Dylemat z autem dla masażysty - 5500zł

02 Gru 2014, 20:12

JSM napisał(a):jiGsaw, w takim razie co byś mi doradził bym kupił za te 6000 zł (na razie), na czym za te 3-5 lat nie stracę przy sprzedaży. I ile wg Ciebie bym miał przeznaczyć na e30?


Co prawda nie jestem jiGsaw ale miałem już 6 egzemplarzy e30 a właściwie 6 i 3/4 ;p
E30 to generalnie na chwile obecną ciężki temat. Od jakiś 2 lat nastała niesamowita moda na te samochody i ceny rosną z miesiąca na miesiąc. Właściciele e30 to przeważnie nie przypadkowe osoby. Znają się na e30, wiedzą co sprzedają. Często umieją zrobić użytek ze szpachla, żywicy i wszelkiej maści smolideł typu bitex :mrgreen:
O prawdziwą okazję w zakupie bardzo ciężko.
Żeby trafić na nie zgnite e30 to albo trzeba mieć ogromne szczeście albo kupić egzemlparz po remoncie blacharskim.
Często i gęsto te najładniejsze sztuki we względnie okazyjnych cenach to wyszpachlowane trupy.
Oczywiście zdarzają się okazję. Sam rok temu we wrześniu kupiłem zdrową e30 1.6 w 100% oryginalna, jeydnie drzwi z jednej strony pasażera i kierowcy były szpachlowane. Kupiłem ją za 3,5 tys :D sprzedałem po pół roku prawie 2x drożej nie wsadzając grosza w samochód.
Generalnie na względnie ładne ( nie idealne) e30 4 cyl. musisz wydać 6-8 tys, 6 cyl. to już moim zdaniem wydatek 8-13 tys. Za wymuskane egzemlparze trzeba dać duużo więcej.
Żeby kompleksowo ocenić stan podłogi musiał byś wyjąć wykładzinę, taka prawda.
Generalnie jeżeli chcesz kupić tańsze e30 to skup się na tym aby konstrukcja była w miarę zdrowa.Obadaj wszystkie kielichy czy nie pruchnieją, podłużnice, wnęki bagażnika, progi. Olać możesz błotkini, drzwi, maskę, klapę bo to idzie względnie tanio porobić.
Mechanicznie samochód bardzo tani w naprawie więc niewielkim kosztem idzie doprowadzić go do stanu używalności. Bardzo drogie są natomiast rarytasy w stylu nie poprzecierane fotele sportsitze a nawet halogeny nie popękane.
Masz do wydania 6 tys. więc celuj w e34. O ile o ładnym e30 w tym budżecie ciężko o tyle e34 spokojnie się znajdzie.
e34 nie miały tak ciężkiego życia jak e30, mają lepiej zabezpieczoną podłogę w stosunku do e30. Niestety w 90% e34 jest rdza na dołach drzwi ( wada konstrukcyjna tych cholernych listew dolnych, zbiera się woda) ale jest to do ogarnięcia.
Sam na wiosnę planuję sprzedaż e34 i poszukiwania ładnej e30, aż się boję jakie będą ceny do wiosny :o
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Gru 2014, 20:34

Patrząc na spalanie,BMW to strasznie paliwożerne samochody więc autorze zastanów się 2x czy będziesz w stanie wydać troche więcej na paliwo i mowa tu także o LPG które jest niestety coraz droższe :(
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Gru 2014, 20:59

mateo199214 napisał(a):Patrząc na spalanie,BMW to strasznie paliwożerne samochody więc autorze zastanów się 2x czy będziesz w stanie wydać troche więcej na paliwo i mowa tu także o LPG które jest niestety coraz droższe

Zapewniam Cie z doświadczenia, że nie jest źle :) e30 2.5 R6 byłem w stanie zejść w mieście na 12l-13l lpg :) obecnie duzo cięższym e34 mieszcze się w 14 l lpg w mieście.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Gru 2014, 21:01

Dla mnie to jest dalej dużo patrząc na spalanie mojej astry 8l LPG.
Powiedz mi Kirin,do ilu można mniej więcej zejść w silniku 2.0 150km w takim BMW?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Gru 2014, 21:15

Myślę, że spokojnie w max 15 l lpg w mieście idzie się zmieścić choć nie miałem nigdy tego silnika. Jestem fanem starszych jednostek 12 zaworowych.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Gru 2014, 21:33

Te samochody chyba jednak nie są dla mnie,bo ja należe do tej grupy ludzi która liczy każdy wydany grosz na paliwo.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe
    Architektura LifeDrive – nowy wygląd i kolorystyka nadwozia. Za sprawą języka stylistycznego opracowanego specjalnie na potrzeby modeli BMW i powstał projekt karoserii koncepcyjnego nadwozia coupe, która sygnalizuje ...
    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

02 Gru 2014, 21:36

mateo199214 napisał(a):Te samochody chyba jednak nie są dla mnie,bo ja należe do tej grupy ludzi która liczy każdy wydany grosz na paliwo.

To zdecydowanie nie są dla Ciebie :mrgreen: Wiem, że nie zawsze można bo realia w Polsce są jakie są ale trzeba wybierać, radość z jazdy albo ekonomia.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Gru 2014, 23:31

mateo - bez urazy, ale spalanie swojej astry to możesz porównywać do jakiegoś fiata punto, a nie do BMW, które w swojej klasie konkurencji pali najmniej. Poza tym 8 lpg to taka astra spali, ale przy delikatnej trasie gdzie BMW spali 9 lpg i już ta różnica jest śmieszna majac na uwadze różnicę w aucie.

Pamiętaj, że taki facet w 2.5 BMW będzie sobie dostojnie przyspieszał kręcąc silnik do 3.5 tysiąca popijając kawę i nawet nie zauważy, że odpadłeś obok kręcąc swojego opla do końca i wrzucając biegi ze zgrzytnięciem... A wtedy taki opel też spali odpowiednio więcej... Także uważaj do czego porównujesz spalanie, bo mogę CI zaraz udowodnić, że w Twojej klasie aut/osiągów to ten Opel Ci żłopie jak sto dwa.

JSM - chcesz wydać kilka groszy na auto, równowartość prawdopodobnie wkładu początkowego jeżeli to będzie BMW, a patrzysz na to ile straci na wartości za kilka lat? No bez jaj... jak ktoś chce kupić auto za 500 albo nawet 50 tysięcy to może o tym myśleć, ale Ty już nie masz z czego tracić można powiedzieć. A nawet jeżeli to ta strata będzie znikoma w całościowych kosztach utrzymania.

Jak ma być BMW to rozsądnie kupić E36 w tej cenie, ew. E34...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Gru 2014, 01:19

No luzik. Na ten moment z e30/e34/e36 znalazłem dwa:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Ewentualnie może jakąś 190?
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
JSM
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 27 07 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo 850
Silnik: 2.5 TDi 140 Km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Gru 2014, 07:22

Zarówno e36 jak i e34 wyglądają obiecująco. Myślę, że warto obejrzeć ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

03 Gru 2014, 09:23

Skoro tak ważna jest dla Ciebie ewentualna utrata wartości nie powinieneś olewać bardzo dobrej propozycji Konia:

Koniu napisał(a):Ale jeśli wchodzą w grę stare auta to nie stracisz na Sierce. Blacha wbrew pozorom nie jest taka zła. Teraz auto jest tanie ale za 2 lata myślę że będzie jak z e30, co miesiąc będzie drożeć.
[link do oferty na Olx wygasł] ... caa5191bc0
[link do oferty na Olx wygasł] ... caa5191bc0
[link do oferty na Olx wygasł] ... f292d7f4a7


