Golf VI siada akumulator /notoryczny spadek napięcia spoczynkowego

26 Maj 2021, 15:49

Witam,
mam problem z akumulatorem (centra futura Ca640), kupiony w listopadzie 2018, od jakiegoś czasu nawet tak jak teraz gdy jest powiedzmy ciepło, temperatury na plus, siada napięcie.
Auto dość świeże - Golf VI 2011 rok/2,0 TDI
Nawet jak przejadę 200 km to trzyma 2-3 dni i szybko spada poniżej 12,5 a po tygodniu to i 12,2 potrafi pokazać, zimą to pewnie auta nie odpalę.
Auto jest w 100% seryjne, audio fabryczne, centralny/alarm taki jaki był, nikt tam nic nie robił.
Pytanie czy to aku siada tak z siebie czy coś bierze prąd?
Co zrobic? sprawdzić pobór? Czy naładować na razie na maxa w domu i zanieść do auta?
Ostatnio 1,5 tyg autem nie jechałem to był taki spadek napięcia że wywaliło na żółto kontrolkę wspomagania i ESP i przez 1 km jak jechałem to cały czas się świeciły po czym zgasły.
Czyli taka jakby usterka fikcyjna tych układów ale to jest związane ze spadkiem napięcia bo po podładowaniu już nic nie pokazuje przy rozruchu.
Jeremias
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Maj 2021, 10:16

Jeremias napisał(a):Co zrobic? sprawdzić pobór?

Innego rozsądnego wyjścia nie widzę...
Jeremias napisał(a):Pytanie czy to aku siada tak z siebie czy coś bierze prąd?

Albo jedno, albo drugie. Albo i jedno i drugie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17602
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2021, 11:04

Jeremias napisał(a):Co zrobic? sprawdzić pobór? Czy naładować na razie na maxa w domu i zanieść do auta?
Możesz zostawić akumulatora naładowany na 24h w garażu/domu i sprawdzić do jakiej wartości spadnie jego napięcie.

Tak się jeszcze zastanawiam czy sprawdzałeś napięcie ładowania bo może tu jest problem? Alternator po pewnym czasie wymaga regeneracji.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3493
Zdjęcia: 12

09 Cze 2021, 16:36

Ładowanie ok 14V czyli wg mnie ok, poza tym to świeże dość auto a nie Golf III z 95 :)
Ale czy to jest możliwe żeby taki akumulator tak sam z siebie tak szybko padł? :roll:
W internetach ktoś pisał że 8 lat mu służyła futura...

Także tu sa dwie opcje albo coś zabiera prąd albo aku siada...

MotoAlbercik napisał(a):Innego rozsądnego wyjścia nie widzę...
A np odczekać i po prostu kupić nowy i wtedy patrzeć? Czy nowy zawsze będzie trzymał nawet przy drobnym większym poborze prądu?
Jeremias
Nowicjusz
 
Posty: 17

09 Cze 2021, 16:51

Jeżeli coś w aucie "kradnie" prąd, to czy aku jest nowy, czy stary, to zawsze się rozładuje prędzej czy później, w zależności jaki prąd jest "kradziony". Im większy tym krócej aku wytrzyma bez ładowania.
Nie rozumiem jednak jaki jest problem z pomiarem prądu? Upłynęło tyle czasu, a ty dalej kombinujesz? Pomiar to zaledwie 5 minut roboty....
No i jest jeszcze jedno wyjście - za każdym razem jak zatrzymasz auto na dłużej ( np. na noc ) to odłączać aku, a rano podłączać....I tak można dość długo.....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17602
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2021, 14:51

Ok pobór prądu sprawdzony i jest ok 0.04A czyli chyba ok?
Przyniosłem raz jeszcze akumulator do podładowania i co zauważyłem po naładowniu jak jeszcze z 30 min czekałem na pełnym ładowaniu elektrolit najpierw bulgotał a ostatecznie zaczął skwierczeć jak napój gazowany, tak syczeć i szybko wyłączyłem z prostownika, to jest normalny objaw?
Nigdy takiego czegoś nie spotkałem, bo że bulgocze to wiem ale to skwierczenie co to oznacza?
Jeremias
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczny wyjazd z małym dzieckiem
    Lipiec i sierpień to okres nasilenia wypadków drogowych z udziałem dzieci, które najczęściej uczestniczą w tych zdarzeniach jako pasażerowie samochodów, a więc wskutek błędów dorosłych. Za kierownicą ...
    10 samochodów, które powinny stać się kabrioletami
    Są cięższe, bardziej skomplikowane i wymagają dodatkowej pielęgnacji. Ale odwdzięczają się stylem i bardziej bezpośrednimi wrażeniami z jazdy. Kabriolety mają coś w sobie. Jednak ich opracowanie jest dla producentów ...

  • 15 Cze 2021, 10:27

    Jeremias napisał(a):Ok pobór prądu sprawdzony i jest ok 0.04A czyli chyba ok?
    Ładowanie jest ok.
    Aku do wymiany. Albo go przeładowałeś albo masz uszkodzony prostownik ( jak jest automatyczny ).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17602
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Cze 2021, 23:44

    Ok wszystko jasne, ale mam teraz mały dylemat chce kupić nowy akumulator - niech by była tez Centra Futura i wydawało mi się że znam sposób na sprawdzenie wieku akumulatora ale ten który oglądałem do swojego auta ma dziwne symbole, wg instruktażu w sieci, kod powinien zaczynać się od cyfry a u mnie jakaś litera "D" czy ktoś wie jak poznac z którego roku jest ten akumulator czy to jakiś leżak czy świeży?

    Zdjęcie
    Jeremias
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    18 Cze 2021, 16:05

    Z datą produkcji aku nigdy nie dojdziesz porządku. Dlatego najlepiej jest kupować aku nie w marketach, ale w sklepach, które zajmują się tylko i wyłącznie wymianą aku. A jest tego dość sporo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17602
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000