Golf III 1.6 55kw 95r pełny wtrysk problemy z obrotami

11 Lis 2009, 18:04

Witam ,mam problem z golfem III z 95roku silnik 1.6 55kw na pełnym wtrysku. występują wahania obrotów na wolnych obrotach co powoduje również gaśnięcie silnika na postoju i przy zatrzymywaniu na skrzyżowaniach ale tylko na ciepłym silniku,bo na zimnym jest ok tylko ze 3razy zdarzyło mi się że po odpaleniu wskoczył na 3tys. obrotów ale po dodaniu gazu wrócił do normy.Przepustnica wymyta i delikatnie się poprawiło(waha 700-900obrotów, przedtem było 600-800) ale elektromechanik powiedział że to prawdopodobnie wina STEROWNIKA MAGNETTI MANELLI i że najlepiej go wymienić(ok 600zł z pewnego żródła-tak mi powiedział). po podpięciu VAG wyskakuje błąd przepustnicy-ten mechanik mówi że właśnie komputer nie może pokazać swojego błędu i przerzuca to na przepustnice...dodatkowo spala mi 9l benzyny/10.5LPG(chyba trochę za duzo jak na ten silnik?). objawy które opisałem występują na benzynie i na LPG. Czy ktoś zna taki przypadek i może mi pomóc???
hubson164
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
  • 11 Lis 2009, 18:11

    ten sterownik jest od benzyna -gaz
    gibaj
     

    11 Lis 2009, 18:57

    nie tylko od benzyny od gazu mam drugi obok akumulatora
    hubson164
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

    11 Lis 2009, 20:00

    A co to znaczy na pełnym wtrysku?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    11 Lis 2009, 20:13

    no silnik posiada 4-punktowy wtrysk paliwa
    hubson164
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

    11 Lis 2009, 20:20

    piotr2273 napisał(a):A co to znaczy na pełnym wtrysku?
    w balona grasz :wink:
    gibaj
     

    12 Lis 2009, 11:00

    czy sprawdzałeś silnik krokowy, przewody i styki do niego, czujnik położenia przepustnicy?
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    12 Lis 2009, 13:45

    no wszystko wygląda w porządku...
    hubson164
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

    12 Lis 2009, 15:01

    Też stawiam na to co pisze Karlone,te objawy wskazują na usterkę układu regulacji biegu jałowego.Sterowniki się bardzo rzadko psują.Po co odrazu taki drogi kupować,przecież można go sprawdzić.Popytaj się tylko gdzie naprawiają i sprawdzają sterowniki.
    Sprawdzenie i wgranie nowej mapy ok 150 zł.(my tyle płaciliśmy koło Poznania,
    do Audi 98r.)
    A kanał obejściowy przepustnicy wyczyszczony?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    12 Lis 2009, 18:04

    tak wyczyszczony... jeszcze spróbuję podpiąć drugą przepustnice bo chyba załatwię od znajomego, i zobaczę co wtedy....może coś pomoże....
    hubson164
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki