Co zrobić, żeby porawić lepsze osiągi?

24 Lis 2007, 15:23

Pytanie tak jak w temacie, ale czy takie przeróbki są bezpieczne dla silnika?
Jeżeli komuś zależy na lepsze osiągi,ale by nie doszło do uszkodzenia silnika.

Pozdro :wink:
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Miejscowość: Pruszków

24 Lis 2007, 20:11

Jeśli nie wiesz co jest bezpieczne dla silnika to przeróbke zleć mechanikowi.
tomss20
tomss20
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: kraków

24 Lis 2007, 22:46

Zawsze jakieś większe przeróbki silnika w celu zwiększenia osiągów skracają jego żywotność. Z reguły jest tak że czym większe i bardziej skomplikowane modyfikacje tym bardziej można zmniejszyć żywotność jednostki napędowej, chodź nie zawsze się to sprawdza. Ale ważne jest też w jaki sposób wykonujemy te modyfikacje, czy np. ,,po łebkach'', jak najtańszym kosztem, omijając konieczną wymianę niektórych podzespołów na mocniejsze i trwalsze (np. ktoś zakłada turbo bez większych ingerencji w inne podzespoły, które z czasem narażone są na zniszczenie), czy jednak weźmiemy sie za konkretne modyfikacje i robimy to z głową, nie oszczędzając na tym.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

25 Lis 2007, 19:27

Dzięki za info :wink:

Pozdro
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Miejscowość: Pruszków

27 Lis 2007, 11:57

MOŻNA BY SIĘ ROZPISYWAĆ.ZALEŻY NA CZYM CI ZALEŻY.BO I ZE STRATAMI FINANSOWYMI TRZEBA SIĘ LICZYĆ.CZĘSTSZE AWARIE ITP.NAJLEPIEJ USTALIĆ ZE SZLIFIERZEM ZAKRES A PÓŹNIEJ JAKIŚ MECHANIK ROZBIERZE SZLIF ZROBI CACUSZKO I MECH ZŁOŻY.I GITARA.pozostaje strojenie
1wtl
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: POZNAŃ

18 Gru 2007, 14:16

ja mysle ze najlepiej ograniczyc sie do chipu, dobrych opon, moze byc shortshifter do skrzyni, twardsze zawieszenie +rozporki i hamulce i na dobry poczatek styka i silnik nie jest wysilony tak zebys musial montowac kute tloki korby itd i martwic sie o jego klopoty.a osiagi napewno sie poprawia o wiele.
"przyspieszenie to najlepszy sposób spędzenia czasu pomiędzy zakrętami"
HillClimbFanatic
Początkujący
 
Posty: 77

18 Gru 2007, 19:52

No wiesz, jeśli chcesz tuningować malucha to radzę swap silnika na jakiś 900 lub 1100 od Seicento. Widziałem też malca z silnikiem 1600 od jakiegoś autka ze wschodzu, nie pamiętam jakiego :) Musiał mieć przerobioną pokrywę silnika.
XwojtasX
Początkujący
 
Posty: 79

20 Gru 2007, 06:31

HillClimbFanatic napisał(a):ja mysle ze najlepiej ograniczyc sie do chipu, dobrych opon, moze byc shortshifter do skrzyni, twardsze zawieszenie +rozporki i hamulce i na dobry poczatek styka i silnik nie jest wysilony tak zebys musial montowac kute tloki korby itd i martwic sie o jego klopoty.a osiagi napewno sie poprawia o wiele.

Osiągi poprawią się o wiele? Przez twardszy zawias, rozpurki, dobre opony i lepsze hample? Bo w Twojej wypowiedzi widać jedynie chip co do poprawy osiągów....

