Gęstość płynu chłodzącego a wody

23 Sie 2012, 11:39

Czy gestosc plynu chlodzacego jest wieksza od zwyklej wody ? Teraz jezdze na wodzie i wycieki mam minimalne wiec zastanawiam sie czy moze jak wymienie wode na plyn chlodzacy to wyciek moze ustac calkowicie ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Sie 2012, 21:10

Pytanie napisał(a):zastanawiam sie czy moze jak wymienie wode na plyn chlodzacy to wyciek moze ustac calkowicie ?

Powinien się niestety zwiększyć.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Sie 2012, 21:42

Chcesz powiedziec ze woda ma wieksza gestosc od plynu chlodzacego czy o cos innego chodzi ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

26 Sie 2012, 10:32

Napisałem ci jak jest w praktyce.
Poczytaj o właściwościach płynu chłodniczego to będziesz wiedział o co chodzi.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Sie 2012, 15:43

Wlej płyn chłodniczy i dodaj sobie np.uszczelniacz f-my Prestone albo jakiś inny,gwarantuję skuteczność,mój znajomy miał w T4 ubytek rzędu 1litra na 1000 km,po wlaniu środka, nie ma już żadnego ubytku płynu.Jezdżenie na samej wodzie destylowanej to niezbyt dobry pomysł(niska temp.wrzenia),korozja układu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8159
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Sie 2012, 14:50

Kupilem uszczelniacz do chlodnic technicqll http://technicoll.pl/index.php?lang=pl& ... php?id=65# bo jakiegos z k2 czy prestone nie mieli.

Zastanawia mnie jedna rzecz ktora jest w instrukcji "W niektórych typach układu chłodzenia wlew płynu chłodzącego znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym, gdzie nie ma jego obiegu. W takim przypadku nie wolno wsypywać preparatu wprost do zbiornika, gdyż może nastąpić miejscowe zżelowanie i zatkanie przewodów. Wówczas należy opróżnić układ chłodzący, rozpuścić uszczelniacz w zimnym płynie chłodzącym i tak powstałą mieszaniną napełnić chłodnice.".

Moj samochod to opel astra czyli normalnie to wsypuje do zbiornika po prawej stronie tam gdzie wlewam plyn chlodnicowy ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ocena wyglądu, niedomagania, uszkodzenia i problemy - świece zapłonowe
    Najczęściej występujące problemy ze świecami zapłonowymi. Wygląd używanej świecy może nam dużo powiedzieć o sprawności silnika i ewentualnych jego niedomaganiach których mogliśmy jeszcze nie zauważyć. Dlatego ważna ...
    Audi SQ5 TDI exclusive concept
    Audi SQ5 TDI, dzięki mocy 230 kW (313 KM), staje się najwytworniejszym modelem serii Q5 i równocześnie pierwszym w historii Audi modelem S z silnikiem diesla. Tę nową serię quattro GmbH cechuje nie tylko dynamika. ...

  • 29 Sie 2012, 10:52

    Miałem niestety przyjemność używania tego środka w postaci proszku, wsypałem mniej niż pół, co prawda nieszczelność chłodnicy zniknęła od ręki ale wymieniając płyn aż się za głowę złapałem jak zobaczyłem ile tego proszku krążyło sobie w układzie i spłynęło razem z płynem do wiadra, po prostu piasek na dnie, a kto wie ile jeszcze zostało. Wymieniłem dwa termostaty bo się zacinały z niewiadomych przyczyn a jak się okazało były proszkiem oblepione. Od tamtej pory nigdy więcej żadnych proszków dlatego szczerze nie radzę. No ale odpowiadając na Twoje pytanie - tak, rozgrzewasz auto tak aby był otwarty obieg na chłodnicę w pełni, wsypujesz proszek i czekasz jakieś 10-15 minut jeszcze na pracującym silniku lub po prostu jedziesz dalej.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2201
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    29 Sie 2012, 11:13

    Wszystkiego rodzaju te specyfiki do uszczelniania są dobre . Zalepią nawet dość dużą nieszczelność. Zalepić też potrafią na amen już dość mocno zanieczyszczoną chłodniczkę ogrzewania wnętrza pojazdu . Wnet będzie jesień i zima ..........
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3659
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Sie 2012, 11:20

    Przeciez w instrukcji pisze zeby robic na zimnym silniku "Zawartość opakowania wsypać do wlewu układu chłodzenia (silnik zimny), a następnie uruchomić silnik. Pozostawić uruchomiony silnik przez około 15 minut, aby pompa rozprowadziła preparat po całym układzie chłodzenia.".
    Moze zle zrobiles ze wczesniej rozgrzales auto i dlatego sie pozaklejalo to co nie trzeba ?
    Ja odmierze i wsypie 5 g tego proszku i jeszcze w tym samym dniu pojade do mechanika i wymienie wode na plyn chlodzacy zeby ten proszek nie krazyl za dlugo po calym ukladzie bo tez jakos specjalnie nie jestem przekonany co do niego.
    Pytanie
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    29 Sie 2012, 11:56

    Pytanie napisał(a):Moze zle zrobiles ze wczesniej rozgrzales auto i dlatego sie pozaklejalo to co nie trzeba ?


    Ja w swoim samochodzie tego nigdy nie stosowałem , nie stosuje i nie będę . Następstwa użycia zgodnie czy też nie z instrukcją , zdarzało mi się usuwać w autach klientów .To co napisałem wyżej odnosi się do ogólnej uwagi iż po użyciu tego czegoś możesz stracić całkowicie lub częściowo ogrzewanie wnętrza . Idzie zima więc szkoda by było .............Ktoś by powiedział - ogrzewanie teraz wyłączone więc płyn przez chłodniczkę nie przechodzi . A tu guzik .......... powszechnie nie są już stosowane zawory odcinające . Ciecz krąży nawet latem . Czy w środku ma być ciepło decydują o tym ustawienia klap.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3659
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Sie 2012, 14:47

    Przeciez w instrukcji pisze zeby robic na zimnym silniku "Zawartość opakowania wsypać do wlewu układu chłodzenia (silnik zimny), a następnie uruchomić silnik. Pozostawić uruchomiony silnik przez około 15 minut, aby pompa rozprowadziła preparat po całym układzie chłodzenia.".



    Domniemam że do mnie było to adresowane. Otóż przeczytaj to pomyśl jeszcze raz - prawidłowo działający silnik z prawidłowo działającym układem chłodzenia po 15 minutach pracy nawet na biegu jałowym temperaturę otwarcia termostatu osiągnie spokojnie, bynajmniej w moim przypadku tak było, benzynowy silnik większej pojemności dość szybko się nagrzewa. No cóż, ja Ci tylko piszę co się działo w moim przypadku, dwie wymiany płynu i za każdym razem proszek na dnie w wiaderku. Zrobisz jak zechcesz, Twoja kasa, Twoje auto, Twoja sprawa :)
    Tym bardziej wziąć pod uwagę powinieneś to co kolega Bonifacy pisze. Ma sporo racji tym bardziej, że chłodne poranki już niebawem przed nami. Pozdrawiam.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2201
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    31 Sie 2012, 22:48

    Nie,nie,nie,mnie nie chodzi o środek w postaci proszku,tego nigdy bym nie zastosował :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)