Jakie auto 4x4 kupić

03 Gru 2010, 23:46

Dobra to ceny już zaktualizowałem ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym samochodzie jest tu może ktoś kto ma tensamochód albo przynajmniej nim jeździł chciałem powiedzieć że jest on w automacie i spytać jak ta skrzynia daje sobie radęz tym autem??
potforol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Białystok

04 Gru 2010, 19:34

To raczej przejdź do działu SUV bo pomimo konstrukcji na ramie, sztywnego mostu itp. to Sorento jest raczej uważane za SUVa :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Gru 2010, 22:03

Dziękuje za bardzo przydatne info kurcze następnym razem również skorzystam z waszej niedocenionej pomocy. :mrgreen:
potforol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Białystok

04 Gru 2010, 22:12

Uzyskał byś pewnie informacje jakbyś w odpowiednim dziale zamieścił temat więc... :wink: bo niestety Sorento nie jest terenówką, w terenie nie robi , a to akurat dział terenowy czyli wiesz Patrol, Samurai, XJ, Vitara, Montek inne terenówki :wink: w SUVach raczej dostaniesz bardziej wyczerpującą odpowiedź :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

06 Gru 2010, 03:07

Witam wszystkich forumowiczów przymierzam sie do kupna 4x4 zastanawiam sie tylko nad wyborem miedzy grand cherokee czy discovery 3 z 2006 . Dodam ze wiecej bede używal tago auta na czarnych drogach niz w terenie. Bardzo prosze o wasze opinie i porady z góry dziekuje .
Marcinole
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Swietokrzyskie

06 Gru 2010, 13:58

Witam
Coś na temat Opel Frontera 2,3 d rok 93

Czy tym autem dam radę zrobić coś w terenie.
Proszę o opinie .
Dzięki.

[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 13:00 ]
Mam ochotę pobawić się w terenie.
Czy Opel to dobra decyzja.
To ma być pierwsze auto tylko w teren.

[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 13:06 ]
Jak by ktoś miał coś ciekawego na ten temat.
Proszę o sygnał to oddzwonię 601 58 7070.
NOWY 4/4
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: 87-100 TORUŃ

06 Gru 2010, 14:19

Jeśli tylko w teren i chcesz większe auto niż Samurai/Vitara to raczej coś ze sztywnym mostem z przodu typu Patrol, Toytoy, może Rocky przed liftingiem a jak barziej do ściaganek to Pajero w V6
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

06 Gru 2010, 14:24

opelek fajna i dość tania opcja, jeśli nie oczekujesz mega możliwości w terenie to spokojnie jest to autko porównywalne do Pajero I generacji ;)
aczkolwiek lepsza benzyna niż diezel :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Gru 2010, 14:31

Ale jak ma być tylko w teren? Napewno apetyt wzrośnie z czasem i zapotrzebowanie na modyfikacje również. Choć widziałem (co prawda na fotkach) Frotke ze SPOA z tyłu, nowym zawieszeniem z przodu, blokada, zmienione przełożenia w mostach itp :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Gru 2010, 21:10

Witam! Mam pytanie. Z racji tego że zima daje się we znaki, a pipiduwa na której mieszkam zostaje odcięta od świata z powodu byle wiatru i drobnego śniegu postanowiłem kupić sobie terenówke. Budżet jest raczej skromny...10tyś-15tyś ALE!! Nie szukam super bryki z elektryką skórą miotaczem ognia i stawiaczem min. Potrzebuję:
- webasto (sam sobie założe bo już kupiłem :P )
- szybki na korbke :] ewentualnie niech strace elektryczne.
- welurowe siedzonka żebym na starość nie podkładał poduszki pod dupke.
- dobrej jakości blache
- dobre uniwersalne napędy
- duże oponki BF Goodrich ale jakie?
- WYSOKIE zawieszenie*
*- wysokie po to żebym znowu michy olejowej nie urwał o bryłkę lodu z kamyszkiem w środku.
Warsztat mam,co prawda naprawiam ładowarki, koparki, etc, ale zawieszenie mógłbym ewentualnie sam założyć. Tylko co do podniesienia jest mi koniecznie potrzebne i ile to kosztuje złotóweczek??
Przechodząc do meritum mego pytania poszukuję auta topornego, niezawodnego mechanicznie,o dobrych właściwościach jezdnych i niestety oszczędnego,KTÓRE TO AUTO będzie mi slużyło tylko zimą!!!

