Jakie auto 4x4 kupić

27 Gru 2013, 19:52

aha - a gdyby to miało być takie coś?
[link do oferty na Allegro wygasł]
albo takie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
UGHps
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: V60 3.2DID

27 Gru 2013, 20:33

w święta ujeżdżałem KJta :mrgreen: pierwsze auto kturemu udało się wygiąć tylny most na asfalcie, nie wpadając na nic :mrgreen:
fajne Jeepy się skończyły z serją CJ-7, jeszcze może Wrangler Rubicon (mnie się nie podoba ale co tam) za tyle kasy wole jednak japończyka :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Gru 2013, 16:45

kontynuując wcześniejsze pytanie
czy to auto też spełniałoby moje wymagania:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
zastanawiam się pod kątem ewentualnych kosztów eksploatacji (jak te do TLC 95 się mają) oraz spotykanych informacji o problemach z silnikami 3.0 w Patrolach
UGHps
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: V60 3.2DID

30 Gru 2013, 00:25

GU4 to już ciężkie auto, silnik z renoofki wysilony, często korby bokiem wychodzą,
jeździ fajnie w miare duża moc i moment dają przyjemność z jazdy, ale jeśli chcesz jeździć długo i bezawaryjnie autostradą powyżej 120km/h to poszukaj innego auta :wink:
zresztą przymierz się czy w patrolu nie będziesz miał za mało miejsca, wbrew pozorom nie ma go tam wiele
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Gru 2013, 01:18

a co wobec tego proponujesz? jeśli nie GR Y61, Disco II jest za małe i też na czarne się nie nadaje za bardzo.
UGHps
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: V60 3.2DID

30 Gru 2013, 23:07

żadna terenówka na asfalcie rajdówką nie będzie, to ciężki kloc, z zawieszeniem do wybierania głębokich nierówności a nie do jazdy szybkiej, z wysokim środkiem ciężkości, tym po prostu szybko się nie da jeździć
żeby jeździć przyjemnie i w miare wygodnie?
TLC 90/95
TFJCruiser
Isuzu Trooper (3,5V6)
Mitsubishi Pajero (3,5V6)
wszystkie z niezależnym przodem(IFS), i raczej takiego szukaj a nie kolubryny na 2 sztywnych mostach i masą mastodonta
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 200 od dzidy
    Moja skrzynka pęka w szwach od zapytań nt. mojego samochodu (ponad 300 wiadomości priv już), więc pomyślałem, że spróbuję przybliżyć to co mam i dokumentować jak się sprawuje (lysy30 mnie pilnuje w tym względzie :D). ...

31 Gru 2013, 21:23

Powiedzcie mi, czy Kia Sportage z silnikiem 2,0 benzyna+gaz, oczywiście wersja 4x4, jest dobrym autkiem? Chodzi mi o taką z 2005 roku, czyli chyba II generacja. Autko ma być jako normalny dupowóz, nie w teren.
I co myślicie o Hyunday Tucson? Oczywiście też wersja 4x4 w benzynie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2013, 23:00

kia ładniejsza a tuskon troche wytrzymalszy, w silnikach 2.0 sportage (głównie 1 wersja) lubiły pękać głowice, mieliśmy kiedyś to autko (2 generacje) i jeździło się fajnie choć do "starej" RAV4 z 2.0 beną nie ma co porównywać :mrgreen:
mam 2 znajome Tuscony, właściciele mają dość cięzką nogę, ale nawet oni przyznają że pali to więcej niz konkurencja w tej klasie auta, natomiast jest w zasadzie bezawaryjne :ok:
jako mały suv teoretycznie lepszy Tuscon, choć jak bym miał kupować żonie to jeszcze raz kupił bym RAVkę :mrgreen:
o tej mówie
Zdjęcie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Gru 2013, 23:50

Jeżeli chodzi o Kia Sportage, to I generacja była chyba do 97 roku, a ta z 2005 rokuk, to już chyba II generacja? Słyszałem też, że w którejś wersji i silniku żeby wyjąć rozrusznik, to trzeba wyjmować silnik. Wiesz może coś o tym?
Jednak generalnie, to najpierw chciałem kupić właśnie Kia, ale kolega powiedział mi, że na tej samej budzie jest Tucson. Oglądając zdjęcia na allegro, to ten Tucson bardziej mi się podoba. Ile to pali? Chodzi mi o silnik 2,0 benzyna.
RaV4 też jest fajna, ale jest chyba troszkę niższa niż tamte autka. No i w środku nie bardzo mi się podoba. Piszę o wersji 5 drzwiowej, bo tylko takie auta wchodzą w grę. A jak w tej RAV4 włącza się blokadę różnicówki? Bo w tamtych jest przycisk z lewej strony kierownicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2014, 02:58

