Co to za dźwięk? BMW E90

18 Lis 2023, 21:11

Witam, jakiś czas temu stałem się posiadaczem przedliftowego BMW E90 o oznaczeniu 318i i silniku N46B20.

Po paru dniach użytkowania "dostrzegłem" metaliczny dźwięk stukania dochodzący gdzieś spod maski, ale co ciekawe, dźwięk ten słychać tylko i wyłącznie przy trzymaniu i lekkim dodawaniu obrotów, ale tylko w przedziale 2-3 tysiące. Na postoju lub wyższych obrotach czy po prostu podczas zwykłej jazdy cisza. Samochód miał problem z dymieniem i przepalaniem oleju co szybko zostało ogarnięte, bo problemem były typowe dla tych silników uszczelniacze zaworowe. Przy ich wymianie i oględzinach góry silnika pod pokrywą zaworów wszystko było okej i na swoim miejscu. Zmieniony został olej i filtry, ale stukot wciąż nie ustąpił. Spuszczony olej i rozcięty filtr nie posiadał żadnych opiłków i niepokojących elementów. Zalany został ceratec jakieś 100 km po wymianie oleju i przejechane na nim zostało jakieś kolejne 400, ale bez zmian.

Na odpalonym silniku postanowiłem odpinać po kolei cewki z każdego cylindra i trzymałem wyżej wspomniane obroty. Dźwięk występował na trzech odpiętych cylindrach, ale po odpięciu jednego jakby ucichł? Było to na trzecim cylindrze.

Obawiam sie, ze to panewka, ale wolę zapytać publiczne bo może ktoś miał podobny problem, albo może wskazać innych potencjalnych winowajców? Vanosy, a może rozrząd?

Załączam dźwięk nagranych stuków i proszę o pomoc.
https://voca.ro/19gKqhpfHd7P
benagi7707
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Lis 2023, 22:24

benagi7707 napisał(a):Po paru dniach użytkowania

czyli norma, ktoś zakatował i sprzedał :lol: wymieniałeś olej ? albo sprawdź bo może jest silikonu trochę w nim, albo inaczej mówiąc motodoktorek, albo był zalany właśnie i teraz wymieniałeś i wyszła wada

panewka wali aż miło, BTW : bardzo typowe jej objawy...tj. w okolicach 2-3 tys obr. właśnie napier.... a często na wolnych obrotach i bardzo wysokich nie.

lepiej nie gazuj tak tylko ściagnij miskę , odręć podpory korb i wszystko będzie jasne
może jeszcze nie jest obrócona

dlatego jak słyszę hasło BMW to mam odruch wymiotny, :lol: co drugi klient do mnie dzwoni i proponuję zamianę toyoty czy hondy czy mazdy za swoje zapyziałe ( zapewne )BWM brrrrrrrr :lol: oni chyba myślą że mój drugi faktultet to prawo? a w zasadzie motoprawo ? a ja jeszcze chce pożyć bezstresowo 10 lat dłużej :lol: :lol: oj nie ...ja nie wiem co duga bmw ma albo silnik zepsuty albo jest po 1-2- czy 3 wymianie lub naprawie silnika.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

18 Lis 2023, 22:53

No tak jak pisałem, że olej wymieniany i w oleju, jak i filtrze nic nie pływało. Teraz zalałem świeżą oliwę i dolałem ceramizer. W takim razie wygląda na to, że moje obawy się potwierdzają, no nic będzie trzeba samochód odstawić i w wolnej chwili zajrzeć.

A co do tych historii z BMW to też chciałbym wiedzieć dlaczego mentalność u właścicieli tych aut w większości jest jaka jest :? Bo te problemy to nie są tylko i wyłącznie jakieś wady fabryczne, a właśnie ładne dbalstwo sebixów i Janusz :ok:
benagi7707
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Lis 2023, 10:05

trochę masz racji a trochę nie

Teraz te nowe czy najnowsze BMW ze silnikiami szczególnie V8 zacierają się prawie każda... i to czasami przy przebiegach rzędu 50000km,W BMW skończyły się dobre silniki w 2000roku. Bardzo cieżko jest znaleźć jakiekolwiek BMW które pojeździ długo bezawaryjnie. Po prostu te czasy się skończyły,
Nie wspominając tego że jak się dorwie do takiego auta jakiś właśnie wspomniany sebix, na weekend poupala, pokatuje, poprzedrzewa, i wiecej napsuje niż naprawi ale liczy się fun. :mrgreen:

O tutaj kolega króry ściąga auta z USA ,szczególnie BMW 38:41 też to potwierdza.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




:lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Lis 2023, 16:21

Teraz pytanie, czy jest możliwość wymiany samych panewek normalnie od dołu zdejmując samą miskę? Czy jest to niemożliwe z jakiegoś względu i trzeba wyjmować silnik? Dostęp jest? Podpora wału nie stanowi problemu?
benagi7707
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Lis 2023, 18:25

Można wymienić panewki korbowodów od dołu, jest pare filmików na yt jak to robią
dodgecaliber1
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...

21 Lis 2023, 21:08

benagi7707 napisał(a):Teraz pytanie, czy jest możliwość wymiany samych panewek normalnie od dołu zdejmując samą miskę?

Przeważnie korbowodowe panewki daje się to zrobić...aczkolwiek to zależy od konkretnego silnika.
benagi7707 napisał(a):Czy jest to niemożliwe z jakiegoś względu i trzeba wyjmować silnik? Dostęp jest? Podpora wału nie stanowi problemu?


Pytanie jest takie czy jest jeszcze co wymieniać, bo jeżeli panewka jest obrócona i to pracowało jakiś czas to mogło uszkodzić czop wału tzn porysować go lub pozacierać ... no i wtedy trzeba wyciągać wał korbowy, nie wspominając że w oleju i w całym silniku jest pełno opiłków, w pompie oleju ...czasami się udaje wymienić na czas tylko panewki bo one się najzwyczajniej też zużywają , no ale tak jak mówię okaże się jak ściągniecie miskę i podporę korbowodów...panewki główne zazwyczaj nie da się wymieniać bez rozpołowienia silnika, ale w niektórych silnikach da radę też to zrobić , kwestia konkretnego silnika.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

10 Gru 2023, 00:27

Panewki wymienione i nastała cisza, żadna obrócona nie była. Wał korbowy cały. Problemem przy dostaniu się do panewek może być jedynie pompa oleju.
benagi7707
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Lut 2024, 12:58

U mnie też tak było, i wymiana pomogła
KacperT4
Początkujący
 
Posty: 73