Kto jest winny tej kolizji na rondzie dwupasmowym?

21 Mar 2021, 19:51

Dzień dobry. Chciałbym Was zapytać, kto Waszym zdaniem jest winny kolizji na zdjęciach. Ja jechałem czarnym fordem i moim zdaniem, to kierowca srebrnego auta nie ustąpił mi pierwszeństwa chcąc zjechać z ronda z wewnętrznego pasa. Policja uznała mnie za winnego, twierdząc, że mam ustąpić pierwszeństwa wszystkim na rondzie, jeśli na nie wjeżdżam. Moim zdaniem jestem już na rondzie i to kierowca srebrnego auta powinien zachować ostrożność i mnie zauważyć. Co o tym myślicie? Dziękuję za odpowiedzi.
Kto jest winny tej kolizji na rondzie dwupasmowym?
pszebury
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 1

22 Mar 2021, 08:16

Ze zdjęcia wygląda, że kierowca w srebrnym aucie zjeżdżał z ronda, czyli już był na nim od pewnego czasu. Więc nawet jeśli skręcił z lewego pasa (a w sumie mógł to zrobić, jeśli za nim na prawym pasie lub obok nie było aut, bądź auto obok kierowało się w ten sam zjazd), to Ty powinieneś był się upewnić czy możesz bezpiecznie wjechać, widząc auto poruszające się po tym skrzyżowaniu. Szczególnie jeśli miało włączony kierunkowskaz, a zakładam że tak było, skoro policja nie przyczepiła się do niego. Widać tylko wasze auta, więc policja spokojnie mogła uznać, że kierowca w srebrnym upewnił się, że na rondzie może wykonać manewr, a Ty wjeżdżając na skrzyżowanie spowodowałeś kolizję.
squealer666
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: ŁDZ/KRK
Prawo jazdy: 08 03 2021

22 Mar 2021, 09:00

Oba samochody są na rondzie więc w tym przypadku srebrny musi się upewnić że może przejechać bezpiecznie przez prawy pas skręcając w prawo. Jeżeli znajdują się na nim jakieś samochody musi je przepuścić.

Kierowca samochodu srebrnego chcąc zjechać z ronda bezpiecznie powinien wcześniej zmienić pas i jeżeli by tak zrobił to kierowca Forda nie wjechałby na rondo bo na wysokości jego wjazdu srebrne auto by przejeżdżało na pas zewnętrzny ronda.

squealer666 napisał(a):Ty wjeżdżając na skrzyżowanie spowodowałeś kolizję