w 1 wersji RAVki masz blokade na desce, magnetyczną, bardzo dobra i prawie nie do zakatowania, jak się używa prawidłowo oczywiście :mrgreen:
w 1 wersji kiły były cuda jak była nie podniesiona, w drugiej nie wiem, teoretycznie to inny silnik całkiem,
co do tuscona to najlepszy wynik jaki kumpel osiągnął to 10 litrów a 12 jest standardem, więc tyle co Grand Vytara z 2,5V6 i automatem i prawie tyle co montek z silnikiem 2,3V6 :mrgreen:
bo 12 litrów montkiem na seryjnej gumie osiągałem bez większych probemów :naughty:
co do porównania zawiasu i prześwitu mam wręcz odwrotne wrażenie, ma większy prześwit ale jest niższa, z innej strony jak zamierzasz tym jeździć po autostradzie to RAVką jest ciężko (krótka skrzynia)
Igeneracja była klepana do 2004 roku, II generacja od 2004 do 2010 przy czym 2008 był lifting, III generacja od 2010 do teraz
II generacja przed liftingiem jest podobna do Tuscona I generacji, z tego co pamiętam Tuscon i Sportage mają dość podobną gamę silników 2.0R4 S-139kucy T-141 więc w zasadzie to samo, ten sam moment obrotowy 184Nm/4500rpm
tyle że Tuscon jest 100 kilo cięższy prawie, reszta czyli rozsztaw osi i wymiary są prawie identyczne, Kia ma chyba większy zbiornik, nie należy tez liczyć że jest o wiele bardziej oszczędna od Tuscona średnio 10l/100km łyka :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 17:14

Kiedyś brałem pod uwagę Ravkę, ale na auto chcę przeznaczyć 20 - 25 tyś i żeby było gdzieś z okolic 2005 roku. No i Pb+LPG. Automat mile widziany, ale warunek, żeby spalanie mieściło się w 10 litrach LPG. A to już dośc wysokie wymaganie
Generalnie Tucson bardziej mi się podoba. co do wysokości podwozia - prześwit jest w tym momencie najmniej ważny - ważniejsze jest to, żeby wysoko się siedziało - stary już jestem i cięzko mi się do auta włazi. Bardzo wygodnie wchodzi się do jeepa Grand Cherokee WJ, ale on pali 20 - 25 litrów LPG, więc jeżdze nim tylko do zabawy w teren. Na codzień to już nie bardzo się opłaca. No i Jeep duży jest. Dlatego rozważam właśnie albo Kia albo Tucsona.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2014, 18:56

sory w 10LPG się nie zmieścisz w żadnym zwłaszcza w automacie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 22:02

pocieszny napisał(a):sory w 10LPG się nie zmieścisz w żadnym zwłaszcza w automacie

Właśnie dlatego napisałem
MotoAlbercik napisał(a):A to już dośc wysokie wymaganie
:wink:
Oczywiście niekoniecznie musi to być automat, bo to oczywiste, że w autach o jakich piszemy jest raczej niemożliwe 10l LPG w automacie. nawet w manualnej będzie ciężko.
Z tego co wyczytałem w necie ( wypowiedzi użytkowników ) to Sportage z 2ccm silnikiem pali średnio 12 LPG w mieście. Natomiast Tucson 11 LPG w mieście.
No chyba, że są jeszcze jakies autka podobne do tych dwóch w podobnych cenach - teraz tyle tego jest, że człowiek nie nadąża. Oczywiście chodzi mi o autka 4x4 i najlepiej żeby miały napęd dołączany tak jak te dwa autka, a nie stały jak np. mój Jeep.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2014, 22:18

w sumie te auta mają stały napęd nie dołączany, traktuje się je jak AWD

rozumiem że kwota w granicach 26-30kpln za tą kase można się rozglądnąć za Dusterem
przemyśl sprawe fajne i oszczędne autko :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 22:42

Myślałem o Dasterce na samym początku, ale nie podoba mi się :( - wyglądem jest podobna do Forda KA - takie żabiaste nadkola :) Ale generalnie jest to fajne autko :ok:
pocieszny napisał(a):w sumie te auta mają stały napęd nie dołączany, traktuje się je jak AWD

Ano masz rację - napęd na 4 mają stały, a przyciskiem włącza się tylko blokadę przedniego dyfra. O tej blokadzie myślałem, jak to pisałem.
A nie wiesz czasami jak w tych dwóch autkach jest z tyłem - też jest tam jakaś blokada ( np. typu LSD ) czy z tyłu dyfer jest otwarty?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000