech 82 i 90 to są wtryski pośrednie, natomiast seria pure tech 130 i 150 oraz thp to bezpośrednie. znajdz dobry warsztat niech zaproponują coś i montuj, pamiętaj aby nie oszczędzać na instalacji i podzespołach
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

12 Sie 2016, 09:12

Szukalem na forum różnicy między STAGiem a BRC i właściwie to doszedłem do wniosku, że jakoś jest to uzależnione od ilości KM w samochodzie. Mam rację?
Wiadomo na całość składa się wiele czynników w tym prawidłowy i fachowy montaz. Warsztaty mam już sprawdzone tylko teraz kwestia systemu.
dalekoodszosy
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

12 Sie 2016, 10:38

Jak najbardziej jest to uzależnione w przypadku doboru wtryskiwaczy i reduktora, który powinien być zawsze z zapasem mocy, co do Centrali nie ma to znaczenia jaką założysz.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

14 Sie 2016, 10:41

A to sorry jeśi to nie bezpośredni wtrysk, zasugerowałem się wypowiedzią wyżej Djkranca :)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

29 Sie 2016, 21:27

Polecam założyć instalacje Lovato Smart według mnie jest tam wtrysk wielopunktowy MPI , silnik nie jest specjalnie skomplikowany , nic tylko zakładać i cieszyć się oszczędnościami , oczywiście najważniejszy jest mądry gazownik !
Zefir
Początkujący
 
Posty: 137
Prawo jazdy: 09 06 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009