Korozja śrob w silniku

Korozja śrob w silniku

02 Wrz 2010, 17:37

Witam. Mam okazję kupić Fiata z Austrii. Wszystko fajnie wygląda, lecz zastanwia mnie jedna sprawa. Mianowicie pordzewiałe są praktycznie wszytskie sruby w silniku, trąbka itd. Sam silnik pracuję bardzo ładnie. Czy mógłby być zalany ten fiacik? Mogła go osiagnąć jakaś powódź w Austrii, lub cos innego? Jakie mogą być przycyzny tego? Dodam, ze sprzedawca mówi ze nie był zalany, ale wiaodmo jak to jest...
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 25 Paź 2009, 23:20
Miejscowość: Polska

Re: Korozja śrob w silniku

02 Wrz 2010, 22:48

padrino napisał(a): Czy mógłby być zalany ten fiacik?

Sprzedacy nie mozesz wierzyć..Ale moze tez byc tak kwestia ze ten samochód dlugo stał nie eksploatowany...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5332
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Korozja śrob w silniku

03 Wrz 2010, 18:04

Same skorodowane śruby o niczym nie świadczą,patrz na zapach w środku auta,jaki jest :?: oglądaj zakamarki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Korozja śrob w silniku

04 Wrz 2010, 12:20

Zakamarki tez pordzewiałe. Zapach hmm jaki powinien być, gdy samochód był zatopiony? Da się jeszcze jakoś poznać czy był zatopiony? Może sprawdzić podwozie, albo coś?
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 25 Paź 2009, 23:20
Miejscowość: Polska

Re: Korozja śrob w silniku

04 Wrz 2010, 15:18

Patrz pod wykładzinami w bagażniku,szukaj resztek mułu,oglądaj wygłuszenia,popatrz do popielniczki czy nie rdzewieje,zobacz pod mieszek lewarka zmiany biegów ,chwilowe zanurzenie powoduje rdzewienie foteli samochodowych od spodu.Pamiętaj,jeśli auto było zalane,nadaje się tylko na złom,nawet gdyby to był ROLLS-ROYCE, nówka sztuka :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Korozja śrob w silniku

05 Wrz 2010, 10:11

PhantomASA1 napisał(a):Pamiętaj,jeśli auto było zalane,nadaje się tylko na złom,nawet gdyby to był ROLLS-ROYCE, nówka sztuka :!:


A niby dlaczego na złom przecież się nie rozpadnie..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 26 Gru 2009, 13:48
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana... Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana...
    Pasek i jego rola w silniku Zlekceważenie terminu wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika. Uwaga! Wymiana samego paska to zbyt mało. Zazwyczaj wymieniamy także napinacz, rolki prowadzące a czasem ...
    Co to jest Defensive Driving? Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

  • Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 10:22

    rafi195 napisał(a):A niby dlaczego na złom przecież się nie rozpadnie..


    Bo było zalane i dla tego :lol: A aczkolwiek tak nie twierdze , ze od razu na złom :shock:
    samurajsj700
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5382
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Lis 2009, 19:38
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 19:54

    Dlatego,że by przywrócić auto do stanu takiego jak przed zalaniem,trzeba by władować więcej kasy niźli by się kupiło to auto nowe.Jeśli jesteście ciekawi konkretów to jutro wam podam(czasu dzisiaj mam mało)Powtarzam jeszcze raz,auto zalane nadaje się tylko na złom :!: Naturalnie bywają auta tylko podtopione,ale i one z czasem pokażą pazury kosztowne,woda z mułem to cholerstwo okropne.Jeśli macie podejrzenie,że auto próbowało być amfibią,omijajcie je szerokim łukiem i nie kupujcie nawet za cenę bardzo okazyjną,popłyniecie wkrótce po nabyciu :!: :grin:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 20:06

    Ale nie rozumiej jedne sprawy jak może byś samochód na złom jak jest dobrze wysuszone i wyczyszczone , oczywiście wszystkie tapicerki pościągane itp :?:

    [ Dodano: 5 Wrzesień 2010, 21:12 ]
    PhantomASA1, A jak topie suke po zegary to też mam od razu na złom z nią :mrgreen: O to bym się chyba nigdy nie dorobił jak bym miał tak robić jak ty mówisz :mrgreen:
    samurajsj700
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5382
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Lis 2009, 19:38
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 20:20

    Samuraju,jeśli utopisz sukę po zegary, to zegary możesz jeszcze użyć! :mrgreen: Jeśli masz ochotę używać utopionej suki, to twoja sprawa,nikt nie powinien jej kupować :!: Ja jeśli zaleję Meśka to ręczę ci,nawet go z wody nie będę wyciągał.Raz tylko przejechałem przez potok po progi i rozrusznik szlag trafił za jakiś czas,elektromechanik od razu wykucał,że auto było w wodzie,rozrusznik w środku był taki jak Marusia z Czterech Pancernych.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 21:01

    PhantomASA1, nie rozumiesz troche ironii w wypowiedzisamurajsj700,
    w samochodach terenowych utopienie auta to nic nowego, zalewa sie je po dach i wyjmuje otwiera drzwi suszy tydzień już :mrgreen: 90%samochodów terenowych rzeczywiście używanych w terenie była przynajmniej kilka razy zalana, utopiona, większość leżała na boku lub dachu i udawała biedronke :wink: to nie są powody aby zrezygnować z kupna takiego auta :wink:
    ale co innego jak auto zalejesz i wyciągniesz a co innego jak stoi w wodzie powodziowej 2...3..5...7 dni i tu masz racje ale czy auto na złom czy nie to zależy od auta i od zalania.. róznie bywa
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Korozja śrob w silniku

    05 Wrz 2010, 21:07

    pocieszny, Ty mi zawsze pomagasz w Odszyfrowaniu mojej wypowiedzi dla innych hehe :mrgreen: Wielki ukłon w twoją stronę :wink:
    samurajsj700
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5382
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Lis 2009, 19:38
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Korozja śrob w silniku

    06 Wrz 2010, 12:13

    Pocieszny po prostu wie,że Samuraja suka jest amfibią :mrgreen: Dlatego lubi wodę :mrgreen: Ja o tym nie wiedziałem :grin: Poza tym nic mi nie wiadomo by zwykłym terenowcem można było wjechać do wody po zegary i nic by mu to nie zaszkodziło :grin:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Korozja śrob w silniku

    06 Wrz 2010, 14:03

    do póki nie zassiesz wody do silnika na większych obrotach nic mu nie będzie :wink:
    przykład
    http://www.marcin.pijemy.pl/data/galeri ... ndex0.html
    taksi śmigało jeszcze długo później jako taxi :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Korozja śrob w silniku

    06 Wrz 2010, 16:32

    Założę temat na temat aut stojących w wodzie po osie,podtopionych oraz zalanych,ja żadnego po takich przejściach bym nie kupił,przyczyna jest prosta,o ile zgadzam się,że można jakoś doprowadzić do porządku samochód,który nie ma rozbudowanej elektroniki i jeździć.To niestety z czasem zaczynają dawać w kość połączenia elektryczne(korozja),auto potrafi zawieźć na drodze.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      S2020005
      Subaru Impreza STI