Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 18:25

Witam wszystkich użytkowników forum.
Przymierzam się do zakupu samochodu do max. 9 tysięcy złotych (lepiej trochę mniej :) )
Bardzo zależy mi na niewielkim spalaniu i tanich częściach.
Będę jeździć głównie po trasie około 100km dziennie.
Czy biorąc pod uwagę ceny paliw można przejechać to 100km za 20 złotych :?: - Mówię tylko o kosztach paliwa.
Jakie autka polecacie w tej kwocie cenowej?
Myślałem nawet o takich jak seat arosa (diesel 1,7 sdi) lub jakiś inny na lpg?
Dzięki za pomoc:)
cave
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 09 Sty 2012, 18:05
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 18:53

sdi to 1.9 i możesz kupic np ibize z tym silnikiem za 9 tysięcy , tak samo skode octavie i zmiescisz sie w kasie i to najlepszy wybór

co do przejazdu za 20 zł ,,, da się vw lupo 3l , 1.2 TDI

w innym aucie raczej się nie da , może jeszcze priusem ale dużo eco drivingu , droga prosta z tendencja raczej z górki najlepiej :)

nawet LPG za 20 zł masz niewiele ponad 6 litrów więc może być CI cięzko spalic 6l LPG na 100 , co innego 6l oleju napędowego :)

masz generalnie 2-3 opcje

1. TDI 90 lub mniej koni 2.SDI 60+ koni 3. jakieś 1.4 LPG znowu np ibiza , albo honda , polo , coś w kazdym razie znajdziesz , ewentualnie cos z silnikiem 1.0 lub fiat punto 1.2 75 konny z LPG

nie wiem czy mam CI dac konkretne propozycje czy generalnie chcesz się dowiedzięć czy da sie przejechać 100 km za 20 zł
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Rejestracja: 25 Maj 2011, 18:46
Miejscowość: małopolska

Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 20:11

W sumie to chyba tylko Lupo 1,2 TDI sie zmiesci w 20zl, ale znowu budzet 9k zl i nie wiem czy kupisz Lupo za tyle co potem nie bedzie problemow sprawiac, musi miec przede wszystkim w 100% sprawna skrzynie biegow(tiptronic) bo jak ci cos sie w skrzyni posypie to masz 2-3kzl. W Lupo 1,2TDI nie ma manuala, tylko tiptronic jest.

I po miescie nie bedziesz mial i tak 20zl, a juz na pewno nie zima, ropa prawie 6zl, a nie ma szans ze zimny diesel ci spali ponizej 4l.

Benzyna + LPG tez po miescie sie srednio spisuje, a tym bardziej zima(latem 30stopni to nie problem 1 min i masz na gazie juz autko), bo musisz pare KM przejechac zeby ci sie instalacja na gaz przelaczyla.

A jeszcze innych bardzo ekonomicznych to Micra K11, nie wiem ile w niej diesel pali(1,5 czy 1,6, tylko jeden klekot tam jest), ale mozna sie rowniez polakomic na 1.0 lub 1,2 + LPG, spali na pewno mniej od Punto, Corsy i itp. Ale ten diesel znajac zycie spali ciut mniej od 1,9 TDI czy SDI, po miescie 5l bedziesz mial bankowo i to latem, a nie zima. Trasa moze, moze na 4l jest szansa, na pewno nie bedzie to 3l, jak to jest w przypadku Lupo 1,2 TDI.

Albo nawet Smarta w dieslu, czy benzynie(tylko ze Smart jest 2 osobowy i diesel ma jakies 40(pare)KM, ale buda jest bardzo lekko i jakos on do przodu jedzie :D). I smart to tez cos ala tiptronic, jak sie posypie co 2-3k zl naprawa. No i nie wiem czy za 9k zl diesla kupisz w ogole.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 20:41

generalnie obecnie jazda samochodem w miescie robiac odcinki po 10 km sprowadza sie do faktu ze znajomemu opel vectra b 1.8 pali 4l gazu na 100 km , bo reszta to benzyna ,,,

zamontowana tam instalacja brc nie zadowala się 30 stopniami do przełączenia na lpg :)

więc biorąc pod uwage spalanie samego gazu , polecam BRC :)

a na poważnie producenki np skoda kuszą że w miescie mozna poruszać sie tanio

czyli 40 zł na 100 km dla najmniejszego tsi , 36 zł przy octavi 1.6 LPG no i ponad 50 zł przy octavi bez lpg ,,, dlatego polecaja octavie z LPG

nie wiem czy widzisz ironie w mojej wypowiedzi ,,,
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Rejestracja: 25 Maj 2011, 18:46
Miejscowość: małopolska

Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 20:46

Jak juz kupi z LPG, to kazdy kilometr przejechany na LPG, to przejechany kilometr na paliwie tanszym prawie 2x, mozna tez szukac z instalacja II gen wtedy mozna nawet palic na gazie, kwestia ile silnik to wytrzyma, bo jednak rozruch na benzynie robic lepiej i te 30 sec na benzynie tez przejechac, szczegolnie zima.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

09 Sty 2012, 21:29

sekwencje np stag 300 plus również odpalisz na gazie ,,,

reduktor szybko padnie a raczej membrama , bo raczej zamarznie ,,,

aczkolwiek miał jezdzic w trasie więc większosc silników benzynowych 1.4 da rade zmiescic się w 25 złotych jesli nie będzie szaleć a bez lpg równiez mały 1.4 zamknie się w 34-36 zł , mowa o silnikach typu 1.4 z peugota 206

ale nadal nie rozumiem deko tematu , ostatnio widziałem napis na PKS'ie i za 80 kilometowy odcinek chcą 16 zł od osoby dorosłej , a my szukamy auta z podobnym wynikiem ,,,
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Rejestracja: 25 Maj 2011, 18:46
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic
    20 sierpnia 2012 o 6:00 rano, z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra Sedan, dając tym samym początek seryjnej produkcji piątego z modeli wytwarzanych obecnie w zakładzie. Elegancki sedan, w ...
    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...

  • Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

    09 Sty 2012, 21:52

    moze i nie w 20zl ale bardzo blisko bo znajomy w golfie 1.6 z lpg na trasie miesci sie w 8l lpg/100km przy jedzie do 100km/h czyli na gazie w 25zl/100 zmiescisz sie bez problemu co do benzyny to nawet w 1.4 czy 1.6 w 35zl/100 bedzie ciezko
    bioly21
    Zaawansowany
     
    Posty: 548
    Rejestracja: 03 Kwi 2011, 11:47
    Miejscowość: malopolska
    Prawo jazdy od: 17 08 2002
    Auto: Alfa159 , Civic VII

    Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

    09 Sty 2012, 21:57

    mi w nexi szło 10 litrów bp na 1000 km przejechanym na LPG czyli wychodzi 1 litr paliwa na 100 km tyle że moje przeciętne odległości to praca 2 km na zakupy 5 km do parku do Chorzowa 10 km czyli samochód dosyć często odpalałem na paliwie ale od razu przegazowałem powyzej 2 tyś obrotów i się przełanczał na LPG nexia paliła mi 10l lpg i 1l BP przy częstym odpalaniu tak jak wspomniałem
    marek1970
    Początkujący
     
    Posty: 56
    Rejestracja: 05 Sty 2012, 18:34
    Prawo jazdy od: 14 12 1988
    Auto: VW T4

    Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

    09 Sty 2012, 22:01

    10l LPG = 28-29 zł , w dyskusji miescimy się w 20 ale na powaznie nie wazne juz ,,, wiemy że ciezko zmiescic się w 20 , lista aut najbardziej przygotowana na takie spalania została podana ...
    x50sr
    Początkujący
     
    Posty: 244
    Rejestracja: 25 Maj 2011, 18:46
    Miejscowość: małopolska

    Re: Do max. 9 tys. PLN najtańszy w utrzymaniu

    28 Sty 2012, 11:41

    Według mnie to NIssan Micra . Mały , koszty eksploatacji są niskie..
    Kupisz go nawet za mniej niż 9 tyś. PLN :)
    Pozdrawiam SzoGun199
    SzoGun199
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 25 Sty 2012, 18:28
    Prawo jazdy od: 01 01 1998
    Auto: Audi 80
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50