Do 10 tys. - auto na codzienne dojazdy - min 50 km dziennie

13 Lip 2013, 19:13

Cześć!

Wygląda na to, że będę musiał wyprowadzić się z miasta i w związku z tym musiałbym dojeżdżać. W jedną stronę mam około 25 km, więc dziennie robiłbym co najmniej 50 km, z czego 6 km to droga powiatowa i przejazd przez centrum małej miejscowości (jedne światła), a pozostałe 19 km to droga o podwyższonej prędkości (110-120 km/h jest dopuszczalne). Korków nie ma na tym odcinku (nie licząc oczywiście nieprzewidzianych zdarzeń). Z finansami nie jest u mnie kolorowo, ale zakładam, że muszę wydać trochę więcej niż te np. 5 tysięcy, aby dostać samochód w dobrym stanie technicznym. Planuję na haku mieć przyczepiony bagażnik na rower, bo autem do centrum pakować się nie będę, a mam świetną miejscówkę, gdzie mogę je zaparkować. Z moich wymagań to na pewno wygodne fotele (zwłaszcza kierowcy :)), ponieważ w niektórych autach boli mnie kręgosłup (jestem trochę wyższy niż projektant przewidział) - dotychczas kubełkowe się świetnie sprawdzały. Mam 194 wzrostu, więc miejsce na nogi również musi być. W samochodzie chciałbym również mieć zamontowaną instalację LPG (żeby zredukować koszty dojazdów). Na trasie mam stację z orzełkiem, więc myślę, że paliwo gazowe byłoby dobrej jakości.

Bardzo podobają mi się SUVy, ale wiem, że nie będzie mnie stać na ich utrzymanie. W związku z tym rozglądam się za czymś mniejszym i jak na razie wśród moich faworytów są 2 modele Mercedesa - W124 i 190 (ze wskazaniem raczej na W124). Jest realne, aby wyhaczyć zadbany egzemplarz w tej cenie? Rozglądałbym się raczej za nim w Niemczech, bo tam są znacznie większe szanse, że trafię na lepszy stan. Lubię też Golfy 4, ale nie dość, że jest pełno zajeżdżonych, to jeszcze kradną je, a tego wolałbym z wiadomych względów uniknąć. Nie chciałbym również żadnego modelu spod znaczka Renault, Daewoo i Fiata, a auta klasy A i B odpadają, bo w niedalekiej przyszłości będę chciał otworzyć działalność gospodarczą i muszę mieć miejsce w bagażniku. Nie są to duże rzeczy, więc kombiak nie musi być, wystarczy sedan lub coupe.

Z wyposażenia obowiązkowego to jeszcze ABS i wspomaganie kierownicy. Będę chciał też mieć centralny zamek i el. szyby, ale mogę je zamontować we własnym zakresie. Nie zależy mi na klimie, więc nie musi jej być (oczywiście może, ale nie jest ona mi niezbędna).

Prawo jazdy mam od ponad 3 lat, jeżdzę regularnie, ale niestety nie miałem wcześniej ubezpieczenia na siebie, jestem też w grupie "najwyższego ryzyka", więc składka tania nie będzie.

Byłbym wdzięczny za wskazówki i opnie. Pozdrawiam.
Volt
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Szukam
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2013, 08:36

Dlaczego odrzucasz Renault,Daewoo i Fiata? Tylko nie mów że Ci sie nie podobają bo w to nie uwierze. W Twojej sytuacji świetnie sprawdziła by sie tutaj Daewoo Leganza (sporo miejsca w środku,tanie części,silniki dobrze znoszą lpg i na dobry egzemplarz musisz mieć 6-7tysięcy więc zostanie Ci jeszcze kaska na ubezpieczenie).
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Lip 2013, 20:25

Żaden Renault oraz Fiat mnie nie interesuje z roczników na które mnie stać. Miałem do czynienia z tymi markami i nie byłem zbyt zadowolony z użytkowania tych aut. Taka meganka byłaby nawet fajna, ale korozja to jest straszny problem. Leganzy nie rozpatrywałem wcześniej. Wyposażenie tych co podałeś jest bardzo interesujące, ale zastanawiam się jak wygląda kwestia awaryjności w tym aucie? Tanie części mają małe znaczenie jeśli samochód by się psuł niespodziewanie, wolę mieć coś pewnego. Dodatkowo niepokoi mnie dosyć mały bagażnik. W rodzinie mam głównie niemieckie auta i wolałbym też posiadać takie.
Volt
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Szukam
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2013, 07:38

Jak dbasz tak masz ale ogólnie Leganza nie nalezy do awaryjnych aut.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Lip 2013, 13:08

Tutaj mogę potwierdzić powyższa opinię,akurat co do awaryjności w Leganzie to nie ma się do czego przyczepić. Poza tym ich silnik bardzo dobrze znoszą lpg,wiec sama jazda wyniesie cię bardzo ekonomicznie,a wyposażenie jest na wysokim poziomie.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

26 Lip 2013, 14:11

Dzięki za opinie i pomoc. Mam jeszcze na oku trochę nowsze auta typu Skoda Octavia/VW Golf z silnikami 8V. Zobaczę każde z tych aut jak się prezentuje w rzeczywistości i czy prozaiczna pozycja za kierownicą jest wygodna. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale jakiś czas temu siedziałem we Vectrze B i niestety fotele nie są przystosowane na mój wzrost ;)

Pozdrawiam
Volt
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Szukam
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie podróżować z psem?
    Wyjeżdżając z psem należy zadbać o jego bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Jazda samochodem, przyspieszanie, hamowanie, głośna muzyka czy praca silnika, są dla naszego pupila bardzo stresujące. Pamiętajmy, że odpowiednie ...