Golf 6 - temperatura, a załączenie wentylatora

30 Paź 2020, 20:24

Mam Golfa 6 z silnikiem 1.6 mpi o oznaczeniu BSE. Podejrzewam uszkodzony wentylator, szczególnie 1 bieg, bo 2 bieg działa, gdyż można go sprawdzić przez VCDS. Przy jakiej temperaturze powinien się włączyć wentylator ? Dzisiaj zostawiłem samochód na wolnych obrotach i monitorowałem temperaturę przez VCDS, doszedłem do 96 st. C i wentylator nawet nie ruszył. Po tym wyłączyłem silnik by czasem go nie przegrzać. Podczas jazdy temperatura na liczniku jest na 90 st. C i ani troszkę poza się nie wychyli.
lord07
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Golf 6
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lis 2020, 11:00

lord07 napisał(a):Dzisiaj zostawiłem samochód na wolnych obrotach i monitorowałem temperaturę przez VCDS, doszedłem do 96 st. C i wentylator nawet nie ruszył. Po tym wyłączyłem silnik by czasem go nie przegrzać.
Temperatura w układzie chłodzenia może sięgać nawet 110 stopni i wtedy wskazówka temperatury może się jeszcze utrzymywać na 90 stopni. Tu masz układ ciśnieniowy więc to trzeba wziąć pod uwagę. Przy temperaturze która osiągnąłeś mógł się nie włączyć nawet pierway bieg wentylatora nawet przy sprawnych dwóch biegach.

Jak masz VCDS to proponuję podczas jazdy monitorować temperaturę i wtedy zobaczysz jakie wartości osiąga.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

04 Lis 2020, 01:22

Rokiko napisał(a):Jak masz VCDS to proponuję podczas jazdy monitorować temperaturę i wtedy zobaczysz jakie wartości osiąga

Zrobiłem jak podpowiedziałeś. Podczas normalnej jazdy temperatura waha się między 89 a 92. Natomiast w korku to max 102 i jeśli właśnie dojdzie do tej temperatury to w krótkiej chwili spada na 94, czyli jakby wentylator działał.
lord07
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Golf 6
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Gru 2020, 13:04

Wygląda to tak jak by wszystko było raczej ok z układem. Ten spadek temperatury
lord07 napisał(a):Natomiast w korku to max 102 i jeśli właśnie dojdzie do tej temperatury to w krótkiej chwili spada na 94, czyli jakby wentylator działał.
Na pewno jest wymuszony włączonym wentylatorem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...