Hyundai i30 2010r. Ciągle świecąca kontrolka EPS i brak wspomagania

06 Sty 2023, 16:14

Witam , nowy rok i zaczynam tracić wiarę w ten mój samochód. Dzisiaj jeździłem samochodem ok 30 km , w trakcie jazdy sygnalizacja LPG powiadomiła o braku gazu , przy przełączeniu na benzynę lekko szarpnęło ale dojechałem do stacji ok. Po tankowaniu odpalam silnik , kierownica chodzi bardzo ciężko , świeci kontrolka EPS. Na parkingu pod blokiem na zgaszonym silniku kręciłem kierownicą do oporu , kontrolka chwilowo zgasła wspomaganie działało po czym coś kliknęło i świeci się EPS , brak wspomagania. Sprawdziłem bezpieczniki kabina i komora silnika wszystko ok. Płynu w pojemniczku wspomagania nie brakuje. Obecnie EPS świeci ciągle ,żadne manewry kierownicą nie pomagają. Pomocy.
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

06 Sty 2023, 18:45

Należy najpierw sprawdzić jaki pojawił się błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2023, 23:51

no tak , udam się gdzieś aby , zdiagnozowali na komputerze.
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Sty 2023, 01:28

Jesteś pewny, że masz wspomaganie hydrauliczne? Nie ma w tym modelu czasem wspomagania elektrycznego kierownicy?

Z akumulatorem nie masz problemów?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9752
Zdjęcia: 34

07 Sty 2023, 13:10

Jest tam wspomaganie elektryczne, ale do elektrycznego też jest potrzebny płyn i jest na niego osobny, taki malutki zbiorniczek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2023, 18:58

MotoAlbercik napisał(a):Jest tam wspomaganie elektryczne, ale do elektrycznego też jest potrzebny płyn i jest na niego osobny, taki malutki zbiorniczek.
Jak jest elektryczne ( nie mylić z elektrohydraulicznym ) to po co płyn :shock: A ten malutki zbiorniczek to gdzie pod maską ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4720
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2023, 12:45

bonifacy napisał(a):Jak jest elektryczne ( nie mylić z elektrohydraulicznym ) to po co płyn :shock:

Pewnie po to, żeby to wspomaganie działało :D
bonifacy napisał(a):A ten malutki zbiorniczek to gdzie pod maską ?

Hmmm, musiałbyś poszukać...
Bonifacy - każdy stara się jakoś pomóc. Więc jak chcesz to pomagaj, ale nie wyszukuj w odpowiedziach sensacji, które pozwolą ci na satysfakcję :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2023, 17:53

Jestem po komputerze. Tutaj jest wspomaganie elektryczne nie ma żadnego płynu. Na komputerze wykazało trzy błędy
C1604 -błąd sprzętowy ECM
C1611- CAN czas przerwy EMS( system zarządzania silnikiem)
C2400- silnik
takie wskazanie na ekranie komputera.
Majster skasował błędy , zrobił jakąś kalibrację i jest ok.
Pytanie co było powodem i czy to się nie powtórzy. Akumulator ma z 7 lat , auto odpala bez problemu. Ale może to od akumulatora ,jak sugerował kolega powyżej.
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Sty 2023, 18:27

andrzejgp napisał(a):Akumulator ma z 7 lat , auto odpala bez problemu. Ale może to od akumulatora ,jak sugerował kolega powyżej
No to sporo, pytanie jakie trzyma napięcie spoczynkowe? Tu trzeba by było pomierzyć.
andrzejgp napisał(a):Pytanie co było powodem i czy to się nie powtórzy
Ciężko powiedzieć, najlepiej zapisać sobie te błędy i obserwować czy wrócą ponownie. Dodatkowo zwróć uwagę czy nie pojawią się jakieś problemy z akumulatorem typu spadek napięcia lub coś w tym stylu.

andrzejgp napisał(a):C2400- silnik
Tu masz opis kody/obdii/10059-c2400/ to awaria silnika elektrycznego wspomagania lub jakaś przerwa w obwodzie.
andrzejgp napisał(a):C1611- CAN czas przerwy EMS( system zarządzania silnikiem)
Tu masz info o problemie z komunikacją kody/obdii/10060-c1611/
andrzejgp napisał(a):C1604 -błąd sprzętowy ECM
Dokładnie i tu masz pokazane po kolei co i jak

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Z tego co zrozumiałem to wymiana modułu pomogła rozwiązać problem.

Generalnie musisz zwrócić uwagę na to czy błędy wrócą i jakie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9752
Zdjęcia: 34

09 Sty 2023, 18:56

Rokiko dziękuję . Nic nie było wymieniane , po prostu skasował błędy i zrobił kalibrację lub to inne słowo. W każdym razie był komunikat kalibracja zakończona sukcesem . Chyba kupie nowy akumulator , a tu będę obserwował.
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Sty 2023, 10:16

andrzejgp napisał(a):Płynu w pojemniczku wspomagania nie brakuje.

andrzejgp napisał(a):Tutaj jest wspomaganie elektryczne nie ma żadnego płynu.

:?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Mar 2023, 14:28

Wracam ponownie , zdecydowałem się na regenerację kolumny kierownicy. Po regeneracji a nie kosztowała mało , przejechałem może ze 100 km i zaświeciła się kontrolka EPS .Po zgaszeniu silnika kontrolka gasła i wspomaganie działało , lecz po ok tygodniu wspomaganie siadło i kontrolka świeciła już stale. Z racji otrzymanej gwarancji na regenerację , kolumna została ponownie wymontowana i wysłana do poprawki. Wczoraj odebrałem samochód a dzisiaj po przejechaniu kilkunastu kilometrów i kilku głębszych skrętach EPS się zaświecił , po zgaszeniu silnika i odpaleniu kontrolka zgasła wspomaganie działa. Obawiam się ,że będzie jak poprzednio i za tydzień wszystko padnie. Regenerujący oświadczył ,że silnik wspomagania jest w porządku a znalazł jakieś tam zimne luty i poprawił. Aha błędy gdy padła po regeneracji były identyczne jak wyżej. Teraz pytanie postanowiłem kupić nową kolumnę ale to się szuka jakoś po nr VIN aby pasowała . Czy ktoś jest w stanie pomóc jak znaleźć taką część .
VIN TMADB51CAAJ088660
Hunday i 30 rok produkcji 2010
1396,00 cm 3 , 77 kW
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Mar 2023, 14:46

Hmmm , zasugerowano mi jeszcze , że problemem może nie być kolumna kierownicy a samo elektryczne sterowanie czujnikami czyli coś w komputerze. Czy jest taka możliwość , jest jakaś ewentualność aby sprawdzić sam komputer , jeśli tak to gdzie lub jakie warsztaty tym się zajmują .
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Mar 2023, 16:02

andrzejgp napisał(a):Aha błędy gdy padła po regeneracji były identyczne jak wyżej.
Instalacja poza wymienionym elementem była przejrzana? Kalibracja czujnika kąta skrętu zrobiona po wymianie i wszystko bez problemów aż do czasu dłuższej jazdy?

andrzejgp napisał(a):Po regeneracji a nie kosztowała mało , przejechałem może ze 100 km i zaświeciła się kontrolka EPS
Masz gwarancję więc Ja bym uderzał do tej firmy tym bardziej, że błędy po regeneracji są te same i generalnie nic się nie zmieniło. Regenerowałeś w jakimś sprawdzonym serwisie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9752
Zdjęcia: 34

10 Mar 2023, 17:05

Co masz na myśli czy instalacja przejrzana ? Czy poza kalibracją należy przejrzeć coś jeszcze ? Co do kalibracji to na pewno była zrobiona po wstawieniu kolumny po regeneracji. Sęk w tym ,że po pierwszej regeneracji gdy ponownie wspomaganie siadło kolumna była wyjęta i drugi raz oddana do poprawy .Wczoraj odebrałem auto a dzisiaj gdy parkowałem po głębszym skręcie EPS się zaświecił .Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko ok. Kolumna nie była regenerowana przez mechanika tylko wyjęta i przekazana specjaliście. Mechanik stwierdził ,że w kółko nie będzie demontował i montował kolumny , tak ,że słabo to wygląda. Osobiście pomyślałem o nowej i mam święty spokój. Jedno mnie dręczy czy to przypadkiem nie jest problem ze sterowaniem ze strony komputera , dla mnie to czarna magia.
andrzejgp
Nowicjusz
 
Posty: 10