Czy kupic autko z automatyczna skrzynia bigow ??

09 Sie 2006, 22:58

grzestv napisał(a):
Kasik napisał(a):Grzesiu,Grzesiu,igrasz z ogniem :wink:

czemu :?: :D
tak powiedział mój znajomek z USA
Nie wywoluj wilka z lasu,bo znowu zacznie pisac dluuuuuugasne posty :wink:
Kasik
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 99
Miejscowość: Opolskie
0

09 Sie 2006, 23:03

upsssssssss :wink:
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam
0

10 Sie 2006, 01:38

kaccper napisał(a):ale ja nie chce innej skrzyni niz automatyczna ja nie umiem jezdzic na manualu wkurza mnie taka skrzynia zadnej przyjemnosci z jazdy nie ma tylko trzeba wajchowac tym drazkiem caly czas


===========Rygel=========>
to oczywiscie idiotyzm z tym wajchowaniem- skoro sie nie musi!Ale sa rozne upodobania,nawet wchodzenie na szczyty gor co to "sprawia" niektorym przyjemnosc!Wiec jak ktos lubi wymieniac czesto sprzegla ,przeguby,silniki itp- to niech sobie "wajchuje" ! Ty,jak widze,do nich nie nalezysz- wiec pozwole sobie na pomoc w znalezieniu czegos odpowiadajacego Twoim wymogom!! otoz:
---------------------------------------------------------------------------------
W najwyzszej polce sam. sportowych - takich prawdziwych,jak Aston Martin,Lamborgini,Ferrari itd skrzynia AT jest standardem.Choc dzis stosuje sie :"sportotronic" i jego odmiany - ( designe Mitsubishi) ktore sa AT - z mozliwoscia wlaczania manualnego biegow- i chyba juz trudno znalezc ze zwykla skrzynia tylko Manualna!? Nie wiem- nie interesuje sie tym - od 20-stu conajmniej lat a to co pisze sa to dane z Katalogu Samochodow Swiata/ Auto Motor und Sport- z roku 2006,a tam ogladajac sportowe figuruje AT 5-6 b.

W sfere takich udajacych "sportujace" czyli raczej z wygaldu bez specjalnej konstrukcji zapewniajacej przyspieszenia i hamowania oraz wybitnie swietne trzymanie sie drogi w drastycznie zlych warunkach drogowych przy duzych szybkosciach!
Otoz tu w ciagu minionych 10-ciu 15-tu lat wytworzyla sie ,jako konkurencja dla Mitsubishi EVO- takiego bolidu z silniczkiem 2 l. z turbodoladowaniem podwojnym klasa samochodow sportowych,a na niej rajdowych- wielu marek,gdzie najtansza choc juz nie ponad 300KM jest subaru Impreza WRX z 230 KM i podobne. a najwazniejsze,iz w tej klasie pojazdy wszystkie maja proporcjonalny naped AWD ,ktory choc konstrukcja opiera sie na zwyklym "chassie"pojazdu osobowego segmentu C/dzieki temu napedowi maja oni osiagi oraz trzymanie sie drogi nawet lepsze niz "Prawdziwe" sportowki!
Wsrod nich byl przez okolo 10 lat produkowany Mitsubishi 3000GT,Nissan 300ZX AWD a nawet Eclipse AWD turbo z tym samym silnikiem co Lancer ale z turbodoladowaniem pojedynczym wiec zaledwie cos ponad 220 KM..??

Zatem w tym przedziale powinienes sie rozgladac,a znajdziesz napewno i z AT- bo wiekszosc japcow na rynek amerykanski- ( ZWLASZCZA) produkuje pojazdy z AT! Takze sportowe i sportujace!
tu UWAGA!:

taki pojazd sportujacy czy wrecz "sportowy"- uzywany z przebiegiem okolo 100 tys km- bedzie juz odpowiednio zdezelowany- bo jaki zrywny by nie byl pojazd wiekszosc "rajdowcow" zawsze go jeszcze przekreca ./
wiec musisz sie liczyc z tym,ze by doprowadzic spowrotem do stanu idealnego= perfekcji jezdnej- trzeba bedzie wymienic wiele zuzytych elementow napedu,a takze droga turbine i inne!
Takie sam maja niskoprzekrojowe opony i duze kola,by zapewniac amx dobre trzymanie sie drogi,a to jest bardzo kosztowne! Coz kazdy :"sport" kosztuje,a samochodowy tym bardziej!
Po to mowie o turbo doladowaniu,gdyz tylko takie male silniki okolo 2 l moga osiagac przyspieszenia okolo 6 sek od 0-100km/g
bo od tego zaczyna sie samochod sportowy!
Inni musza nadrabiac swoja niewydolnosc silnikow pojemnoscia - wiec i klasa rosnie wraz z pojemnoscia i cena niewspolmiernie i najwyzej za 10-ciokrotnosc swoich 30 tu tys zl mozesz cos takiego znalezc!
Gdy taki np. Impreza WRX nowy kosztuje okolo 26 tys$ z AT! wiec i uzywany ow czy Eclipse turbo AWD lub inne znajdziesz za te 35 tys ZL!
One takze zuzywaja niewspolmiernie do wielkich silnikow znacznie mniej paliwa!
Rygel
Rygel-Prenumerator GP
 
0

10 Sie 2006, 02:13

Przyszlo mi na mysl chyba niezle porownanie M i AT.
To jest tak jak wjezdzanie na 20-ste pietro winda szybkobiezna =AT a wbieganie tam po schodach p.poz =M!

