Coś mocniejszego 35 tyś. +\-

07 Lut 2020, 16:32

Przeglądałem oferty i akurat natrafiłem na to i tak myślę, że jak pisaliście, żeby nie trzymać się aut mniejszego segmentu więc teraz jest to już bez różnicy co do długości auta, jakoś przeboleję.
Bo też w końcu tak zawężę krąg, że nic nie kupię...
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

07 Lut 2020, 16:39

Odbyłeś jakieś jazdy próbne którymś autem z proponowanych? bo inaczej to zaraz dojdziemy do 10 stron
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1173
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2020, 16:59

Marcineko, tylko weź pod uwagę że ten Merc waży 1700 kg...jakieś 300 kg więcej niż A4 czy Mondeo wcześniej wspomniane więc i spalanie i osiągi nic lepsze nie będą a masz krowe z potężnym silnikiem i spore koszty.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 392
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Lut 2020, 18:20

Panowie, przecież ten temat jest czysto teoretyczny. Wypowiadanie się w nim nie ma sensu a kłótnie tym bardziej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5387
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2020, 18:45

Jeździłem W211 tylko w kombi, pod maską był diesel. Jeździłem również A6C6 w takim samym zestawieniu. A4 B5 w benzynie, wcześniej wspominanym Fordzie Mondeo MK4.
Nie jeździłem tylko Accordem.
O co ci chodzi Invi?
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

07 Lut 2020, 22:53

Invi napisał(a):I będziesz do niej lał 13-14 litrów benzyny na setkę?

Invi - nie interesuj się tym, ile ktoś będzie lał paliwa do baku. Jednego stać innego nie. Wybór należy do autora tematu nie do ciebie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16369
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator ET i szerokości felgi
    Porównywarka ET i szerokości felgi pozwoli wizualnie przedstawić różnice jakie wynikną po zmianie felg. Na tej podstawie jesteśmy w stanie sprawdzić jeszcze przed zakupem czy takie felgi nie będą nam wystawały ...
    Czy Honda Accord to dobra inwestycja?
    Decyzja o zakupie nowego auta dla wielu osób jest prawdziwą męczarnią. Bardzo duża oferta, bardzo dużo danych liczbowych, mnóstwo informacji. Jednak przyjrzyjmy się na przykładzie jednego z modeli Hondy jakie ...

  • 07 Lut 2020, 23:13

    MotoAlbercik napisał(a):Invi - nie interesuj się tym, ile ktoś będzie lał paliwa do baku. Jednego stać innego nie. Wybór należy do autora tematu nie do ciebie.


    A to ja mu auto kupuję czy co? Bo chyba nie rozumiesz istoty działania internetu - ludzie tutaj nikogo do niczego nie zmuszają.

    A zanim kolejny raz będziesz wszystkich zaszczycał swoimi wypowiedziami przejrzyj ze zrozumieniem posty autora tematu i sprawdź jakiego auta szuka i jak jego propozycja w owe wymagania się wpisuje.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5387
    Przebieg/rok: >50tys. km

    08 Lut 2020, 04:44

    A tam, 1400, 1700 czy 1800 kg masy nie ma znaczenia, jeśli pod maską jest odpowiednia ilość koni. Autor myśli o zmianie auta na nieco większe, szybsze, z możliwością montażu LPG... I pierwsze co mnie się nasuwa to, dlaczego szuka wśród A4 2.0 czy Accorda 2.4... a czemu nie zaszaleć i nie iść w M113 Mercedesa? Silnik pancerny, 5 litrów, na LPG w sam raz. Jak boi się kosztów pneumatyki itp w E klasie, to można szukać egzemplarza bez nich, ewentualnie było ostatnio kilka CLK 500 w których tego nie ma. Na LPG spalanie będzie znosne, a przy V8 zapomni o turbo.
    A jak nie, to Lexus GS430 MK2 - też solidna maszyna, niezawodna.

    Mieszczą się w budżecie spokojnie, i na pakiet startowy zostanie - to nie lata 90te, serwis takich silników to już nie jest egzotyka.

    Przy Twoim wzroście nie ma sensu pakować się w Civica TypeR, Golfa, A3, A4.. itd itd. Mam kumpla, ma gdzieś tyle wzrostu co ty, jeździ Focusem.. I cierpi..
    dandan86
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy: 01 01 2005
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Toyota Avensis
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Lut 2020, 11:01

    Chciałbym jeszcze troszeczkę odświeżyć temat, trafiłem na coś takiego:

    [link do Otomoto wygasł]

    Może być problem z częściami i z zakładaniem LPG?
    Czy w ogóle nie pchać się w takie coś, bo też nie każdy mechanik mi to ogarnie?
    marcineko
    Nowicjusz
     
    Posty: 34

    20 Lut 2020, 08:20

    Chciałbym jeszcze troszeczkę odświeżyć temat, trafiłem na coś takiego:
    [link do Olx wygasł]

    Może być problem z częściami i z zakładaniem LPG? Czy w ogóle nie pchać się w takie coś, bo też nie każdy mechanik mi to ogarnie?
    marcineko
    Nowicjusz
     
    Posty: 34

    20 Lut 2020, 10:39

    Mam kilku znajomych z dodgami i chryslerami i to już nie czasy komuny, żeby był problem z dostępnością części :)

    Nie mam pojęcia na ile SRT4 różni się częściami od zwykłego. JEśli jest nie wiele zmian to większość części będzie w kosztach standardowego europejczyka. To na co na pewno warto zwrócić uwagę to skrzynia biegów bo podobno nie należały do najbardziej udanych a to akurat jedna z tych rzeczy, która potrafi pociągnąć po kieszeni. Wystarczy spojrzeć na ceny uzywanych skrzyn na allegro. OStatnio znajomy w chevrolecie cruzie, który wydaje się europejskim lanosem miał problemy ze skrzynią i okazało się, ze akurat skrzynia nic wspolnego nie ma z oplem i koszt wyniosł ~4k




    Do standardowego 2,4 gaz bez problemu a srt4 wydaje mi się różni się tylko dołożoną turbiną wieć też nie powinno być problemu. Tym bardziej, ze to r4 więc gaz nie będzie drogi.

    Wersje przedliftowe tj. przed 2009 w środku mają dramat jeśli chodzi o plastiki. Z resztą taki urok tych budzetowych amerykancow. JEśli siedziałes w 300c to tu będziesz miał identyczny plastik w środku.

    Mam nadzieję, że ktoś bardziej obeznany w temacie tego modelu Ci coś pomoże.
    e0hater
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 31 10 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 I-VTEC
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    20 Lut 2020, 13:15

    Caliber jest to zbieranina różnych marek. Generalnie z serwisem nie będzie problemu a ceny są przystępne. Jedyne co może być denerwujące to że trafi się coś co jest dedykowane do tego auta tylko że wtedy trzeba mieć świadomość wykonanie większej ilości czynności do zdobycia tej części.
    Jest to fajna alternatywa dla zwykłych aut z EU tylko trzeba przymknąć oko na typowy dla aut z usa klimat wnętrza, prowadzenia itp. a może Ci się odwdzięczyć taniością... chociażby cała skrzynia manual getrag kosztuje w pl. 1,2k więc porównując to do wariantów europejskich jest śmiesznie tanio.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6944
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    20 Lut 2020, 14:45

    e0hater napisał(a):Mam kilku znajomych z dodgami i chryslerami i to już nie czasy komuny, żeby był problem z dostępnością części

    No cóż koleżanka z pracy szukała do Hondy Jazz czujnik ABS-u, oryginał dostępny tylko w aso.....na zamówienie 4 dni..za uwaga..800 zł
    zamienniki za 200 zł ze sklepu wciąż wywalały błąd na desce

    Także nie ma problemu z częściami tylko trzeba mieć gruby portfel i czasami 5 dni poczekać :)
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 392
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    20 Lut 2020, 14:55

    Bartolku a co ma piernik do wiatraka...a jak polaże Ci 2 polówki vw z 13r w których wypadły półksiężyce wału przy 50k.km.to co napiszesz...? A jak Ci podam kod silnika od polo który czymś się różnił od reszty polo i cena elementów wtrysku była x2 a dostępność zerowa...to co napiszesz? A zobacz oznaczenie silnika vw t5 2,0 pb...hmmm ten sam silnik co innych osobówkach grupy tylko że do golfa kosztuje używany 1k a do t5 7k...

    Czy to oznacza że będzie ciężko i drogo z takim polo albo t5???

    Zanim coś napiszesz to skorzystaj z google.

    Zerknij 1,6 fsi ozn. BAD ile kosztuje pompa wysokigo ciśnienia (wadliwa) a ile do innych 16 fsi. No i jaka jest dostępność.
    marcineko napisał(a):Chciałbym jeszcze troszeczkę odświeżyć temat, trafiłem na coś takiego:
    [link do Olx wygasł] ... 46ed404cc7


    A jak interesują Cie takie egzotyki to może coś z innej beczki... :D

    [link do Otomoto wygasł]
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6944
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    26 Lut 2020, 17:35

    Teraz dopiero zauważyłem szybki, że chyba edytowałeś post, bo nie widziałem tej pozycji. Tamten ,,egzotyk'' poszedł w 1 dzień.
    Ten Lancer nie jest czasem dość drogi w utrzymaniu?
    marcineko
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
     
    • Warto przeczytać