Wiem, nie jest to tak "prestiżowa" propozycja jak BMW czy MB (chociaż według mnie trudno mówić o jakimkolwiek prestiżu w przypadku przeszło 20-letnich aut), ale wbrew pozorom Ford Sierra to naprawdę świetne i przy tym wymagające auto (napęd na tył, brak jakichkolwiek układów wspomagających kierowcę, lekki tył = potrafi dostarczyć sporo frajdy). Blacha dużo lepsza niż w Escorcie (ogólnie - zupełnie inna klasa samochodu), komfortowe zawieszenie (chociaż dla mnie to akurat minus), praktyczne wnętrze (5 osób może nią wygodnie podróżować, spory bagażnik) pomimo w zasadzie kompaktowych rozmiarów, niewielkie koszty utrzymania (silnik 2.0 DOHC niewiele pali przy dobrych osiągach), można znaleźć bardzo dobrze wyposażone egzemplarze, których wartość będzie z czasem rosła (już teraz widuje się w ogłoszeniach dopieszczone Sierki wystawione za kilkanaście i więcej tysięcy). Oczywiście E36 to też super propozycja, ale zanim znajdziesz ładny egzemplarz będziesz musiał obejrzeć wieeeele złomów.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

03 Gru 2014, 14:39

łysy30 napisał(a):Wiem, nie jest to tak "prestiżowa" propozycja jak BMW czy MB (chociaż według mnie trudno mówić o jakimkolwiek prestiżu w przypadku przeszło 20-letnich aut)

Uwierz, że klasyk utrzymany w oryginalnym stanie, z lśniącym lakierem i bez rdzy jest nie mniej prestiżowy od najnowszych odpowiedników, które są już tylko namiastką porządnych samochodów :mrgreen: Warunek to należyty stan bez agro udziwnień ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

03 Gru 2014, 15:14

kirin88 napisał(a):Uwierz, że klasyk utrzymany w oryginalnym stanie, z lśniącym lakierem i bez rdzy jest nie mniej prestiżowy od najnowszych odpowiedników, które są już tylko namiastką porządnych samochodów :mrgreen:


Nie no, jasne, super hiper zadbany klasyk cieszy oko dużo bardziej niż obecnie produkowane plastikowe samochody, ale mimo wszystko - jak sam dobrze wiesz - doprowadzenie do takiego stanu np. E30 nie będzie kosztowało tyle, co nabycie nowego (plastikowego) BMW z salonu. To jednak nieco inny rodzaj prestiżu - poza tym sądząc po budżecie autora raczej nie będzie zamierzał on specjalnie cackać się ze swoim nabytkiem :wink:
P.S. Nie, żebym był przeciwny klasykom - przeciwnie, sam chciałbym w dalekiej przyszłości takiego nabyć :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Gru 2014, 02:12

Całkiem żwawa dyskusja nam się zrobiła. Te 6000 zł to jest budżet początkowy na teraz. Jeżeli bym znalazł cudem e30 touringa z dobrą blachą i podłogą, a było by coś mechanicznego - wycieki, zawieszenie, układ hamulcowy, to takie rzeczy bym robił do stanu bezpiecznej używalności (gdzie patrząc po cenach to nie zwalają mnie z nóg). A z czasem bym zrobił lakier, może go dopakował jakimiś fotelami czy 4 elektrycznymi szybami... Wiem jedno - jeżeli teraz nie znajdę takiego nawet do remontu to już nigdy nie kupię. Bo za ten czas przyszły, np 3 lat będą za dziesiątki tysięcy.
Myślicie że to e34 z LPG będzie dobrą alternatywą? Czy jakiś jeszcze samochodzik mi doradźcie? poza sierrą.
JSM
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 27 07 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo 850
Silnik: 2.5 TDi 140 Km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

05 Gru 2014, 08:19

Jeśli już jesteśmy przy większych gabarytach to może Omega B?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012