Gwarancja FIAT Profesjonal

20 Sie 2020, 21:08

Witam.
Jakis rok temu kupiłem Fiat Talento 145 ECOJET 1.6 , z września 2018 rok. Samochód sprowadzony z Belgii z Europejska gwarancją 2 letnią i dodatkowo 3 lata maximum care .
kilka miesięcy temu nałapał błędów związanych z adblue, serwis w Kaliszu usunął błędy i dodatkowo zmienili język komunikatów na Polski-GWARANCYJNIE .
Dwa miesiące temu przy wymianie oleju mechanik stwierdził mocne pocenie sie silnika , wypływy oleju. Poinformowałem serwis w Stalowej Woli . Umówili mnie na Kampanię
(wymiana linek) oraz ocenę tych wycieków . Kampanię zrobiono-GWARANCYJNIE stwierdzono wycieki oleju z pod pokrywy silnika. Dokręcono śruby i kazano mi monitorować sytuację Wiem , że to jest usterka fabryczna tych silników i wymaga mocniejszego uszczelnienia . Dwa tygodnie temu umówiłem się w tym samym serwisie na przegląd i naprawę tej usterki , bo nie ustąpiła. W umówiony dzień poinformowano mnie , że napraw nie będzie , bo nie posiadam CERTYFIKATU przy ksiązce gwarancyjnej . Moje tłumaczenia , że Belgia , jak i zresztą 95% krajów nic takiego nie wydają jest zupełnie olewane . Pan Podsadecki z FCA upiera się za certyfikatem . Mam szereg maili z Fiat Belgia, iż takie coś u nich nie istnieje , a podstawą gwarancji jest system Fiat , w którym mój samochód istnieje jako gwarancyjny do 2023 roku. Brak mi już sił w walce z GŁUPOTĄ Polskiego FCA . Mam przedstawić nieistniejący dokument ..... Może ktos juz miał taki przypadek i mi cos podpowie zanim prawnik sie za to weżmie.
Pozdrawiam.
siury
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Sie 2020, 10:07

Skoro w Belgi takiego certyfikatu nie wystawiają poproś centralę Fiata w Polsce o wystawienie takiego certyfikatu tłumacząc tym, że nie możesz korzystać z gwarancji przez jego brak lub zaświadczenie (jakąś potwierdzoną informację) które przedstawi że nie jest on wymagany do serwisu w ramach gwarancji którego potrzebujesz.

Pytałeś z ciekawości w innym serwisie? U nas jest tak że czasami oddziały różnią się zasadami. Zależy do kogo należy dany serwis.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1447
Zdjęcia: 5

21 Sie 2020, 12:19

Pisałem i prosiłem juz może 30 razy . Zawsze kpiny sobie robią .
Nie interesuje ich , że taki certyfikat w Belgii nie istnieje. Mam go mieć i koniec tematu.. Żadnej pomocy , tylko zbywanie . Zatrudniłem tłumacza przysięgłego aby dzwonił w moim imieniu di Belgii. Nic nie wydadzą , bo nie ma takiego papierka . Opierają sie na systemie FCA i pytają czy w Polsce nie ma komputerów :) Co do FIAT Polska dam przykład , jeden z wielu , ale wszystkie podobne . Moje pytanie brzmiało : Co mam zrobić , jeżeli w Belgii nie wydają certyfikatów? Oto odpowiedź :
sprawa: 00509301

Dzień dobry.

Odpowiadając na zgłoszenie z dnia 17.08.2020 roku informujemy, że warunkiem skorzystania ze świadczeń gwarancyjnych jest przedstawienie w autoryzowanym serwisie kompletnej książki gwarancyjnej.
FCA POLAND S.A nie wystawiał ksiąski gwarancyjnej ani certyfikatu gwarancji i dlatego też nie jest możliwe wystawienie kopii tych dokumentów przez naszą służbę.
O kopię tych dokumentów należy zwrócić się bezpośrednio do sprzedawcy gdzie pojazd został sprzedany pierwszemu nabywcy.

Pozdrawiam.
Stanisław Podsadecki
Obsługa Klienta FCA POLAND S.A

ref:_00D0OsrV4._5000X2CORZl:ref
siury
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Sie 2020, 11:49

a nie lepiej kupić sobie uszczelkę i ją wymienić niż zatrudniać tłumaczy, prawników i pisać i dzwonić o takie bzdety po całej europie ?
Klientela widzę coraz lepsza jest.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1725
Miejscowość: małopolskie

22 Sie 2020, 14:44

Koszt to około 3000 zł . Ale nawet nie o to chodzi . Mam zrezygnować z 3 lat dodatkowej gwarancji , bo FCA Polska kiwa klientów ? Dziś jak to nazwałeś uszczelka , a następny klient co? Silnik? Umowa , to umowa . Gwarancja to rodzaj umowy. Nie odpuszczę nie tyle co dla siebie , ale bardziej dla zasady.
Map do nawigacji też mi nie mogli wgrać i odesłali do konkurencji, do Reno .
Tam bez problemu wgrali odpłatnie . Z tego co poczytałem , i co mówią na ciao Fiat mój przypadek nie jest odosobniony... Ale ja nie odpuszczę .
Może dla Ciebie to "bzdet" , ale dla mnie to poważna sprawa .
Pozdrawiam.
siury
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Sie 2020, 19:58

to co to za uszczelka za 3000zł ? platynowa ? :lol:
kupiłeś używkę z belgii to nie dziw się że wypinają pupkę na ciebie , używka to używka..jaka gwarancja po zakupie ? żadna.
dziwne też że i pytanie dlaczego roczny fiacik trafił do bananowej republiki tzn. polski :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1725
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Chinook 4×4 – kamper przepustką do przygody
    Kamper zbudowany na terenówce to marzenie wielu podróżników. Nie musi być nowy – wystarczy funkcjonalna aranżacja części mieszkalnej opartej na niezawodnym samochodzie, który poradzi sobie ...
    Kierowcy, jeździjcie ostrożnie w pobliżu szkół i przedszkoli!
    Po blisko półrocznej przerwie uczniowie wracają do stacjonarnej nauki, dlatego kierowcy muszą zachować szczególną ostrożność w pobliżu placówek oświatowych. Powinni być przygotowani na nagłe pojawienie ...

