Citroen Jumper 2.2HDI 2016r. Powietrze w filtrze paliwa

13 Kwi 2024, 19:23

Witajcie grupowicze :)

Pacjent:
Citroen Jumper 2016r.
2.2HDI 130KM (P22)

Mam problem z którym już walczę od dawna i nie wiem co dalej sprawdzać, mam nadzieję, że może tu znajdę jakieś dalsze mądre podpowiedzi.

Konkretnie problem polega na tym, że gdy auto odstanie, np godzinę to przy próbie odpalenia odpala, chwilę pochodzi i gaśnie(choć nie zawsze), po dźwięku słychać, że jakby miał powietrze w układzie.
Gdy dodam lekko gazu to nie zgaśnie i chodzi dobrze.

Do tej pory zrobiłem:
Wymiana filtra
Regulator ciśnienia paliwa
pompa paliwa ta w baku
oringi na zaworach obudowy filtra paliwa

Sprawdziłem na odpalonym ciśnienie na wtryskiwaczach i jest ok, przepływ też jest wporządku, bez jakichkolwiek bąbelków powietrza.
W ostatnim czasie doszedłem do jednego, że gdy auto zgaszę i po godzinie sprawdzam stan paliwa w filtrze to jest 1/3 obudowy, widocznie gdzieś łapie lewe powietrze, albo może któryś podzespół jest walnięty.

Bardzo proszę o poradę, mi już ręce opadają i nie wiem co dalej

Może ktoś się spotkał z takim problemem?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi
wyder88
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 13 Kwi 2024, 21:13

    Wygląda na nieszczelny zawór pompy paliwa ( zawór zwrotny paliwa) paliwo nie wycieka tylko będąc pod ciśnieniem wraca w skutek niesprawnego zaworu do zbiornika.
    Ostatnio edytowany przez Acer66, 14 Kwi 2024, 07:56, edytowano w sumie 1 raz
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 345
    Zdjęcia: 10
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    13 Kwi 2024, 21:59

    Ten zawór jest przy pompie w baku tak? Muszę to koniecznie sprawdzić, tak jak powiedziałeś to wygląda jakby paliwo wracało do zbiornika. Ew zamontować jeszcze jeden zawór zwrotny przy filtrze

    Zawór ciśnienia paliwa wymieniałem na nowy, ten przy pompie wtryskowej
    wyder88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    14 Kwi 2024, 07:40

    Skoro wszystko sprawdzone i nie ma nieszczelności i wycieków to jest tylko jedno wyjaśnienie..paliwo wraca do zbiornika tą samą drogą co jest tłoczone w kierunku wtrysków. :yes: Paliwo jak wyłączysz silnik pozostaje w przewodach paliwowych pod pewnym ciśnieniem a nieszczelny zawór go nie trzyma w tych przewodach tylko umożliwia jego odpływ bo pompa nie pracuje. Sprawdziłem ten zawór można kupić oddzielnie ... tylko najpierw wyjmij i sprawdź stary aby wiedzieć jaki tam masz bo jest kilka rodzajów :) chyba ,że chcesz zamontować dodatkowy między zbiornikiem a filtrem ( ostojnikiem)
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 345
    Zdjęcia: 10
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    14 Kwi 2024, 09:04

    Dzięki za podpowiedź, szczerze mówiąc wogóle nie brałem pod uwagę tego zaworu, nie widziałem go, myślałem że go nie ma. Teraz muszę go zlokalizować bo za chiny nie wiem gdzie się znajduje
    wyder88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    14 Kwi 2024, 09:50

    W niektórych pojazdach jest przy pompie i to właśnie z niego wychodzi króciec zasilający cały układ. W niektórych autach jest jako oddzielny element zamontowany tuż za pompą .Musisz to sprawdzić.Jak wejdziesz na stronę Allegro to tam jest takie info ..Proszę mieć na uwadze, że w jednym roczniku i modelu auta, producent mógł stosować różne rozwiązania konstrukcyjne.
    Dlatego zalecamy przesłanie numeru nadwozia (VIN) w celu weryfikacji przed zakupem części.
    https://allegro.pl/oferta/zawor-paliwa- ... gJdV_D_BwE
    lub prostsze i tańsze rozwiązanie
    https://allegro.pl/oferta/zawor-zwrotny ... gKP2fD_BwE
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 345
    Zdjęcia: 10
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Adaptacyjne światła AHS (2012)
      Opracowany przez japońską markę Lexus, system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System) pozwala maksymalnie wykorzystać moc świateł drogowych, nie oślepiając innych użytkowników drogi. To rozwinięcie ...

    14 Kwi 2024, 10:28

    Dzięki za podpowiedzi, ten elektrozawór już wymieniałem na nowy, nic to nie dało. Chyba będę musiał jednak zamontować tańszą wersję i sprawdzić co się będzie działo. Napewno napiszę jak będę po zabiegu
    wyder88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    14 Kwi 2024, 11:01

    Najprostsze,najszybsze i najbardziej racjonalne rozwiązanie to zamontować taki dodatkowy mały samodzielny zawór zwrotny 10-15cm na przewodzie paliwowym za króćcem wychodzącym z zbiornika paliwa .Wówczas utrzyma paliwo właściwie w całym układzie :)
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 345
    Zdjęcia: 10
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    18 Kwi 2024, 13:55

    Temat zamykam.

    Udało mi się zlikwidować problem z powietrzem w obudowie filtra.
    zamontowałem dodatkowy zawór zwrotny w pompie paliwa. Gdy odpowietrzyłem cały układ paliwowy problem zniknał

    Szczególne podziękowania dla Acer66, dzięki Twoim wskazówkom udało mi się zlikwidować problem :)
    wyder88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5