Po za tym chip rewelacyjnego przyrostu nie przyniesie, zwłaszcza w wolnossących.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

20 Gru 2007, 11:20

no chyba to dotyczy osiagow realnych w kwesti przyspieszenia , prowadzenia itd nie chodzi tylko o osiagi silnika w dzisiejszych czasach nikt nie zwraca uwagi tylko na silnik.a jesli uwazasz ze samo twardsze zawieszenie rozporki i dobre gumy nie poprawia przyspieszenia to jestes w bledzie[trwarde zawieszenie to plynniejsze przyspieszenie,opony to przyczepnosc co daje wiele, rozporki sztywnosci nadwozia itd ].p.s short shifter do skrzyni -50% i juz masz duzo lepsze czasy bo zmiana biegow trwa krocej o polowe........pozdrawiam

p.s to tyle a grzebanie w silniku oprocz jakis prostych czynnosci w stylu chip itd nie nadwyrezajacych jednostki wymaga juz grzebania tez w bebechach czyli zakucie itp...
"przyspieszenie to najlepszy sposób spędzenia czasu pomiędzy zakrętami"
HillClimbFanatic
Początkujący
 
Posty: 77

22 Gru 2007, 17:09

Nie no jasne, że twardszy zawias, rozpórka, dobra opona itd. oprócz lepszego prowadzenia, wyczucia auta itd. wpływają na przyspieszenie. Wyluzuj, chodziło mi o Twoją wypowiedź, że osiągi po tych modyfikacjach poprawią się o wiele, poprostu to wiele troszke mi dziwnie zabrzmiało, tak jakoś równoznacznie jak efekt np. po zamontowaniu turba :lol:
:D
A co do short shiftera to racja przynosi efekty ale nie są one powalające, wystarczy poczytać w necie opinie na temat tego. Z resztą sam mam w swoim aucie short shifter :wink:
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

22 Gru 2007, 23:08

hehe nie no bez przesady "wiele" mialo na znaczeniu wiele bez zbytniego grzebania w silniku i wzmacnianiu jego elementow :) do turbo jasne ze daleka droga plus inne czary mary zeby dobre turbo dobrze pracowalo.a co do short shiftera to zaskoczyles mnie ze masz , fajna sprawa bardzo ciekawy jestem jak to realnie dziala jak bedziesz to daj znac co i jak poopowiadaj troche bo to dobry myk jest swoja droga skrocenie drogi jaka pokonuje lewarek :):)i raczej nie kosmicznie drogi:) popieram. :o
"przyspieszenie to najlepszy sposób spędzenia czasu pomiędzy zakrętami"
HillClimbFanatic
Początkujący
 
Posty: 77

24 Gru 2007, 08:43

Co do short shiftera to sprawa wygląda tak, że ja kupiłem autko i on był już zamontowany, więc nie mam za bardzo porównania efektu do wcześniejszej dźwigni bez tego urządząnka :wink: Ale w seryjnych widziałem że lewarek był dużo bardziej wysunięty do góry no i zapewne miał dłuższe skoki biegów.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

30 Gru 2007, 17:16

Witam.
Przeróbki lub wszelkie ulepszenia lepiej robic w profesionalnych warsztatach. Czesto dają gwarancje na swoje przeróbki. Radził bym nie korzystac z usług mało znanych warsztatów.
pozdro for all
michalp
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: Wołczyn

23 Sty 2008, 20:04

Jeśli zależy tobie na osiągach ( np. przyspieszenie, moc) to musisz liczyć się z kosztami. Najlepiej zacząć od silnika później przejść do napędu i zawieszenia. Na samym początku proponuje chip, a jeśli masz silnik diesel to jakąś ładną turbinę. następnie skrzynia biegów z krótkim przełożeniem. gdy zwiększysz moc silnika zajmij się sprzęgłem. ( seryjne szybko się zużyje przy zwiększonej mocy) do tego zawieszenie ( amortyzatory) i hamulce. ( czym większe tym leprze) bo bezpieczeństwo to podstawa ;-). jeśli już mówić o bezpieczeństwie to i opony a w zasadzie całe koła trzeba zmienić na szersze ( lepsza przyczepność) do tego profesjonalny układ wydechowy i samochód gotowy ( taki podstawowy tuning ;-) )
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

19 Lut 2008, 20:54

Jeśli masz lepszy wóz to dobrym rozwiązaniem jest podtlenek azotu (nitro).
Przy gorszych samochodach może to rozwalić silnik. Dobry jet także Chip Tuning, turbiny, stożkowy filtr powietrza i sportowy układ wydechowy. Felgi większe też nie zaszkodzą.
sebo2310
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: WPN