  • 22 Sie 2020, 20:52

    Zabierając głos trzeba wiedzieć na jaki tema się wypowiadamy....
    Kto pisał o uszczelce? Do wymiany jest pokrywa rozrządu wraz ze śrubami uszczelkami i uszczelniaczami. Tak twierdza z serwisów, nie jednego.
    Usterka jest fabryczna i wymaga poprawienia przez serwis.
    Część dalsza , samochód ma gwarancję do 20 września 2020 roku-podstawowa i dodatkowe 3 lata dokupione. Gwarancja Fiat obejmuje wszystkie kraje europy i dodatkowo jakieś tam, mało w tym temacie istotne.
    Znalazł się w pięknej POLSCE dlatego że została uszkodzona część blacharki tylnej co z warunkami gwarancji nie koliduje.
    Może i dla Ciebie jest to stary grat, dla mnie jest to dorobek dwuletniej ciężkiej pracy.......... I dlatego chciałbym mieć to za co zapłaciłem nie małe jak dla mnie pieniądze.
    Pozdrawiam
    siury
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Sie 2020, 21:04

    siury napisał(a):Zabierając głos trzeba wiedzieć na jaki tema się wypowiadamy....


    zakładając temat piszemy z czym jest konkretnie problem ,a nie że coś tam z uszczelnieniem

    siury napisał(a):stwierdzono wycieki oleju z pod pokrywy silnika. Dokręcono śruby i kazano mi monitorować sytuację Wiem , że to jest usterka fabryczna tych silników i wymaga mocniejszego uszczelnienia .


    siury napisał(a):Kto pisał o uszczelce? Do wymiany jest pokrywa rozrządu wraz ze śrubami uszczelkami i uszczelniaczami. Tak twierdza z serwisów, nie jednego.


    NIc nie pisałeś o pokrywie a teraz nagle pokrywa, za chwilę napiszesz że głowica jeszcze do wymiany :lol:

    siury napisał(a):Znalazł się w pięknej POLSCE dlatego że została uszkodzona część blacharki tylnej co z warunkami gwarancji nie koliduje.


    za chwilę okaże się że ta "część blacharki tylnej" to wstawka ćwiartki + prostowanie podłogi ///więc w belgii ma szkodę całkowitą bo inaczej by go tam naprawili i nie trafiłby na wschód.

    Chcemy gwarancję producenta kupujemy nowe w salonie a nie importowane ze szkodą całkowitą za 50% ceny nowego i jeszcze wymagania że ktoś ma dawać gwarancję.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1725
    Miejscowość: małopolskie

    23 Sie 2020, 04:44

    Samochód ma potwierdzoną gwarancję w Belgii , tylko Polska nie chce uznać , twierdząc , żę potrzebny jest certyfikat, ja nic nie twierdzę , nie jest to moja rola.Podłoga , ani dach nie zostały naruszone. Potwierdzałem w trzech serwisach. Nie miał szkody całkowitej . Uszkodzenia blacharskie tylko .
    Opinie co do napraw wydał serwis FIAT, TEN KTÓRY MI JUŻ GO NAPRAWIAŁ GWARANCYJNIE , A TERAZ IM SIĘ ODWIDZIAŁO.
    Nie sądziłem , że FCA mają takie podejście do klientów .
    Od początku szukali dziury w całym. Chcieli cesji do gwarancji , ja musiałem udowadniać , że nie jest taka potrzebna. Później zażądali zdjęć napraw tego samochodu, też im udowodniłem , że nie muszę takich posiadać . Na koniec ten nieszczęsny certyfikat .
    Podejście Fiata do tego jest bardzo irytujące , tym bardziej , iż jest to wada fabryczna . Napewno tego nie odpuszczę i będę z tym walczył...
    siury
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    28 Sie 2020, 09:23

    Ja proponuję poszukać w okolicy prawnika, który zajmuje się takimi rzeczami. Myślę, że bez pomocy prawnej nic nie zdziałasz. Będą cię olewać i co chwila szukać innego powodu, żeby ci auta nie naprawić.
    Jeżeli towar jest niezgodny z umową, to należy go naprawić lub wymienić na nowy lub nawet zwrócić gotówkę, jeżeli towar jest nienaprawialny lub już go nie ma. Itd itd. Nie jest ważne czy to samochód, czy pralka czy telewizor czy jakiś mikser. Ja bym się nie zastanawiał i skorzystał z pomocy prawnika. Niech wysyła odpowiednie pismo z odpowiednimi artykułami do ASO i tyle.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16769
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Sie 2020, 08:47

    Już się prawnik tym zajmuje .
    Ja ze swojej strony postaram się to jak najmocniej nagłośnić . Nawet napisałem do kilku redakcji . Brat działa w biznesie muzycznym i ma bardzo duże znajomości w telewizjach, już zapowiedział , że mi pomoże.
    Tylko mocno mnie dziwi podejście FCA Polska, wydaje mi się , że więcej na tym stracą niż przyznanie się do błędu i naprawę mojego auta.
    Pozdrawiam.
    siury
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
     
    • Warto przeczytać