Nowoczesna skrzynia b. AT sama programuje sie do charakteru jazdy kierowcy. Takze nie ma "wolnego kola" wiec rowniez hamuje silnikiem ( mowie o danych dla np Hyundai sonata z roku 1992! Zatem w najwyzszych polkach sam sportowych czy luxusowych musi byc to jeszcze lepiej rozwiazywane!
Ponadto AT nie ma zadnych strat na zmiane biegow - co wazne jest szczegolnie na wyscigach i w czasei jazdy po miescie- stad taki sam pojazd z M i AT ma lepsze osiagi i znacznie nizsze zuzycie paliwa - w tych warunkach ,niz z M!

Mimo,iz mialem tylko sam z M ale juz w latach 70-tych poznalem pracujac w Automobil Club Polska pojazdy sportowe z AT-porche Carrera,mercedesy Stanislawa Zasady Jaguary itp bylu z AT i od chwili gdy zaczalem nimi jedzic na wlasny uzytek oczywiscie wole AT- zawsze! Choc z koniecznosci jezdze,czym sie da takze z wajchowka!
By z Ciebie nie drwili - powiem,iz samochody Formuly NASCAR w USA pedzace po biezni toru wyscigowego ponad 300 km/g oraz inne na zamknietych torach oprocz Formuly 1 maja takze tylko AT a takze naped niektorych jest AWD . Dzsiaj w prawdziwych sportowakch niektorych takze stosuje sie naped AWD- by wykorzystywac ich osiagi - przyspieszen i poprawic parametry jezdne!

Ps.
Najrzywniejszy pojazd sportowy ponizej 100 tys $ w Europie bez turbo jest Corvette z silnikiem chyba ponad 6 l ale ow jak i inne ma TYLKO AT!
Byl niedawno artykul opisujacy te samochody po polsku w samochodowym pismie Fakty Moto czy cus. patrz Motofakty -Forum!
Skrzynia M- anualna zwolna zanika . Wszystkie pojazdy nawet SUV powyzej polki Sredniej juz wogole z M nie wystepuja! Holota ,biedota i frajerzy moga lub musza sobie wajchowac jeszcze w klasie sredniej - gdzie bywa okolo 10% takich i w mniejszych!ten sam pojazd bez AT a tylko z M zwykle kosztuje okolo 1200$ mniej niz z AT!
np w klasie C ompact civic,corolla,lancer,sentra itp 95 % produkcji to pojazdy z AT!
te skrzynie przezywaja silniki!ale nie ameryckie ani tymbardziej europejskie!
Chocby naped AWD,AC ,Van i SUV itp. To co w USA jest standardem od dziesiecioleci w Europce jest nowoscia!!


Rygel
Rygel
 
0

10 Sie 2006, 10:29

Sz.P.Rygel
Pisze Pan logicznie i sensownie, jako doświadczony człowiek, ale pisząc tak dlugie posty, w których są obraźliwe wręcz określenia psuje Pan relacje między Panem, a forumowiczami i chyba większość forumowiczów się ze mną zgodzi.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska
0

10 Sie 2006, 18:33

Troche mi glupio,bo zapytalem sie tutaj tylko,jakie moglbym sobie kupic autko z automatem,a odpowiedzi niektorych troche sie rozszerzyly,ze tak powiem. P. Rygiel dzieki bardzo za odpowiedz,co prawda ja sie nie orietuje w samochodach i tycha danych jakie Pan przedstawil przynajmniej w wiekszosci,a to ze nieznam sie na autach to nie znaczy,ze jestem gorszy i autko sluzy mi poprostu do przemieszczania sie,choc nie powiem,lubie jezdzic i lubie wygodnie jezdzic tez zapytalem sie o tego automata

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
kaccper
 
0

10 Sie 2006, 18:35

a jeszcze co do tego podkrecania autka i w ogole to czy slyszliscie moze takie 5 litrow w automacie jak pieknie brzmi ??:):):poprostu poezja dal uszu ja z automata nie zrezygnuje bo lubie poprostu wygode
kaccper
 
0

10 Sie 2006, 19:25

kaccper napisał(a):troche mi glupio bo zapytalem sie tutaj tylko jakie mogl bym sobie kupic autko z automatem a odpowiedzi niektorych troche sie rozszerzyly ze tak powiem

Kolego Kaccper dlaczego Ci głupio, przecież nie miales na to wszystko zadnego wpływu, wręcz przeciwnie, chciałeś pogłębić swoją wiedzę, tak, że nie masz się czym przejmować :)
kaccper napisał(a):a to ze nieznam sie na autach to nie zaczy ze jestem gorszy i autko sluzy mi poprostu do przemiaszczania sie choc nie powiem lubie jezdzic i lubie wygodnie jezdzic tez zapytalem sie o tego automata

Pewnie, że nie znaczy, że jesteś gorszy, przecież każdy jest mocny w swojej dziedzinie :)
Pozdrawiam.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska
0

11 Sie 2006, 05:22

arek_89 napisał(a):Sz.P.Rygel
Pisze Pan logicznie i sensownie, jako doświadczony człowiek, ale pisząc tak dlugie posty, w których są obraźliwe wręcz określenia psuje Pan relacje między Panem, a forumowiczami i chyba większość forumowiczów się ze mną zgodzi.


