Jakie auto 4x4 kupić

25 Lis 2010, 15:45

No to jak w końcu, jeśli są warunki przejściowe, kawałek mokrego czarnego, kawałek brei śnieżnej, kawałek zaśnieżonej drog i można jechać sobie np grand vitarą cze pajero ze skrzynią ES bez obaw o uszkodzenie napędu na odcinkach mniej luźnych, nie ma ryzyka ? Nie mówię o jeździe po suchym asfalcie 4x4 ale po takiej właśnie "zmiennej" drodze, śmigam po ośnieżonej drodze bocznej, potem kawałek mokrego asfaltu na głównej i można jechać bez dyfra śmiało ?
Angelod
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Lubin

25 Lis 2010, 16:02

oj wiesz o co chodziło pisane w przelocie :mrgreen:
Angelod, oczywiście że można :wink:
trzeba tylko wajchować reduktorem jadąc prosto :wink: jeśli jest uślizg to spokojnie możesz popychać po drodze z napędem 4x4, ważne tylko aby sprzęgiełka (jeśli takowe są) były zapięte,
załóżmy startujesz z pod domu masz śnieg i breje zapinasz 4x4 pycisz do drogi, tam na przykład jest sucho, zapinasz 4x2 a jak wpadasz na gorzej odśnieżoną bądź mokrą drogę to zapinasz z powrotem 4x4
jak jedziesz prosto wciskasz sprzęgło wajcha z 4x2 na 4x4 i tyle, warunek sprzęgiełka muszą być zapięte i samochód poruszać się na wprost a nie po łuku)

BTW nowsza GV ma centralny dyfer :wink: Vitara nie ma
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Gru 2010, 09:49

a jak wyjeżdża spod domu na wstecznym? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

01 Gru 2010, 10:37

a co na wstecznym 4x4 Ci nie działa?? :mrgreen:
jeśli na włączonym 4x4 przy cofaniu rozpinają Ci się sprzęgi to masz zdupcone :mrgreen: i czym prędzej trzeba zmienić je na manuale :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Gru 2010, 11:50

lub stałe zabieraki :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2010, 13:12

ale ale :mrgreen:
żeby zapiąć 4x4 na automatach trzeba przejechać kawałek do przodu. cofając, nie włączy Ci się przód i możesz się zakopać na podjeździe :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sportowe Volvo V40 R-Design
    Volvo do swojej oferty wprowadziło sportową wersję, prestiżowego, pięciomiejscowego hatchbacka Volvo V40 R-Design. Auto jest dostępne w salonach z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz trzema wersjami benzynowi. Cena modelu ...
    SSC Tuatara - amerykański supercar
    SSC Tuatara to amerykański supercar produkowany przez SSC North America. Ten samochód jest uważany za jednego z najszybszych i najpotężniejszych na świecie. SSC Tuatara wyposażony jest w potężny silnik V8 o pojemności ...

01 Gru 2010, 13:47

I wtedy siara na ulicy :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2010, 18:29

w większości sprawny automat zapina się w każdą stronę i do przodu i do tyłu
i zapina się w zasadzie od razu ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Gru 2010, 20:58

zapinać i zapinać :mrgreen: tylko gożej jak już się zakopiesz wbijasz (żeby nie było o zapinaniu znowu) 4H lub 4L i bucior i wtedy proces za...łączania przebiega pod obciążeniem i po kilku razach awtomaty powiedzą pierdolimy nie robimy :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Gru 2010, 14:28

ni uja. w suzuce musisz kawałek przejechać do przodu. zapinanie w błocie kończy się bardzo szybką demolką sprzęgiełek :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

02 Gru 2010, 15:04

Niektórzy twierdzą że wystarczy 1/4 obrotu koła inni że 1.5 obrotu, co nie zmienia faktu że nawet jak zapinaja sie po 2 obrotach to przy dołączaniu w błocie uj je strzeli szybko. Najlepiej włączasz 4x4 przed przeszkodą (błotem, rowem, zaspą) wyłączasz po przejechaniu i nie ma mowy o zapinaniu i niszczeniu już jak sie zakopiesz, choc wielu tak robi zaczynają siadać nawet w śniegu i dopiero włączają 4x4. Dzisiaj identyczna sytuacja pani staje w zaspie, potem chce ruszyć mieli tył, dopina przód, dalej mieli tył, nagle szarpnięcie całego koła i przód sie załączył. Pani zadowolona że wyjechała sprzęgiełko nie bardzo...
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Gru 2010, 22:17

witam wszystkich ponownie miałem kupować xj ale postanowiłem zmienić nieco koncepcję i dołożyć kasy i kupić jeepa grand cherokee wj problem w tym że moja małżonka uparła się i chce mitsubishi pajero sport jeżeli benzynę to lpg też może macie jakieś porównanie czy wogóle misiek z 2,5 tdi to nie jakaś padaka o jeepie się naczytałem ale o mitsubishi nie wiem nic podpowiedzcie coś trochę ceny części awaryjność no i utrzymanie za wszelkie odpowiedzi WIELKIE dzięki
ZB1R
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Lublin

02 Gru 2010, 22:59

Auto jest na bazie L200 (pomimo że w nazwie Pajero), tak jakby L200 z dołączonym na stał hardtopem i z tego zrobiona jedna buda. Zawieszenie przed liftem z tyłu na resorach (tylko nie wiem czy wszystkie czy tylko niektóre) po sprężyny. Silnik 2.5TDi jednostka 4D56 z rodziny Astron, motor trwaly ale trzeba pilnować przeglądów i wymian. Do tego zwrócić uwagę na wiskoze oraz na pasek od wałka wyrównoważającego. Środek troche plastikowy ale przyzwoity.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Gru 2010, 19:53

Witam wszystkich. Jestem zainteresowany kupnem kia sorento 2.5 CRDI moc 140 KM rocznik 2003. Zwróciłem na nie uwagę po za tą cenę dostaję całkiem niezłe wyposażenie a jest to 40 tyś. a auta tego typu i w tym roczniku są o dwa razy droższe w bardziej ubogim wyposażeniu. Interesują mnie koszt eksploatacji tego auta i jak to wygląda z jesgo awaryjnością? Tak na koniec chciałbym jeszcze usłyszeć czy warto go kupić a jak nie ten to jakie auta waszym zadaniem mogłyby mnie zainteresować?? Z góry dziękuje za wszystkie opinie, pozdrawiam.
potforol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Białystok

03 Gru 2010, 20:19

[link do oferty na Allegro wygasł] Coś cyba trzeba cennik zaktualizować :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna