Hamulce i felga się grzeją po wymianie opon

18 Maj 2019, 15:33

Witam,

Wczoraj wymieniłem opony (w warsztacie dedykowanym), po powrocie do domu zauważyłem że jedną felgę prawie nie da się dotknąć (b. gorąca). Opona też była ciepliejsza niż inne. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła, sprawdziłem tarczę hamulcową - na grzejącem się kole zdecydowanie cieplejsza niż na pozostałych. Parę tygodni temu przejechałem za jednym razem ponad 400 km i nie było takiego problemu. Nie mam 100% pewności, ale podejrzewam że w warsztacie coś popsuli. Mam aluminiowe felgi. Czy przy wymianie opon można spowodować taką sytuację? W poniedziałek będę kontaktować się z warsztatem i poprosiłbym o wskazówki. Ja niestety nie jestem w tym temacie obeznany bo jeszcze nie miałem podobnych problemów.
jw2504
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Maj 2019, 17:55

jw2504 napisał(a):Czy przy wymianie opon można spowodować taką sytuację?
Nie da rady.... poprostu zbieg okoliczności, w tej chwili ciężko zgadywać co jest nie tak czy zacisk stoi czy wężyk elastyczny czy może serwo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Maj 2019, 19:10

Przed wymianą opon było wszystko w porządku ??
Stawiam że zacisk ci nie odbija od hamulca i obciera
Adiq94
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Maj 2019, 20:24

Adiq94 napisał(a):Przed wymianą opon było wszystko w porządku ??


Przed wymianą nie zauważyłem żeby żadna z felg się przegrzewała. Dotykałem wszystkie opony/felgi przed samą wymianą jak przyjechałem na warsztat.

Adiq94 napisał(a): Stawiam że zacisk ci nie odbija od hamulca i obciera


Nie przyglądałem się szczegółowo, ale jak na samochód jest jeszcze na gwarancji to samodzielnie tam bym obawiał się włazić.

Kao napisał(a):Nie da rady.... poprostu zbieg okoliczności, w tej chwili ciężko zgadywać co jest nie tak czy zacisk stoi czy wężyk elastyczny czy może serwo.


Samochód ma dopiero rok, byłby to naprawdę dziwny zbieg okoliczności. To jest Mondeo jakby to mogło mieć znaczenie.

Czy źle wyważone koło może być przyczyną? Nie rzuciło mi się w uszy żeby coś stukało, ale jak pisałem - w sprawach technicznych jestem dopiero początkujący.
jw2504
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Maj 2019, 20:50

jw2504 napisał(a):Czy źle wyważone koło może być przyczyną?

Nie sądzę żeby to było źle wyważone koło bo by cię ściągało na tą stronę gdzie masz problem, a tak zapytam to ci się przód grzeje czy tył ??

Podczas jazdy weź puść kierownice i hamuj gwałtownie jeżeli będzie cię ściągało na tą stronę gdzie koło się grzeje stawiam że zaciski od hamulca nie odbijają prawidłowo, nikt nie musiał tam grzebać żeby taka awaria nastąpiła, mogło samoistnie się przy blokować i sprężynka która tam jest nie odbija prawidłowo zacisku hamulca, ale tak jak pytam czy to tylko czy przód, bo jeżeli tył to też mogą być zaciski od hamulca ręcznego.
Adiq94
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2019, 10:39

Najwyraźniej moja poprzednia odpowiedź nie została wysłana - chodzi o przód/lewo
jw2504
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Maj 2019, 12:39

Niestety trzeba do mechanika weryfikować, tak jak mówiłem opony czy ich montaż jak i wyważanie nie ma nic wspólnego z hamulcami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Maj 2019, 15:29

jw2504 napisał(a):Najwyraźniej moja poprzednia odpowiedź nie została wysłana - chodzi o przód/lewo

No to stawiam na bank na zacisk, nie odbija ci prawidłowo, udaj się do mechanika on sprawdzi ten problem.
Adiq94
Nowicjusz
 
Posty: 5

21 Maj 2019, 12:35

Sprawdź jeszcze czy samochód ma lekkość toczenia i nie ma wrażenie że coś go trzyma, możesz wrzucić na luz i lekko pchnąć auto do przodu lub tyłu zobaczysz jak to wygląda z jego toczeniem.

Czasem od pyłu z okładzin który gromadzi się w prowadnicy klocka potrafi się on lekko kleszczyć blokować co może powodować grzanie tarczy jak i całego koła. W takich przypadkach może pomóc dokładne mycie felg i zaciska pod ciśnieniem np. na myjni.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Maj 2019, 15:56

Cichy77 napisał(a): możesz wrzucić na luz i lekko pchnąć auto do przodu lub tyłu zobaczysz jak to wygląda z jego toczeniem.
Bardziej proste i skuteczne-podnieść przód do gory i zakręcic kazdym z kół.Mysle ze efekt bedziej bardziej skuteczny...
Ps.Nic nie stoi na przeszkodzie zeby podjechac na SKP i sprawdzic opory toczenia.Wszystko bedzie widac jak na "patelni"... :D
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Maj 2019, 16:55

Dzięki wszystkim za porady!
jw2504
Nowicjusz
 
Posty: 4