================bur=============>
Nikogo osobiscie- personalnie nie obrazam gdyz do nikogo sie osobiscie nie zwracam!A jesli jakies ubzdrzenia nazywam glupota- to jedynie ogolnie - jako ,iz mam prawo ,jak kacper czy ktos inny miec swoje zdanie w materii samochod.gdyz ja nie kieruje sie uprzedzeniami czy :"podobaniami"-bo to nie licuje z maszyna a dotyczyc moze ladnej dupki conajwyzej- gdzie jednemu sie ona podoba a drugiemu nie- ale jak jedzie tego nie wiem ani ja- ani nikt inny,ktory sobie nie pojezdzil! Natomiast w samochodzie istotne sa walory techniczne- bo one decyduja o tym- jak to jedzie!bez wzgledu na "podobania"!

==============================================
Nie znam rynku sam w Europie ani w Pl a najwyzej z przegladania gieldowego uzywanych - z ogloszen i notowan cenowych- wiec na te tematy sie nie wtracam.Nie sugeruje tez marki a najwyzej mowie jakie sa dobre a jakie nie!
Wyjasniam conajwyzej sprawe- zasady generalnie- jak w temacie automat!Bo widze,ze ten Kacper nic o tym jeszcze nie wie!A na domiar nie ma to nic wspolnego z realiami performances,czy jakosci technicznej- ktora decyduje czesto nawet o zyciu!
Ryk silnika ,jego chod itp. to sa walory nieistotne w porownaniu z podstawowymi.
Dzis zreszta przy tak drogiej benzynie czlowieczek,ktory opowiada bajki,ze chce za 30 tys zl - czyli okolo 10 tys $ kupic sobie "sportowke"- sa wogole niedorzeczne a tym bardziej 5l pojemnosci!
Bo jesli by mial na to to kupilby sobie mustanga i to nowego- ktory zlopie 15 l/100km/h i nie zawracal by tutaj nikomu glowy!
A pisze tak wyczerpujaco- co niektorym sie tu nie podoba,gdyz kazde swoje twierdzenie UDOWADNIAM!
Mimo,iz nie interesuje sie :"sportowymi" gdyz nie lubie od dawana wogole jezdzic ani gniesc sie w ciasnych puchach i sam sluzy mi najwyzej do transportu ,ciagania lodzi -yachtu lub kampera oraz przewozu ladunkow orietuje sie w materii samochod- generalnie i swiatowo- wiec dziele sie swoja wiedza z Panem Kacprem i innymi.Ponadto jako uzytkownik automatow w conajmniej 25 wlasnych pojazdach nie mowiac o czyichs a takze ongis sportowych- wiem,ktore sa najlepsze a ktorych nalezy unikac!Bo mam obecnie takie ( choc nie sportowe)! I jezdze nimi na codzien - lub moje dzieci ,czy zona a samochody te ja obsluguje!!
Ponadto to,ze cos sie komus ;"podoba" nie upowaznia go ,do szydzenia z innego ktoremu sie to niepodoba- gdyz i jedno i drugie nie jest ani racjonalne ani logiczne- wiec nie moze byc miara ocen!
--------------------------------------------------------------------------------
KACPER choc jest mlody i niedoswiadczony ale i tak uwaza ze AT jest wygodne zwlaszcza w jezdzie miejskiej i to swiadczy o jego rozsadku !
==============================================
Moja corka 18 l choc potrafi wlaczac b. i czasem jedzie sam z M to i tak nie chce takiej transmisji a tylko Japcowy AT- gdyz wie jak jest to dogodne! Stara zona 56 l takze miala ze zwykla M samochodow wiele ale nie chce ich wiecej.Ja podobnie a nawet moi synowie! To jasne dlaczego!
Pojazd z ATnie ma nic gorszych osiagow. Nie pali wiecej paliwa i mozna koncentrowac sie na samej jezdzie,ruchu ect. Nie ma mowy by silnik przeciazyc,lub przekrecic w chwili paniki czy zdenerwowania ect. A ja wiem,ze AT takze chroni caly zespol napedowy!Poandto nie ma zadnych problemow z wymianami srzegla co 150 tys mil itp!
Zapewne w warunkach UE - gdzie to jest luxusem albo tandeta w malych sam i bardzo zawodne- jak do niedawna Air Conditioner, Van,SUV, turbina itp moje uwagi albo Kacpra przekonanie o funkcjonalnosci AT itp moze byc szokujace>


Rygel
Burus
burus
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: USA
0