Przeglądając allegro wpadł mi w oko Land Rover Discovery I oraz Nissan Patrol, jednak Patrol ma duże silniki :/
zalukajcie tego Disco
[link do oferty na Allegro wygasł]
gdybym osiągnął taki efekt byłbym zaj...ście szczęśliwy, co potrzebuje??? Sprężyny? Amortyzatory? To wiem, ale co jeszcze? kolumna kierownicy? jakieś drążki? Ja naprawiam ladowarki wazace po 10 - 25 ton ale nie osobówki ;) z gówna bat ukręce ale w osobówkach...laik jak ch...a, wolałbym podpowiedzi żeby nie błądzić bo do stycznia chciałbym mieć cacy fure ;) Może ktoś już coś takiego cudował przerabiał Dyskoteke :) Pomóżcie, zasugerujcie coś, sorki ze tak chaotycznie pisze za długo na nogach się człowiek buja.
Pozdro
Nigdy nie będzie tak, by nie mogło być lepiej ;)
handblaster
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: WLKP

07 Gru 2010, 21:44

disco odpada ze względu na "poszukuję auta topornego, niezawodnego mechanicznie"
co do reszty ujdzie choć te felgi o ET -40 to długiego życia łożysk nie wróżą :mrgreen:
co do reszty żadna terenówka nie będzie tania i oszczędna to od razu wybij sobie z głowy,
jeśli chcesz auto do którego bez żadnych cudów włożysz 32 calową oponę to
Patrol, Trooper/Monterey, TLC
za tą kase to kupisz fajnego Troopera/Montereya, jak się postarasz to może patrola
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Gru 2010, 22:36

99% zmotanych disco jeździ na 32" :mrgreen: poza tym.. opinia o LR spowodowana jest ogromną ich popularnością, a co za tym idzie rzeszą ludzi, która o auta nie dba - później samochody się sypią, nawet jak już trafią w ręce "uświadomionego", wszak nadrobienie zaległości w naprawach trwa.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

07 Gru 2010, 22:47

Karson napisał(a):99% zmotanych disco jeździ na 32" :mrgreen: poza tym.. opinia o LR spowodowana jest ogromną ich popularnością, a co za tym idzie rzeszą ludzi, która o auta nie dba - później samochody się sypią, nawet jak już trafią w ręce "uświadomionego", wszak nadrobienie zaległości w naprawach trwa.
zmotanych a ja mówie o seryjnym zawiasie :wink: to raz nie zmotasz zawiasu z kupnem auta za 15 tysi sam doskonale wiesz :mrgreen:
dwa pancerność dyskoteki nawet sprawnej i zadbanej jest mocno dyskusyjna na tych 32 calach :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Gru 2010, 23:20

Laik sie teraz odezwie uwaga... to moze przesadziłem z tymi BF Goodrich-ami....faktycznie 32 cale w takiej budzie to bedzie dziwadło....a te gotowe podwyższane zawieszenia do Dyskotek co sa dostępne na allegro?

np:
[link do oferty na Allegro wygasł]

ile są warte? do AMATORSKIEJ jazdy w zimę :)? I czy wystarczą sprężynki + amory czy jeszcze trzeba wymienić np: kolumnę kiero lub coś tam innego? Gdybym miał juz LR to było by mi latwiej bo poprostu bym go rozkręcił, a tak człowiek się przed kompem edukuje i wieczorami oczy psuje zamiast brudzic sie w warsztacie ;)
Nigdy nie będzie tak, by nie mogło być lepiej ;)
handblaster
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: WLKP

07 Gru 2010, 23:25

Do normalnej jazdy w zimie do drogi głównej to wystarczy Ci 31" w AT lub MT i wsio...a jeśli planujesz zabawę w cięższym terenie to lift jużjak najbardziej. A do liftu 2" nie musisz zmieniać kolumny czy coś podobnego.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna